Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Enig det👍🏻

https://www.dn.no/magasinet/forskning/brit-helle-aarskog/universitetet-i-bergen/rune-rinnan/investeringsfond-fikk-kontroll-over-oppfinnelsen-hennes-frarovet-alt-jeg-hadde/2-1-730937

Bare google Rinnan, så ser man litt grumsete forretningshistorikk etter min mening. Men man får finne saker selv. Tror nok han er 100% mest opptatt av seg selv i disse prosessene og ikke nødvendigvis oss på retail iallfall. Han lyser ikke av tillit :sweat_smile:

Sant sikkert, men han går vel på en kjempesmell selv hvis ikke dette går veien

Såpass ja, du får google å gjøre opp din egen mening, så får jeg ha min. Har for ordensskyld aldri sagt at han har svindlet eller gjort noe kriminellt etc. Men poenget mitt er at man ikke må være for blåøyd heller.

https://www.dn.no/innlegg/forskning/innovasjon/norsk-innovasjonskapital/innlegg-vis-driver-med-innovasjon-ikke-roveri/2-1-747448

Uproblematisk kanskje, men nok til en artikkel.

“Vi hadde også et kjempeproblem med CrayoNano på grunn av en konflikt mellom gründeren og en stor investor. Fullstendig opprør. Ledelsen trakk seg, og mange av mine finansielle venner gikk på meg. Det var et helvete.”

" – Noen vil hevde at du bruker mye tid på å honorere deg selv?

– Det er riktig, men jeg er ikke flink nok, siden jeg ikke er rik nok ."

Som sagt, dette er min mening, om du mener han er tillitsvekkende så har jeg null problemer med det, men da må du gjerne fremlegge tanker på hvorfor så endrer jeg gjerne mening jeg. Men det jeg finner/kjenner til er foreløpig ikke tillitsskapende for meg personlig.

Nå er det mye fokus på Rinnan her :joy: :sleeping:

Ja var ikke meningen. Beklager det. Men ganske viktig i hele ligningen dessverre.

Det vet vi jo ikke :see_no_evil:

Nei, da vet vi ingenting iallfall. Men det summerer hele caset 100%. Da tar jeg fri fra forumet noen dager.

1 Like

Greit å vite her (før man overdriver Rinnans rolle) er:

Televenture eier 100% av NTG Manco
NTG Manco eier 12% av Nordic Technology Group
Nordic Technology Group eier 14,6% av CaryoNano

Altså, Televenture (Rinnan) eier 12% av 14,6% i CNANO. Det er ikke en dominerende posisjon.

Jeg kjenner ikke Rinnan personlig, men fra tilbake i Telenor. Jeg har ikke noe negativt å si om ham i det hele tatt, han er bare god til å tjene penger… Det er jo lov fortsatt :slight_smile:

2 Likes

Ser vi 4,5kr i dag eller skal vi opp på 7 kr igjen?

Tips - Ikke se :slight_smile:

Bikker vi under 5 denne uken er det ikke godt å si hvor vi ender. Må holde oss over! :crossed_fingers:

Det kommer jo aldri nyheter lengre. Noen her sier det er ny strategi. Noen som kjenner til dette? Altså den gode grunnen til at de ikke melder om samarbeidsavtaler lengre

1 Like