Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Det du skriver om er mitt poeng. Selskapet hadde kunnet hente penger av børs like enkelt / til bedre priser når jeg ser på andre selskap jeg sitter i som ikke er notert. Det er ikke noe feil med teknologien, men noteringen på NOTC skaper “støy” som selskapet ikke er tjent med.

Jeg har ingen interesse av å “krangle” med deg eller andre. Jeg er positiv til selskapet og den innovasjonen de har kommet med / vil komme med. Selskapets nåværende teknologi er god i et marked i sterk vekst, og gen. 2 er naturligvis langt bedre.

Potensialet er betydelig for selskapet, og de større aksjonærene ser nok disse verdiene (ref investeringen bl.a. fra EIC). Emisjonsverdi skal jeg ikke kommentere, men jeg tror denne settes på nivåer de større investorene er komfortable med.

Dette er vel ikke “krangling”? :sweat_smile:Vi er nesten alle innvestorer og ønsker det beste for selskapet, men vi må nok innrømme at vi alle kanskje har vært litt naive. Selskapet må gi oss mer informasjon og mer detaljer. Eneste som hjelper.:+1:t2:

For min del har jeg investert i selskapet ut fra tilgjengelig informasjon og innovasjon, da støttet av EIC`s tunge funding der CNANO vant frem i konkurranse med 4 200 bedrifter. Kall meg naiv, men jeg tror ikke EIC kaster titalls millioner uten å ha gjort en grundig evaluering av selskapets teknologi, patenter, og markedsbehov.

Informasjonsflyt, mikrotransaksjoner, og detaljer hadde ikke vært tema om selskapet hadde vært utenfor børs.

1 Like

Det var mange som ble forført av videoer og potensialet for gen 2. Og det var hovedsakelig derfor folk kjøpte. Det var tydelig fokus på flotte avanserte videoer og presentasjoner, samt børsnotering. Mangel på nåde notering og stor usikkerhet om gen 2 viser at vi kanskje var litt naive, meg selv inkludert. Men som teknologi int. var det nesten umulig å ikke hoppe på.

Nei det ga en stor trygghet, men patenter og teknologi må først produseres som prototyper, så skalere produksjon. Har de vist oss fungerende prototyper av gen2? Har de snakket om kostnadsbilde og avanser. Mangler for mye informasjon for min del.

Har nok vært noen gode selgere her og nok av folk med mye risikokapital tilgjengelig

1 Like

Er EIC naiv også? : “At the EIC, we strive to find and support the next breakthrough technology and innovation coming out of Europe. We are proud to support CrayoNano’s disruption in the UV-C LED market as they scale into a new generation of European semiconductor companies. The EU chips act drives a strong focus on European-based deep-tech semiconductor companies as Europe rebuilds its semiconductor footprint.”

1 Like

Jeg har prøvd det meste uten hell, men fikk svar at dette skulle diskuteres og presenteres forrige presentasjon, men den var over på ca30 min istedet for en time og et spørsmål fra salen vel? Så ble de presset til å utgi en skriftlig q&a som monolog noen dager senere. Ikke tillitsvekkende. Jeg har kun lest dette i forum, fikk ikke deltatt dessverre.

Det er alltid høy risiko i ny teknologi, enten blir dette suksess, eller blir det nok et eventyr med knuste drømmer.

1 Like

Ikke som jeg har sett, men det er klart de er ikke rigget for å storproduksjon selv.

Enig det👍🏻

https://www.dn.no/magasinet/forskning/brit-helle-aarskog/universitetet-i-bergen/rune-rinnan/investeringsfond-fikk-kontroll-over-oppfinnelsen-hennes-frarovet-alt-jeg-hadde/2-1-730937

Bare google Rinnan, så ser man litt grumsete forretningshistorikk etter min mening. Men man får finne saker selv. Tror nok han er 100% mest opptatt av seg selv i disse prosessene og ikke nødvendigvis oss på retail iallfall. Han lyser ikke av tillit :sweat_smile:

Sant sikkert, men han går vel på en kjempesmell selv hvis ikke dette går veien

Såpass ja, du får google å gjøre opp din egen mening, så får jeg ha min. Har for ordensskyld aldri sagt at han har svindlet eller gjort noe kriminellt etc. Men poenget mitt er at man ikke må være for blåøyd heller.

https://www.dn.no/innlegg/forskning/innovasjon/norsk-innovasjonskapital/innlegg-vis-driver-med-innovasjon-ikke-roveri/2-1-747448

Uproblematisk kanskje, men nok til en artikkel.

“Vi hadde også et kjempeproblem med CrayoNano på grunn av en konflikt mellom gründeren og en stor investor. Fullstendig opprør. Ledelsen trakk seg, og mange av mine finansielle venner gikk på meg. Det var et helvete.”

" – Noen vil hevde at du bruker mye tid på å honorere deg selv?

– Det er riktig, men jeg er ikke flink nok, siden jeg ikke er rik nok ."