Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Covid-19 Småprat

Får se hva som skjer først haha! Astra Zenica leverer jo så lite uansett.

Når det er sagt så er jeg ikke så bekymret for Covid jeg heller når det kommer til min egen helse etc. Mer det at jeg kan bidra til å smitte andre, som mine foreldre eller kolleger på jobb.

To døde i Norge så langt hvis du tar med den friske trettiåringen som døde av hjerneblødning etter vaksine. I tillegg er det en drøss av eldre som har gått bort etter vaksine, men de regnes ikke med siden de har uansett liten tid igjen (ikke en faktor som spiller inn når man regner covid relaterte dødsfall, men men)

5 Likes

Hentet fra artikkelen:

“Vi snakker om relativt unge mennesker her, som sannsynligvis ikke hadde blitt alvorlige syke av covid.”

1 Like

Jeg er helt sikker på at det er disse antistoffene som er årsaken, og ser ingen andre grunner enn at det er vaksinen som utløser det.

GJORT OSS sårbare/ avhengig av utenlandsk arbeidskraft.
Dette er kun skremmende dårlig politisk håndverk. Vi har ledige arbeidskrefter i Norge

3 Likes

I og med at dette er en britisk vaksine tipper jeg at de ender med å si nei til videre bruk.

Omdømmet til denne vaksinen er uansett helt ødelagt.

Edit: tok feil der gitt.

1 Like

Kan de samme bivirkninger forventes av JJ vaksinen?

1 Like

At ca 1/100,000 dør av vaksinen? Tror de fleste vaksiner kan ha risiko i nærheten av det ja, uten at jeg har sjekket, men bivirkninger er det nok på de fleste i liten grad.

1 Like

Vi har vel stort sett lavere arbeidsledighet i Norge enn de fleste av de landene som vi importerer arbeidskraft fra?
Kan det ha noe å gjøre med at nordmenn velger bort disse jobbene fordi de er for dårlig betalt?

De er jo dårlig betalt på grunn av fri flyt. Ellers ville det vært høyere lønn.

2 Likes

Ikke uventet. Men denne avgjørelsen styrker ikke akkurat folks tillit til vaksiner. Tror og håper at Norge velger bort denne vaksinen!

Nei, det er ikke noe automatik i det. Fiske ( f.eks. Lofotfiske) er/kan gjøres godt betalt.
Det er myndighetene som sitter med oversikt over behov i nasjonen ( Bl.a. ved hjelp av SSB)
Og det er myndighetene som kunne lage langtidsplaner og oversikt over yrkesbehov for tiår framover, og informert befolkningen om dette for yrkesmuligheter/utdanningsveier. Hva ellers har vi myndigheter til; for å stenge av landet og ødelegge næringslivet?

3 Likes

”Der er flere mulige løsninger. Man kan sikre sig, at de bliver oplært i korrekt vaccinationsteknik. Eller også kan man overveje at lade dem vaccinere i underhuden, hvor der ikke er samme risiko for at ramme blodbanen. Den immunologiske respons vil uden tvivl være den samme,”

Lægers tese: Ringe teknik er muligvis skyld i alvorlige bivirkninger ved covid-19-vaccine

3 Likes

Vi kan jo håpe at det kan være forklaring og løsning. Men det gjenstår å få dokumentert.

Inntil videre bør Norge ikke gjenoppta vaksinering med AstraZeneca.

Rett etter EMA godkjenning i dag, kom denne:

1 Like

Blir uaktuelt å ta AZ sin vaksine. Finnes mange andre kandidater.

1 Like

Fra TV2

[

TV 2: Fjerde AstraZeneca-vaksinert innlagt i Oslo:

](Nyhetsstudio - TV 2: Fjerde AstraZeneca-vaksinert innlagt i Oslo)

Ifølge TV 2 er en fjerde person som har mottatt AstraZeneca-vaksinen, innlagt på Oslo universitetssykehus. Pasienten har den sjeldne kombinasjonen av symptomer som de andre innlagte - blodpropp, blødninger og lavt blodplatenivå, melder kanalen.

Det er Legemiddelverket som uttaler seg i denne sammenhengen. Men klokka 17 vil pressevakta der verken bekrefte eller avkrefte at det er avdekket et fjerde Oslo-tilfelle.

• Dette er noe vi vil kommentere på pressekonferansen om halvannen time, sier pressevakta til Dagbladet.

• Men det ville jo bidratt til å dempe spekulasjonene ved å avkrefte eller bekrefte dette nå?

• Vi kommenterer som sagt dette på pressekonferansen, sier pressevakta.

Legemiddelverket og Folkehelseinstituttet holder 18.30 en felles pressekonferanse om AstraZeneca-vaksinen, etter flere rapporterte sykdomstilfeller blant vaksinerte personer.

Den ene syke i Oslo, en helsearbeider, døde søndag.

Forskere ved Rikshospitalet mener nå å kunne se en sammenheng mellom vaksinen og sykdomstilfellene.

• Vi har fått funn som kan forklare våre pasienters kliniske forløp, opplyste overlege og professor Pål André Holme på en presseokonferanse tidligere i dag.

Dette betyr vel bare at EMA synes det er forsvarlig med alvorlige bivirkninger for å få slutt på pandemien og Word Wide Lockdown. Og det er kanskje det?

Men jeg tror ikke det blir så lett å få unge friske til å ta denne vaksinen nå.

Hadde jeg vært i risikosonen hadde jeg valgt uansett vaksine men som ung og frisk er sjansen særdeles stor for at Covid-19 sykdom hadde gått veldig greit. Sjansen for alvorlige bivirkninger av AZ vaksinen er selvsagt også særdeles liten.

Så hvilken vei velger man??

1 Like

Noen som har en rapport fra mediene ang Texas eller?

Det er vel knapt en levende sjel igjen i hele staten, etter at de åpnet alt og kuttet maskepåbud.

Kommer kanskje en reportasje på dagsrevyen…any day now…

2 Likes