Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Covid-19 Småprat

Tenkte det hadde vært klart lenge…

3 Likes
2 Likes
  • Det er noen beviser, men det er svært tidlige funn. Det er et lite antall tilfeller, og det er altfor tidlig å si at dette faktisk er tilfelle, sier Doyle og viser til pågående vitenskapelige studier.

Få data

Et medlem av regjeringens vitenskapelige rådgivningsgruppe Sage er enig i at det er for tidlig å si sikkert at den nye varianten kan føre til økt dødelighet.

- Jeg ville ha ventet en uke eller to og overvåket en stund til før vi trekker virkelig sterke konklusjoner om dette, sier Mike Tildesley, som sier han ble overrasket over Johnsons uttalelser.

3 Likes

Se der ja. Manglet ikke folk her på forumet som backet opp Boris. Enkelte tar alt som kommer fra autoriteter for god fisk.

4 Likes

Stor forskjell på å være uansvarlig i anførselstegn og gi faen. Man kan få tilfeller ved å være forsiktig og gjøre det meste rett, men sannsynligheten for dette er større om man ikke tar hensyn til tiltakene?! Så ved ett aggressivt virus vil det alltid oppstå tilfeller av smitte i en grad, men graden avhenger av bla forsiktighet.

Man kan og skal ikke kontrollere alle mennesker til enhver tid. Da vil det også alltid være noen som handler egoistisk og utenfor regler. Er det ulovlig må de selvfølgelig ta konsekvensene om de blir tatt. Folk flest er ærlige, redelige og fornuftige, men dette skal heller ikke misbrukes av de som styrer. Det en grense som vil variere fra person til person, da som oftest ut fra personlige motiv. Derfor må man som samfunn handle samlet i en slik situasjon og heller gjøre opp regningen senere. Det er ikke rom for å freestyle nå, tiltakene er ingen diskusjon i dag, men kan selvfølgelig og bør bli det senere.

3 Likes

Bedre å være føre var enn etter snar.
Mutantviruset dobler seg uke for uke, jfr Danmark.
Kilde: Nrk

2 Likes

Nå er det på tide at folk aksepterer at livet kan føre til at man blir litt snufsete av og til.

1 Like

Og noen ignorere alt fra autoriteter og kaller det bløff og ett ledd i å underkue og fremmedgjøre befolkningen.

Jeg er ikke for nedstengning, men jeg ser det kan skje om ikke alle drar i samme retning. Om alle hadde dratt i samme retning så ville antakelig tiltakene vært rimeligere. I en normal situasjon hvor noen er ulydige får denne personen straff, nå rammer ulydighet fra enkeltindivider hele samfunn og potensielt land.

3 Likes

Du snakker som kommunistene. Hvis alle hadde jobbet hardt selv om de ikke blir belønnet for det osv. Mennesker fungerer ikke slik.

3 Likes

Vi har ett demokrati med folkevalgte som skal styre etter beste evne, og det vil naturlignok ikke være godt nok for alle. Om det ikke er godt nok for folk flest så velges nye samfunnet tror kan løse oppgavene bedre. Hvis målet med en plan skal fungere må alle følge planen så godt det lar seg gjøre. Det er en lagidrett på større plan, og uten strategi,samarbeid og ledelse taper du.

2 Likes

Ett demokrati forutsetter grunnleggende menneskerettigheter. Når staten kaster disse rettighetene over bord, så bor man i ett diktatur.

3 Likes

…og vi har ingenting å vinne på lockdown. Kun tap.

Og hvis denne nedstegningen faktisk fører til at man får kontroll og slått ned dette utbruddet så har man ikke oppnådd noe?

3 Likes

Nei. Det forlenger jo bare problemet som er ett helsediktatur ute av kontroll.

1 Like

Så vaksinen har du ikke noe tro på?
For meg blir det et forsøk på å unngå de verste problemene. Får man en ukontrollert spredning nå rekker vi en skikkelig stygg smittetopp og helsekrise før vaksineringen og våren kommer oss til unnsetning.

1 Like

De svake, gamle og deres pårørende har kanskje alt å vinne på en lockdown som holder smitten nede noen måneder til så vaksiner blir satt. Uten middel mot viruset så er jeg delvis enig at man måtte bare levd som normalt, men nå har vi fått noe som skal få oss ut av dritt en, du er rimelig skrudd og selvopptatt, nesten artig å diskutere med deg.

5 Likes

Min retorikk trappes opp i takt med tiltakene.

2 Likes

Merker dette. Nesten skummelt hvor mye forakt og sinne det virker som du har i deg. Selv om alt du sier hadde stemt 100% har du et (ja, et skrives med en t) rimelig merkelig syn på ting. Fascinerende hvordan du greier å spy ut poster på politikk, koronavirus og meme, som på tross av ulike tråder har nøyaktig samme budskap.

1 Like