Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Covid-19 Småprat

Bare å stålsette seg…

1 Like

Klart folk blir slitne når man begynner et maraton med å spurte.

3 Likes

Synes deler av kritikken var litt feilslått.
Kritikk som:
it was “too early” to be “absolutely clear”.
virker jo på basere seg på at man helt overser at han uttrykte usikkerhet rundt det.

Så kan man diskutere om han burde gått ut med usikker informasjon i det heletatt selvsagt. Jeg heller mot at det var greit jeg da men vet jo noen er uenig i det. Jeg er for deling av informasjon også før det er helt vitenskapelig bevist.

2 Likes

Den engelske krigsveteranen som samlet inn hundretusenvis av kroner ved å gå med rullator rundt huset sitt, er smittet av covid. Bare å krysse fingrene for denne helten…

Covid: EU and AstraZeneca in ‘step forward’ on vaccines - BBC News

1 Like

Her er noe å lese for de som rapporterer mine innlegg slik at jeg ble sperret ute av forumet i en uke:

“Instead of facing reality, the delusional person would rather live in their world of make-believe. But in order to keep faking reality, they’ll have to make sure that everyone else around them also pretends to live in their imaginary world. In simpler words, the delusional person rejects reality. And in this rejection of reality, others have to play along with how they view the world, otherwise, their world will not make sense to them. It’s why the delusional person will get angry when they face someone who doesn’t conform to their world view.”

3 Likes

Det var vel derfor du ble utestengt, rablet totalt for deg forrige helg med 3-4 innlegg med ufyselige tirader på rappen.

Vet ikke hvem som rapporterte deg, sikkert 10-20 forskjellige personer her. Ser du mener at feilen som er begått er at noen har rapportert deg, du tar selvfølgelig ikke selvkritikk og ansvar for det du skrev. Bare andre som kan gjøre feil.

Om folk hadde rapportert deg uten grunnlag hadde du nok ikke blitt utestengt.

5 Likes
3 Likes

Se der ja. Samme som jeg har sagt hele tiden. Er vaksinefantastene her på forumet nå villige til å justere sine synspunkter?

4 Likes

Ny mutasjon av viruset sprer seg i California

Mutantvirus!!

Her må vi være føre var og stenge ned samfunnet i Norge igjen.

3 Likes

Hva er det for synspunkter som du egentlig mener må justeres?

– I Norge og Danmark har portforbud kun vært brukt av okkupasjonsmakten under krigen, og da med formål om å straffe befolkningen. Rettmessige norske myndigheter har aldri før hatt lov til å innføre så strenge inngrep

1 Like

Flere som holder til i rød sone? Fort gjort.

Ooops, ny og ukjent mutert variant påvist ved dødsfall ved sykehjem i Bærum, Bærum-varianten?

Fra Dagbladet

15:50Audun Hageskal

[

Ny mutasjon påvist ved sykehjem i Bærum:

](Nyhetsstudio - Mutasjon-forvirring ved sykehjem i Bærum)

Det er oppdaget en ny, mutert virusvariant på Stabæktunet sykehjem i Bærum der tre coronasmittede beboere har dødd de siste dagene.

Helsemyndighetene har foreløpig lite kunnskap om varianten.

Søndag døde en beboer med coronasmitte ved sykehjemmet. Siden 27. januar har tre beboere dødd med coronasmitte der. Alle ansatte blir nå hurtigtestet før de får komme på jobb, skriver Budstikka.

• Det er ikke uventet at det kan komme dødsfall på sykehjem av beboere smittet med corona. Alder er en risikofaktor for alvorlig utfall av corona og mange eldre har allerede helseutfordringer. Da blir corona en tilleggsbelastning, sier smittevernoverlege Bjørg Dysthe i Bærum.

Virusmutasjonen som er påvist på sykehjemmet er ikke den samme som den britiske. FHI jobber nå med å analysere varianten.

Kommunikasjonssjef Lisa Bang i Bærum kommune opplyste i forrige uke til Dagbladet at smittevernoverlegen i Bærum hadde sendt inn prøver fra smitteutbruddet ved Stabæktunet bo- og behandlingshjem til FHI for å analysere om det kunne dreie seg om en mutert variant av viruset.

• Grunnen til at det ble sendt inn var at spredninga gikk ganske fort, sa Bang til Dagbladet den gang.

(NTB)

Begynner nesten å lure på om det er så lett a vaksinere seg vekk fra Corona parallelt med at vi har lockdown. Lockdownen åpner for lenger levetid for Corona, veien igjennom enkeltindividene blir mye lenger enn om vi lot det spre seg fritt.

Innen vaksinen er på plass får viruset mulighet til s mutere til nye varianter som vaksinen ikke fungerer for.

Er det en ting som har sitt store gjennombrudd i denne pandemien så vil jeg vel si det er mRNA-vaksinene. Det går ekstremt fort å utvikle de og ikke minst justere de dersom det kommer mutasjoner som den gjeldende versjonen ikke tar.
Som det stod i en artikkel:
“Moderna laget i praksis sin vaksine i løpet av en langhelg, og satt den første dosen på mennesker 42 dager etter at de fikk tilgang til gensekvenen til viruset.”

I verste fall må jo mange få en ny vaksine men vi får jo håpe de versjonene man har nå får oss gjennom denne pandemien. Siden vi nå har relativt kort tid frem til sommeren så tenker jeg det er ekstremt dårlig timing å slippe opp og endre strategi. Slipper man opp kan man fort ende opp i en situasjon hvor man må stenge hardt ned over lengre tid hvis helsevesenet kommer i problemer.
Nå er det lysere tider i siktet og kommer vi oss rimelig helberget frem til april/mai har vi sommersesongen på å vaksinere tilstrekkelig andel av befolkningen på.
Med lavere smitte generelt siden mange er vaksinert vil jo sannsynligheten for at nye mutasjoner oppstå også gå ned.

2 Likes

She said: "Vitamin D should be part of wear your mask, keep a social distance, wash your hands, and take vitamin D supplements.

"The evidence for it is as good as washing hands at this point in time.

"In Ireland, because of our latitude, we can’t get enough vitamin D from our food or from sunshine, so supplements are really necessary for everyone in winter.

8 Likes

I likhet med vitamin D så har vel også vitamin K seilt opp som en god kandidat å få i seg nok av.

Koker vel etter hvert ned til at et sunt og variert kosthold også er bra mot Covid-19 :blush:

7 Likes

Kun en uke med data men så langt veldig lovende vaksineeffekt i Israel. Med tanke på å få gode data på hvor godt vaksine fungerer er det egentlig fint at et land ligger så godt an med vaksinering av befolkningen.
Kan bli viktig input derifra for beslutninger i Norge også.

5 Likes