Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Jo Uthus is calling the CrayoLED “award winning”.
Anybody got any information of the CrayoLED (non-nanowires) has received an award?

I am so tired of Norwegian companies hyping, making smoke, deceiving and talking.
What is wrong with Norwegian companies when it comes to exporting technology, is it about culture?

Then we will start the process of putting on media.

People should demand now and ask concrete questions referring the old statement from the company, in all comments of posts on LinkedIn. If they play, they should now the game.

Posting on this “carefully-crafted-positioning-tagging-everybody-let-me-be-the-center-of-Norwegian-tech” posts of Jo Uthus of LinkedIn, believe he would be really really mad:

Bra Bingo - Bingo!

Hva mener du ? :slight_smile:

De presenterer den patenterte teknologien de har. Helt innenfor. Alle som kjøper dagens produkt kan lese datablad og se hva de faktisk kjøper.

Det er dagens led ( CrayoLED™ UV-C LED H-Series (CLH-N3S)) som leverer og har dokumentert ytelsen du angir over, ikke patenterte løsninger.

Hva skal de bli saksøkt for?

Jeg tok meg den frihet å sende følgende e-mail til selskapet i dag:
"Hei, tar dette på norsk slik at eventuelle uklarheter kan minimaliseres :wink:
Jeg fulgte presentasjonen og leste rapporten både før og etter slik at omfanget skulle være rimelig klart.
Mine foreløpige reaksjoner, samt noen relativt opplagte spørsmål jeg vet opptar mange og som ennå ikke er besvart, kanskje heller ikke stilt ennå, er som følger (i litt tilfeldig rekkefølge):
Presentasjonen var satt opp til en antatt varighet på en time, men ble gjennomført på halve tiden. På tross av dette ble spørsmålsrunden avbrutt med begrunnelse at man ikke hadde tid til mer. Basert på uttalelser i tidligere oppdateringer skulle denne presentasjonen besvare veldig mye av det som “folk flest” har etterlyst, og resultatet framstår derfor som langt unna det.
Teknologispørsmål rundt såkalt Gen. 2 ble delvis besvart, men etterlater ingen klar status i forhold til den stadig refererte plan, men som ingen av oss har sett. Mer avklaring ble lovet ved forrige korsvei, noe jeg oppfatter som; fremdrift i litt mer klartekst enn før; er det forsinkelser, osv?
På hjemmesiden deres beskrives teknologien og produktene som “leading edge” og “groundbreaking”, mens det i prentasjonen beskrives en pågående utvikling som gjennom det siste året har ført produktene “in line” med konkurrentene, slik referenten uttalte det (ref slide 14, nedre graf). Har “vi” altså sakket etter i tiden før dette?
Teknologien(e) er patentert, ref hjemmesidens beskrivelse av de to hovedproduktlinjene,; aluminiumbasert og graphene-basert (hypermaterial) .
Hvordan forholder dette (og selskapet) seg til det nylig publiserte gjennombruddet som Georgia Institute of Technology har oppnådd; sitat: “Now, researchers at the Georgia Institute of Technology have achieved a major breakthrough in electronics. They have successfully created the world’s first functional semiconductor made from graphene” ?
Sitatet er fra en artikkel hos noe som heter InceptiveMind.
Har noe av markedsføringen (av vannrensing) vært rettet direkte mot noen av de store hjelpeorganisasjonene som ivaretar nødhjelp i verdens mange store katastrofeområder?
Der ligger det enorme beløp/bevilgninger som higer etter gode løsninger!

Dette er noen tanker jeg gjør meg, og som deles av svært mange medaksjonærer som har vært trofaste lenge, og mange av oss vil mer enn gjerne gå inn med større innsats om vi blir styrket i troen.
Akkurat nå er mange det motsatte.

Med vennlig hilsen
Egil Jan Haugland
PS: punktvis redigering forsvant ved innliming, men dere fatter sikker poengene!

9 Likes

Kjempefint. Du får si til om du får svar :slight_smile:

1 Like

@TrondX der er da ikke forbrukerkjøp vi snakker om her. Selvfølgelig vet profesjonelle aktører hva de kjøper.

Tenker dette var veldig bra oppsummert, veldig enig med dine tanker.

Hvilke tanker gjør folk seg om emisjonskursen på 14kr. Det var ikke hvem som helst som ble med.
Var det en fantasi kurs, eller er den urimelig lavt basert på arbeidet med Gen2 og evt ytelsen på Gen1 produktene?

Spesielt at det ikke kommer en eneste nyhet lengre. Virker ikke som de vil.
Det kom på rekke og rad i nov/des.

CrayoNano Q4 2023 Results Webcast - 15 February 2024
Q&A received in relation to Q4 2023 Results

1. How much are you looking to raise? Without a successful raise, how long does your current cash position last, and what are the alternatives?

We are currently engaged with advisers to support on our near-term funding requirements and will update once we have further details. There is a need to raise money this year while we continue to scale our revenue and move to a cashflow positive position. Pleasingly, though, we anticipate this to be the last required funding round as we successfully execute our growth plans.

We do also have other sources of financing, such as public funding and grants, and credit facilities.

We have a credit facility of NOK 12m and the bank is very happy to increase that to NOK 25 million as we scale up revenue. It is linked to working capital needs and receivables.

We have a fab-lite business model and continue to be focused on operational efficiencies and cost management.

1. You previously indicated plans to list on the Euronext, but it now seems as though an IPO is your less preferred route, can you comment?

As we said in the release, strategic investors are considered preferable over a potential IPO at this stage. That’s mainly due to their ability to better support our strategy and operational growth plans. However, an IPO has not been totally discounted and certain potential strategic investors may consider an IPO important at a later stage.

Strategic investors would be companies within the wider related industry with complementary
operative- or strategic activities, or other synergy potential.

1. What do you think you can grow your sales to this year from the NOK 13 million already contracted to be delivered? Are you happy with your speed of progress?

It is hard to accurately predict, but as we said in the release, there is good opportunity to increase the value of each frame contract beyond the initial minimum amounts, so the NOK 13 million is the absolute minimum. Currently our total unweighted pipeline is NOK 214 million, and our total weighted pipeline over NOK 61 million.

We are delighted with the considerable customer and industry interest shown, and the number of leads and opportunities we now have is significantly greater than at the end of last year. As we are focusing on the top tier, with design-in and lead times of typically 12 months, even if we land just a few we will be a highly scaled and profitable business.

Pleasingly, we are ahead of our schedule for OEMs and have good design-in activities with several blue-chip companies.

1. Can you give more colour on the product roadmap? When do you actually anticipate launching the next generation products and are you on track to sell products in 2024.

The development of our product portfolio is a key focus for us. Our strategy is to gradually implement elements of our technology into new products to achieve and sustain a market leading position. A reduction in the price-performance ratio is key, and we are confident on achieving a significant reduction in our next product.

As I said in the presentation, we are targeting to launch a UV-C LED with a 50% reduction in the priceperformance parameter in Q4 this year. The first priority is our internal EPI wafer and template technology for cost down and yield increases. We are contacting and starting qualification and early design-in activities with selected customers and partners for an early involvement with early designin activities from the middle of this year. The next step would include an implementation of our nanowire structure design to drive further cost down and performance increase.

1. Why did you move operations to Taiwan and now have less employees in Norway?

It was strategically and operationally very important to move operations to Taiwan and build a footprint there. It means we are closer to the supply chain and strategic partners for development and production. Taiwan produces over 60% of the world’s semiconductors and over 90% of the most advanced ones. Moving operations there creates meaningful efficiencies and is in line with our fablite business model.

1. There have been speculations online about a possible acquisition of CrayoNano, are you able to answer these speculations? Has anyone shown interest in buying Crayo in the last 12 months?

As a policy, we don’t comment on rumours. We don’t believe it is in our investors interest to sell the company anytime soon just as we are achieving good market penetration and demonstrating commercial success. There is considerable value being, and to be built, as we execute on our growth plans.

1. Has anyone on the Board or Leadership Team bought shares in CrayoNano during the last 12 months? What guidelines do you have to follow in terms of notifying about trades in NOTC noted shares?

Employees have not sold shares while being employed by the company during the last 12 months. In April 2023 the general assembly approved an option scheme for all employees in the company. Further, in January 2024 it was decided in the extraordinary general assembly meeting that the Board of Directors compensation for 2023 shall consist of restricted Stock Units (RSUs) instead of a cash compensation. Consequently, all employees and the BoD have increased indirect ownership during the last 12 months. Details can be found in the general assembly minutes published on the CrayoNano website

3 Likes

Lite nytt under solen :sunny:

Jeg synes nå det var gode og fornuftige svar. La oss gi selskapet ro og arbeidsfred. I 2026 kan vi ta aksjene opp av skuffen -og da tror jeg mange av oss som valgte å sitte med ro i sjel og sinn- og tenke på noe annet - vil være rimelig fornøyde.
Altså - Langsiktighet er viktig i en slik aksje som dette - 10-15 år er nå bra tror jeg…

Og ja - klart det er viktig med god informasjon i markedet - og at det leveres på vekst og bunnlinje

Noe jeg har tro på at Crayonano vil klare

2 Likes

Tenkte du den stod i 10-15 i 2026?
Usikker hva du mente var bra med 10 - 15kr?
Eller 10-15 år?

Det er vel 2-3 år siden det var snakk om å putte den i skuffen. Den har vel ikke kommet så mye lengre på «ground breaking technology” :rotating_light::rotating_light:

Det var bare å trykke på knappen sa Jo uthus så var de nærmest listet på Oslo børs. Virker som det er et eller annet som ikke fungerer og det er det veldig stille om.

Føler meg godt lurt med kommunikasjonen i fra selskapet.

1 Like

10-15 år

Vi vil alle bli rike i en fart

Men ting tar tid

Og noen ganger lykkes man ikke i det hele tatt

Men man kan være lykkelig uten suksess i en aksje

Og til slutt har du ingen aksjer eller penger

Det er ikke lommer i dressen du har på i kista

Så nyt dagen i dag du

Hvis de ikke lykkes innen den tid er over. Så det var litt langt perspektiv for meg.

Pr nå er det en kamp om å komme først ut med nye produkter for å ta markedsandeler.

Da vil jeg heller sette pengene i fond og skrive av tap på aksjer på skatten. :rotating_light:😵‍💫

2 Likes

Omsatt 10.000 på 7,7 i dag

2 Likes

Bolb Inc har fram til nå hatt ett av de fremste UVC led for desinfeksjon. I 2021 så gikk OSRAM inn 20 % i selskapet.

Jeg får fortsatt opp svaret. Men å klage til selskapet på linkedin over at man ikke får solgt aksjene sine… Flaut. Da har man kanskje satset på feil markedsplattform og selskap i utgangspunktet, og burde ta seg en titt i speilet. Alle vet vel at dette er et risikocase.