Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Covid-19 Småprat

Har du lest artiklen før du kommenterer?

Helseminister Bent Høie dro selv fra Oslo til Stavanger fredag morgen og videre til hytta i Bjerkreim kommune før beskjeden kom om å unngå unødvendige reiser utenfor regionen.

Han har altså dratt på hytta FØR Erna kommer med anbefalingen.

3 Likes

Selvfølgelig har han ikke det :man_shrugging:

4 Likes

Kanskje vi skal storme Stortinget :man_shrugging:

2 Likes

Ja, det høres jo meget avslappende ut. Forte seg ut av døra hjemme for å reise på hytta, i visshet om at han må snu på femøringen dagen etter.

Når de fjerner alle våre demokratiske rettigheter så er det kanskje på tide.

Ja, jeg tror det faktisk er for å undertrykke alle i samfunnet på sikt i enda større grad, som å feks pålegge alle å betale skatt. Covid er bare ett skalkeskjul for å finne ut hvor langt de kan gå. Jeg gidder ikke betale skatt fordi jeg sitter igjen med mer ved å jobbe svart

1 Like

Det er vel slik at vi er for snille og tror alke gjør som de skal og alle skal få reise «bare litt»
Verd og se disse 2 min:

1 Like

Ta med deg døra når du drar!

3 Likes

Faen meg klart vi skal betale skatt, vi har det så bra her at det er ingenting å klage på i det store og hele, nå er det unntakstilstand, ikke bare i Norge, men overalt. Det er for menneskehetens beste og ta vare på hverandre, akkurat nå er det å følge råd og gjøre som vi får beskjed om. Hvis nok mennesker mener det er feil, så blir det andre ved makten ved neste valg. Verden kan bli ett utrivelig sted å være om vi ikke skal ta vare på hverandre, da må vi ha en felles plattform å jobbe ut fra, ikke finne på alt mulig sprell selv fordi det passer meg best.

3 Likes

Hvis man lar seg skremme nok til å tro at noe er for menneskehetens beste, er det ingen grenser for hvilke ugjerninger man kan gjennomføre.

Bare en tanke.

9 Likes

Sensuren herjer her inne…

1 Like
1 Like

Det virker som om problemet i Oslo kanskje er at folk som jobber på sykehjem / med eldre / med smittede faktisk omgås venner som jobber på sykehjem / med eldre / med smittede andre steder i landet.

Kanskje en ide å ilegge forbud mot privatliv for alle som jobber på sykehjem / med eldre / med smittede og la ungdommen feste litt?

Altså, hvis man ser på smittespredningen, er det vel slik at det som skaper størst “problem” er smitte mellom der man behandler utsatte pasienter / gamle. Så kanskje alle de skulle isolere seg i 2 måneder privat, og så lar man resten av samfunnet gå med mildere tiltak?

Sagt på en annen måte, jeg har null forståelse for at man påtvinger lokale småbedrifter på mitt lokale senter der det sjelden er mer enn 1-3 kunder i butikken samtidig å stenge. Mange butikker kunne fint holdt åpent med påbud om maks X kunder per 100 kvadratmeter. Jeg ser per i dag med smitten som den er null behov for å stenge ned alt.

10 Likes

Førti nye smittede beboere på under et døgn ved et sykehjem i Oslo.
1 Like

Det er de ansatte som er ansvarlige sannsynligvis, kan vi få en gapestokk for dem siden vi skal hate alle som er “uansvarlige” ? Eller ?

2 Likes

Nå begynner dere å nærme dere å uttrykke dere slik jeg så for meg dere tenkte :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:

7 Likes

Det planlegges smittefest i stor skala. Akkurat hva vi trenger

Swingersparty :flushed:?

2 Likes

Trenger bare at politiet i USA dreper en svart person så vi kan få massedemonstrasjoner.

7 Likes

Tror det må fokuseres på selve systemet…Underbemanningen. Helseshopping og outsourcing. Karantenereglene.

1 Like