Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Crayon Group Holding (CRAYN)

Ned 66% fra peak ATH - hva baserer du dette på? Normalt med litt rebound når den tross alt har falt de siste 3 mnd.

Ja husker sist den var nede på 72 så gikk det fort opp til over 100 igjen. La oss håpe at de som har shortet sitter og svetter nå og kanskje vurderer og dekke seg inn snart.

Ja, det er en del aksjer som skal dekkes inn. Foreløpig har ingen av de synlige short-aktørene begynt og det lover godt med tanke på siste oppturen fra foreløpig bunn på rundt 60kr. 4,86% av selskapets aksjer utgjør 4 348 260 akjer og i tillegg kommer eventuelle posisjoner under 0,5%. Med et gjennomsnittelig volum på 422.000 aksjer/dag kan dette fort bli veldig bra.

Ja her er det bare å holde på aksjene,ser sterk ut nå og tror den vil nå 100 før nyttår.

WORLDQUANT LLC kommer frem i lyset. Velkommen skal du være!

Økende shorting presser kursen i dag? I kombi med “ingen røyk uten ild”? Børsens mest shortede aksje…når det en gang snur kraftig nok opp til at disse kaster kortene (neppe samtidig) kan det bli interessant.

De ville jo ikke dekke seg inn når kursen var på 62 for noen dager siden,så den må nok ned på 50 tallet kanskje så langt som 40 tallet før de gir seg.

Ser at shorting økte i går, ny aktør som shortet en halv mill aksjer. 0.56%.

De kan jo også velge å dekke seg inn dersom kursen går godt oppover, det var det jeg refererte til uten å være klar nok. Vil noen dekke seg inn på 80kr? 90kr? Etc.

Ser ikke spes bra ut dette. Hvor stopper vi i dag tro?

Burde jo egentlig være positivt at Microsoft kom med gode resultater på en del sentrale områder i går, vanskelig å forstå.

Tror nok vi snur rundt der vi er nå. La merke til Microsoft melding og tenkte det samme. Men var relativt surt «overalt» i dag som jeg tipper short brukte godt. Har troa på grønn dag i morgen.

Det tror jeg vi kan se langt etter når nasdaq er ned 2,33% i skrivende stund. Er redd den kan gå langt under 60 sånn som børs klimaet er om dagen.

Tenkte det samme selv.
Men se på Microsoft…

Ja men er redd disse shorterne som har over 5% klarer å presse den nedover til de er fornøyde.

Da ville jeg tro de hadde kjørt den videre ned i dag. Snudde rett under 64.
Vet jo aldri, men har en magefølelse på at den trosser Nasdaq og heller følger Microsoft.
Vi får se. Magefølelse er så som så. Håper på jevn og fin stigning til 70+ før helga.

Håper du får rett og at de som har shortet den brenner seg godt fremover.

Crayon: Invitation to Q3 2023 presentation

Crayon: Initiation of share buy-back program

Crayon Q3 2023: Continued growth momentum