Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Covid-19 Småprat

De har merkelig nok sluttet å rapportere derfra og fra Florida.

Der var det jo fullt av gale vitenskaps-fornektere som kom til å gå en sikker død i møte.

3 Likes

Tipper rike land uansett vil takke nei til Astrazeneca vaksine nå, men blir sendt til Afrika osv isteden

4 Likes

Det er et par hakk verre enn noen lokalpolitikere på et hotellrom.

1 Like

Hahaha

1 Like

Loool! Det blir spennende å se om de får 20 000 kr hver i bot.

2 Likes

Men er det verre enn å få vite om «et eller annet» signifikant på en torsdag (husker ikke hva) men likevel dra på hytta på fredag, for så fremstille det som at han ikke visste før han dro #Høie

Må si jeg er overrasket over hvor blinde folk er.
Kommer vel en kort «huffameg ikke bra», før det er tilbake til å intenst følge med på «antall smittede, minutt for minutt»

Edit: Link til «gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør» Høie

4 Likes

Jeg svarer holmes fordi han flotte stolpediagram på antall døde.
Og jeg er helt enig med hans fokus på at risikoen for å dø av vaksinen (Oxford/AstraZeneca) er bekymringsfull for unge kvinner.
Men la oss fokusere på de eldre.
Pr i dag er det satt ca 180000 AZ doser, vesentlig på helsepersonell med en gjennomsnittsalder rundt 40, la oss si 160 000 på helsepersonell.
En eller to er døde, sannsynligvis på grunn av vaksinen, En tragedie.
Vel 80 0 00 er registrert med Covod-19 i Norge, det reelle antallet er nok høyere, la oss si 160 000.
I aldersgruppen 60-80, som nå er de eldre som venter på vaksinen, er 75 døde, antall smittede i denne aldersgruppen setter jeg til ca 8000, basert på gruppens forsiktighet og en antatt letalitet på rundt 1% for gruppen ,
Om den dødelige bivirkningen er likt aldersfordelt, vil det gi 0.05 døde av bivirkningen i forhold til 75 døde av sykdommen.
Så nytten av AZ vaksinen er formidabel i forhold til faren for de over 60.
Moderna og Pfizer bør allokeres mot helsepersonell, og AZ til de eldre.

4 Likes

Under 50 og ingen underliggende sykdommer = best å få immunitet med korona

Alle andre = best å få immunitet med vaksine

2 Likes

226 spyttprøver. Så ble skolene stengt. Men prosjektet er ikke lagt ned, bare satt på vent siden skolene er stengt. Logisk.
Det skal starte opp igjen.

Men 226 prøver, og ingen smitte? Null positive! Niks nada.
Uflaks, eller flaks, kommer an på hvordan man ser det.

Som sagt, prøvene fungerer, ellers hadde de ikke bare satt det på vent.
Tanken min blir da: Hvor mange falske prøver gir pcr med 40 sykluser, når 0 av 226 spyttprøver var positive :man_shrugging:

1 Like
4 Likes

Nå er dette en corona-tråd, men svarer siden jeg tror du refererer en diskusjon vi hadde tidligere. Tallet var ca. 600 barn som Trump-administrasjonen ikke klarte å gjenforene med familiene sine etter å ha skilt dem ved ankomst.

Slapp av, Biden er godt i gang med å gjenforene dem.

1 Like
1 Like

Jeg noterer meg at du får «lock on», høyere puls og hyperventilering bare du ser bokstavene rmtup satt sammen litt annerledes enn jeg skrev nå.
Hadde du fått senket hjerterytmen, tatt av skylappene og pustet ut, så kunne du lest videre, og i tillegg sett live bilder i posten min, som et slags bonusmateriale.
Da hadde du sett at posten er covid relatert.
Men når hatet «trump’er» alt annet, så blir det som det blir :grinning_face_with_smiling_eyes:

Edit: Når du i tillegg flagger den posten, så står teksten i denne posten enda sterkere. Men det ser ikke du :man_shrugging:

3 Likes

Svaret mitt var ikke Covid-relatert. Men Biden ser ut til å fikse covid også🥳.

Biden lykkes jo med alt. Hva er det motsatte av å hoppe etter Wirkola?

Jeg har ikke flagget posten din.

1 Like

« – Dette er en viktig vaksine i den store internasjonale vaksineverden»

Les «tredje verden», dette blir de fattiges vaksine

Gir det to uker og så begynner de med mRNAvaksinene innabords å få et tredje øye i panna.

2 Likes

Erna viser hvor seriøst vi bør ta covid. Forstår godt at noen reddharer som har isolert seg i 12mnd er ganske pissed nå.

6 Likes

Urgh, sletta,
Postet samme dissens-link som @holmes

Ikke sant! Erna synes det er helt greit å samles 14 familiemedlemmer med sushi på deling

5 Likes