Her er det optimistiske anslaget de presenterte sist:
Jeg tror vi må leve med å holde smitten nede til våren naturlig avslutter årets sesong. Så får man bruke sommersesongen på å få vaksinert nok til at man kan gå høsten normalt i møte.
Her er det optimistiske anslaget de presenterte sist:
Jeg tror vi må leve med å holde smitten nede til våren naturlig avslutter årets sesong. Så får man bruke sommersesongen på å få vaksinert nok til at man kan gå høsten normalt i møte.
Var visst ikke så dumt å holde faenskapet i sjakk likevel…
Jadda: -Breathing intesifies-
Bare å fortsette med tran, folkens!
Koronapasienter har 60 prosent større sjanse for å overleve når de ble behandlet med D-vitamin. Og de som ikke fikk D-vitamin hadde fire ganger større sannsynlighet for å trenge intensivbehandling
Smittetallene i verden STUPER, og viser fortsatt ingen tegn til å stagnere nedgangen.
Virker som om vaksineringen biter veldig tak nå?
Sola begynner jo å ta nå, så det er jo bra. Kilde?
I denne studien handler det om å bruke det som behandling, men det hjelper nok også å ha et godt utgangspunkt ja. Dessverre tar det vel noen måneder å bygge opp lagrene igjen etter en mørk vinter.
Foreløpig ikke. Solen står vistnok for lavt for at den skal føre til D-vitamin enda. Må helt uti april før vi får særlig hjelp derifra i følge dette i hvertfall:
https://www.d-vitaminmangel.no/helsepersonell/vitamin-d/sollys-og-vitamin-d/
Fant denne også:
En god tommelfingerregel er at hvis skyggen er lengre enn høyden din, så gir ikke sola deg D-vitamin.
Er nok for lav andel som er vaksinert at så veldig stor del av fall kan forklares med det enda. Er nok mer tiltak som er hovedårsaken enda tror jeg.
Slik som dette??
Ja det er nok den viktigste variabelen fremdeles.
Dårlig med produksjon av d-vitamin der altså
Skal ikke trekke noen bastante konklusjoner av disse grafene men er interessant å observere at dødeligheten i Israel har vært betraktelig lavere enn i UK og US i forhold til smitteutviklingen. Er jo i det minste en indikasjon på at vaksineringen kan fungerer godt.
Når det gjelder reduksjon i smitten så har ikke Israel hatt mer nedgang enn andre land men det kan jo skyldes nivået på tiltak (jeg har ikke kontroll på hva som er gjort på den fronten).
Jeg føler det er mye dårlig/forvirrende info når det gjelder vaksinene.
Først er det snakk om vaksinering for å få immunitet i befolkningen.
Så er det info om at selv med vaksine er man ikke immun i seg selv, men man hindrer viruset å få fotfeste, og man får enten ingen symptomer eller svake symptomer.
Hvis så er tilfellet, er man jo der at man kan være smittebærer, men ikke bli syk selv, enten ved vaksine, eller man er en av dem som ikke får noe særlig symptomer uansett.
Så hva er greia egentlig? Blir man immun, men fremdeles smittebærer, eller dør viruset?
Hvis man bare blir immun, men kan fremdeles bære viruset, er man vel på samme stadiet som dem som i dag går rundt med virus uten symptomer? Fortsetter man så å teste, kan man i realiteten gå lenge med høyt smittetall uten at dette vil forplante seg til alvorlige tilfeller, eller?