Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Jeg insinuerer ingenting, bare noen hypoteser. Det er et lite selskap. Det koster ingenting å forlenge opsjoner, beholde Uthus som styreleder (had har noen kompetanse) og gjøre at det ser greit ut . Hva hvis Jo skulle bare si opp og forlate? Men det er rart for meg at han bytter jobb uten at vi får en ny CEO med en gang. Hypotese: Han har ikke stor tro på selskapet lenge…men vil gjerne beholde oppside potensialet. Han bytter jobb men fortsetter som styreleder. Det er den beste for Jo, ikke sant? Men jeg har ingen tro at det er noen aktiv oppkjøp, han skulle ikke forlate da nå.

Kanskje de prøver å spare på EN dyr stilling? :grinning:

Også han Jens virker “Uninspiring”…jeg var med på noen av hans presentasjoner. Tipper det blir vanskelig for han å gå gjennom ny kapital innhenting

Rinnan, Jo og co
De er vel i samme båt som oss, aksjekursen må opp en god del fra nå for at de skal tjene penger på Crayonano ??

Det siste argumentet her er jeg ikke enig i, ved å være styreleder er man i en styrket posisjon for å drive forhandlinger ifbm et oppkjøp. Kan være det beste for selskapet det også. Jeg kjenner ikke til Rinnans internasjonale erfaringer, men Uthus sine er jo markante i den sammenhengen - så akkurat dette ser jeg som rasjonelt.

Det jeg dog er forundret over er at de ikke har kommunisert noe rundt rekruttering - eller plan for dette, av ny, permanent CEO.

Det er en del spørsmål vi kan sende over til selskapet før neste investor update, sikkert fint å være ute i god tid - og at flere stiller de samme spørsmålene.

1 Like

Jeg føler kanskje det er på sin plass å minne om at EIC gikk inn etter en tung konkurranse der over 4200 selskap konkurrerte om EICs gunst (og penger).

Chosen among 4,200 companies
The EIC Accelerator is designed for small and medium-sized enterprises (SMES)
with radically new ideas underpinned by a business plan for rolling out marketable
innovation solutions and with ambitions to scale up. Selected companies receive
funding and they get extra acceleration services to connect with investors, corporates
and likeminded entrepreneurs.
CrayoNano was selected FROM 4,200 companies.
CrayoNano’s winning proposal is titled “The first nanowire-on-graphene UVC LED
technology able to give the efficiency, lifetime, and cost needed for mass deployment
disinfection.” The project presented to EIC Accelerator represents the core of the
CrayoNano technology. Through this grant the company will get access to a wide
network that will enhance the commercialization and benchmarking of this
groundbreaking technology.
The company´s product portfolio is designed using breakthrough nanotechnology
enabling a new UVC LED chip to the market – solving the fundamental material
problems in current UVC LED chips.

EIC leker ikke butikk, og filtreringen er bunnsolid. Det er hovedgrunnen til at jeg lar aksjene støve ned i påvente av nyheter etter een tids seiling i tåke :slight_smile:

2 Likes

Lurer på om de slettet siste post på LinkedIn, de lå et spørsmål der. Men ser det ikke.

Ang EIC - selv om de ikke leker butikk så tar de nå feil på noen. Men håper de har satset på rett hest.

Godt mulig at hesten har røket gaffelbåndet ja🙂

Here is the new company of 3 former CrayoNano employees and information about their offering:

https://www.nybpartner.no

Ja, nå nærmer aksjen seg prising lik den vi ser på tech startups :slight_smile: 296 MNOK, and falling.

Hva er ATL på CNANO, noen som har tallene?

Jeg tror vi er ved ATL nå. Kr 7 er det jeg finner som ATL, som var for noen måneder siden.

Hvordan er det med opsjoner, aksjer osv
Rinnan, Jo Uthus osv må også ha aksjekursen masse opp herfra for å komme ut av eventyret med gevinst ?

Adressen til selskapet ser ut til å være på en privatadresse, mens alle bilder på hjemmesiden tror jeg er fra labben til Crayonano

Nok en intetsigende melding…

Klikker du på produktet eller linken så havner du på “kontakt oss”…

Tror det er meningen at du skal havne på kontakt skjema, men de kunne sagt - trykk her for å komme i kontakt med oss.

Uansett så er det vel en ny melding uten noe nytt, men det er mange som sender ut samme info flere ganger for å bygge “awareness” :slight_smile:

Nå har de 2155 følgere på Linkedin, se ut som det kommer inn et par nye hele tiden, men har ikke notert meg oppgangen…

Tolker det dit hen at alt handler om 2 gen nå. Ingen samarbeidsavtaler meldes lengre på eksisterende teknologi. Virker som de innser at det ikke er noe poeng i å inngå samarbeid på noe annet enn nanowires produktet som forhåpentligvis kommer snart. Hvordan skal man ellers lese situasjonen? Det kan umulig være helt tilfeldig at nyhetsflow har stoppet helt opp.

1 Like

It seems CrayoNano is changing and consolidating the communication channels, building a valuable subscription list for the newsletter being the core forward, hence be able to push the news instead of followers looking up the news. They are possibly migrating away from NOTC and website published news as communications channel.

Also most probably gathering up all news for the newsletters (and Q-updates) in order for the publishing to to be of actual news and not summaries of old news.

On a side note: Companies will use PR/media when “hyping” and designing a narrative (because of an undisclosed mission). However, with time and successful traction and milestones achievement, the PR/media will shift or pause, and that is a sign of maturation. You do not need to hype anymore.

With regard to the published signed commercial contracts, this also had a purpose, but if the pipelines is over 100+ current design-ins with customers, this communications strategy may also shift because commercial milestone achievements. Publishing any kind of contracts may also been looked upon as desperate in communication strategy. Also remember that customers actually needs to approve being mentioned in sign contracts, in addition disclosing all kinds of contracts may disclose the companies areas of traction and could be considered trade secrets.

Agree, its obviously not random that the last published message on the webpage was the minutes from the extra general assembly.

2 Likes

7 kr nå😡

@LarsErik64 Remember the company has several types of audiences through the LinkedIn page.

The post you mentioned is created for the purpose if activated LinkedIn ads, based on the hashtags, targeted for potential customers and partners. This is just one thing they do from time to time as part of the marketing mix.

I wouldnt interpret it as “nothing to report”.

1 Like

Leser det ikke som det, men heller som en lite interessant og intetsigende oppdatering. Noe det meste er og har vært de siste kvartaler.