Dette er kostelig. Rett fra pressekonferanse med de vanlige diktatoriske formaningene og pompøse talene, til fest med familien.
Skjønner henne godt, vanskelig å holde skuespillet gående så lenge når man vet bedre.
Dette er kostelig. Rett fra pressekonferanse med de vanlige diktatoriske formaningene og pompøse talene, til fest med familien.
Skjønner henne godt, vanskelig å holde skuespillet gående så lenge når man vet bedre.
Profilbilde
TV2.no
18. mar 18:54
DEL
Biden gir koronavaksine til Mexico og Canada
President Joe Biden vil dele koronavaksine med nabolandene og planlegger å sende 2,5 millioner AstraZeneca-doser til Mexico og 1,5 millioner doser til Canada.
President Donald Trump la ned forbud mot eksport av koronavaksine fra USA, og dette forbudet er formelt ikke opphevet.
Ifølge Bidens talskvinne Jen Psaki er det snakk om «et lån», men vilkårene er ennå ikke klare.
– Vår førsteprioritet er å vaksinere USAs innbyggere, sa hun torsdag.
USA har sikret seg flere titall millioner doser med AstraZeneca-vaksine, men har ennå ikke godkjent vaksinen for bruk på amerikanere. Det har skapt sterke reaksjoner blant andre land som har godkjent vaksinen, men som sliter med å skaffe nok doser.
(©NTB)
Ikke overraskende, blir mye slik hjelp til andre land fremover
Hehe. Erna is going down.
Typisk høyrevelgermentalitet. Meg og mine først, så alle andre.
På generelt grunnlag, ikke akkurat festlighetene i lenken ovenfor, så håper jeg folk sier fra direkte til de det gjelder og at man kun ringer politiet dersom dette ikke fører frem.
Synes det er trist å tenke på at vi er i ferd med å få en angiverkultur og lynsjestemning. Fy faen, jeg er glad for at jeg ikke har ungdomstiden min nå.
Er jo vanskelig å løse det uten å møtee face 2 face, og det er jo nettopp det man forsøker å unngå nå?
Best å la proffene ordne opp. Det er jo tross alt en pandemi det er snakk om.
Koronatiltakene har noen paralleller med okkupasjonen under andre verdenskrig:
Tror vi bør unngå å havne på den der siste igjen.
Forslag til løsning? Sende en sms?
Ja, for eksempel? Det er mange måter å sifra på, hvis det er behov å si ifra.
Et angiversamfunn er et veldig uhyggelig samfunn å leve i.
Strengt tatt er politi unødvendig i dagens samfunn, for det er så mange måter å si i fra på.
Internjustis kan bli knallhard.
Gi dem bøter. 20k til Erna og 10k til resten av fammen. Makan for noen politikere vi har i det landet her.
Det er faktisk en ting som er helt uforståelig her, og det er hvordan Erna ikke kan ha kjent til tiltakene her. Så svimmel er hun bare ikke. Min konklusjon er vel egentlig at hun har gitt faen. Det er det nok mange andre som har gjort her også.
Kanskje på tide å innse for henne at man må spisse tiltakene litt mer? Da tenker jeg på at de stengte ned hele Viken fordi deler av Viken har stor smitte. Viken er en administrativ enhet som ikke passer å bruke for slike tiltak. Her burde de ha gått på kommunenivå.
Dagens smittenivå ser ut til å være på et såpass lavt nivå når det kommer til dødlighet at tiltakene de kjører nå har liten sammenheng med risikoen man utsetter seg for ved økt smitte. Få helsepersonell vaksinert med mRNA vaksinene, de eldre med resten, også får man nesten la det stå til. Så kan de heller komme med anbefalinger i stedet for regelverk. Det er ingen som er interessert i å smitte andre og de fleste vil nok være rimelig forsiktige hvis smitten er stor i området de bor i.
Forskjell på teori og praksis. “Flinke folk” i alle mulige teorier er av og til håpløse i praksis. Ganske morsomt.
Tror ikke du bommer veldig her.
Daglige pressekonferanser, spesifikt om antall mennesker samlet.
Daglig snakk om hytteforbud eller ei.
For så å dra til et hytteområde, og samle for mange mennesker??
Det er ikke mulig å «glemme» det.
Så ingen av de 14 gjestene tenkte tanken?
Ingen av de 5(?) livvaktene tenkte tanken?
Ingen fra den lokale politistyrken (patrulje på 2?) tenkte tanken?
Men mistenker at ansvaret spres som dugg for solen, og alt glemmes. For hvis viruset er livsfarlig, så må teamlederen til livvaktene ta hatten og gå, for å ha satt statsministeren i livsfare.
Fikk teamet beskjed om å overse det (av Erna), så må Erna gå, for å ha satt seg/familie/venner i livsfare.
Edit: Eller koordinatoren på statsministerens kontor burde vite når de sendte ut innbydelser. Kanskje de må gå?
For min egen del tar jeg i hvert fall med muligheten for å havne på intensiven og respirator når jeg vurderer risiko. Å kun se på muligheten for å dø synes jeg blir feil. Spesielt når man ser rapportene om senskader.
Nivået er vel enda håndterbart men problemet er jo trenden. Og denne trenden snur ikke av seg selv. Og fortsetter denne trenden vil jo dødstallene til en viss grad komme etter.
" Vi er bekymret over funnene som viser at over halvparten av unge voksne i alderen 16 til 30 år - og som ikke har vært innlagt på sykehus - har langtidssymptomer et halvt år etter at de ble smittet, sier medisinprofessor Langeland og fortsetter:
- Det er virkelig ikke bra at unge, elever og studenter, opplever konsentrasjons- og hukommelsesproblemer. Nå er det ti til femten prosent av gruppa 16 til 30 år som melder om dette."
" Covid-19 er ikke som en vanlig influensa, som en fortsatt hører noen sier. Det er et betydelig stort antall som får seinvirkninger, så dette er ikke et virus man ønsker å bli smittet med, sier Jacobsen.
Han oppfordrer alle som har muligheten til å ta vaksine til å si ja til dette.
Det vi ser nå, er den såkalte long-covid, altså langtidseffektene etter corona. Det ser innmari skummelt ut, sier han og fortsetter:
Den pågående studien i Bergen viser at over halvparten av dem som har hatt covid-19 opplever en eller annen seineffekt etter lang tid. Dette er kjempeskummelt, sier han."
Men slike ettervirkninger er ikke nok for å stenge ned et samfunn i mine øyne.
Ca samme symptomer som isolasjon, stillesitting, stress og depresjon. Ikke alltid godt å si hva som er hva