Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Crayon Group Holding (CRAYN)

Boom!

1 Like

Er så sjukt i disse tider dette selskapet her.

CRAYON(NY): AWS-PARTNERSKAP REPRESENTERER OMS.MULIGHET PÅ USD 1 MRD -TAKLE

(Oppdatert sitat i tredje avsnitt)

Oslo (TDN Direkt): Crayon Group inngikk tidligere i august et globalt strategisk samarbeid med Amazon Web Services (AWS). Selskapet mener samarbeidet tilsvarer en omsetningsmulighet på 1 milliard dollar.

Det sier konsernsjef Torgrim Takle i Crayon Group på andrekvartalspresentasjon tirsdag.

-Vi mener dette partnerskapet representerer en omsetningsmulighet på 1 milliard dollar for Crayon i et 3-5 års perspektiv, sier han.

Den flerårige avtalen inkluderer forpliktelser fra både Crayon og AWS om dedikerte ressurser og tjenester, og dekker operasjoner i alle regioner, fremgikk det av meldingen datert 6. august.

lars.kjollesdal@tdn.no

Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70

Ble salg på meg her idag, håper på inngang igjen om ikke alt for lenge :champagne::joy:

Kjøpte på open…men solgte altfor tidlig ser jeg :slight_smile:
skal ta denne på neste dupp om den kommer…

Jeg vurderte denne i mai. Synd jeg ikke hoppet på toget da. Blir litt sent nå. Kommer det en dupp snart mon tro?

Dere som kan TA - er det noe sperre på 100? Må kanskje noen nye gode tall eller nyheter før vi går opp over 100?

Sitter å venter på oppdatert kursmål fra Artic (har ikke fått med meg at det har kommet), mulig det kan få ballen til å rulle videre👍

Renteregulering

Denne vil ikke over 100… Må sørge for å ha en liten sjampis klar til den dagen.

Kom over og til 101,60. Slutt litt under 100, men håper det blir stabilt over 100 neste uke.

CRAYON: Mandatory notification of trade - primary insider

Lite aktivitet her, jeg kjøpte meg inn på 96,40 for tre uker siden. Hva tror dere videre her?

Ørkenvandring frem til q3. Kommer nok til å ligge på 90 tallet frem til da. Q3 kan fort bli bedre enn q2 så her sitter iallefall undertegnede frem til det👍

Edit: Hva skjer med denne idag?

Blev omtalt i det danske aktieprogram “millionærklubben” som en god investering. Måske det har indflydelse

ATH i dag, markant oppgang både i dag og igår. oppgangen bare i dag var på 6 prosent. Har det kommet noen nyheter ?

1 Like

Ikke ofte man har gleden av å sitte i en aksje som går 30% på 2 uker uten nyheter, og fortsatt ligger under radaren👌

1 Like

Ikke mye ørkenvandring her nei. Skal bli interessant med Q3 resultatene i slutten av oktober.

Hyggelig økning, men vanskelig å finne noen grunn for at den går så bra akkurat nå. Kan være forventninger til q3🤷‍♂️

Edit: https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2020/09/30/7572403/crayon-har-passert-1-milliard-dollar-i-markedsverdi

Q 3 presentasjon i neste uke på onsdag. Det blir svært spennende om de klarer å levere videre. Forrige kvartal var jo fenomenal. Har vel falt litt de siste ukene etter å ha vært å snust på 125 ish.

Crayon Group Holding ASA: Financial results for Q3 2020

Oslo, 28 October 2020: Crayon Group Holding ASA (“Crayon” or the “Company”, OSE ticker code “CRAYON”) reports the 11th consecutive record-breaking quarter with double-digit year-over-year organic revenue and gross profit growth across all business areas and market clusters, and with record-breaking EBITDA and cash flow. “We are pleased to deliver another strong quarter for Crayon. Our strategic approach of focusing on value creation through AI, machine learning, cloud economics and a multicloud approach is in increasing demand and that further strengthens the outlook for the company,” says Crayon CEO Torgrim Takle. Key financial figures for Q3 2020: - Revenue of NOK 3,668m, 47% growth from NOK 2,559m in Q3 2019 - Gross profit of NOK 496m, 26% growth from NOK 391m in Q3 2019 - Adjusted EBITDA of NOK 64m, 86% growth from NOK 34m in Q3 2019 The interim financial report and presentation for Q3 2020 are enclosed. The report, presentation, and webcast of the presentation will be made available at https://www.crayon.com/en/about-us/investor-relations/

Funker jo dette👌

2 Likes

Nice! Crayon slutter ikke å skuffe.:tada:
Faller vel på sur børs, men igjen solid kvartal.

Som software selskap, kommer man nok heller til å øke inntektene i stedet for å miste inntekter også når bølge nr 2 drar seg til.

Q-2 og Q4 er som regel de sterkeste kvartalene. Godt av de å klare såpass sterkt Q3.