Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Mange rikinger som bare kastet seg på. Oi et norsk firma som skal drepe bakterier med uvc lys, det må jeg bare prøve ! Få har satt seg inn i konkurrenter etc…

Men heldigvis ser det vel lovende ut bare de får til 2 gen

1 Like

Merkur notering hadde ikke hjulpet kursen en døyt. Det hadde bare medført enda flere utålmodige retails med kort tidshorisont.

1 Like

Sikkert noen som hadde solgt om de ble notert innenfor normert plan. Før alt gikk i dass :slight_smile:

Sånn sett hadde det vert av betydning.

De gadd ikke nevne Crayonano engang😡 Ikke mye tillit igjen.

Hva mener du er grunnen @TrondX ?

Gadd er feil ord, men helt absurd at de ikke nevner selskapet. Men ja ganske lei. Jeg har mistet troen.

De kunne vel i det minste vist til det som ble offentlig kjent sist Q?

Aha - da trekker jeg min kommentar :slight_smile:
Fikk ikke det med meg når jeg hørte på.

100% verdi på CNANO er feil da kurs gir mcap på ca 225 MNOK, og ikke indikerte 509 MNOK.

Med 509 MNOK skulle kursen vært på 13,56

1 Like

Så det nå :slight_smile:

Uansett er jeg enig med deg i din vurdering på hvorfor de “overser” CNANO.

1 Like

Kan virke som de er midt oppi et eller annet ja

Og nanomaterials er vel bare cnano?

Skulle gjerne visst hva som egentlig var grunnen til at Jo forlot CEO posisjonen i CrayoNano

2 Likes

Ja, ser Rinnan er styreleder i condalign nå

Meaning you then think they are going to shut down the whole office ?

Send him a message and ask why are you selling ? :grinning:
Edit : just did…

Answer:

company downsize. It works well

Det var Ascenium som kontaktet Jo Uthus og tilbød han stillingen som CEO. Ascenium er et kanskje vel så spennende selskap som CrayoNano. Markedsverdien er ca 1, 5 milliard. Selskapet er som CrayoNano i en utviklingsfase, men har allerede oppnådd svært lovende resultat og kan - om det lykkes helt inn - oppnå en verdi på flere titalls milliarder. Tidshorisonten for første store milepæl er heller ikke lang. Når Jo kunne fortsette som styreleder i CrayoNano i tillegg til å være CEO i Ascenium, kunne han kombinere en sentral rolle i to - og ikke bare ett - vekstselskap basert på disruptiv teknologi. Jeg har ingen problem med å se at han takket ja til denne kombinasjonen.

NTG skulle gi markedet en oppdatering på det operative, jfr at ingen av de øvrige selskap i gruppen, eks, CrayoNano, gir særskilt info til markedet. CrayoNano har nettopp holdt sin oppdatering - 15. februar - jeg antar at det var årsaken til at NTG ikke så behov for å gi noen egen oppdatering ad det operasjonelle.
Mht det finansielle har CrayoNano opplyst at det har behov for kapital i 2024 og at selskapet primært vil henvende seg mot strategiske investorer. Vi må anta at denne prosessen er igangsatt, og at det av naturlige grunner ikke opplyses noe til markedet nå hvor langt denne prosessen er kommet.

Jeg er videre overbevist om at den marginal omsetningen på OTC ikke vil være retningsgivende/avgjørende for en emisjonskurs gitt at strategiske investorer kommer inn som nye aksjonærer. CrayoNano ser neppe OTC kursen som å være i nærheten av “korrekt” prising av selskapet, hvoretter også NTG velger å benytte en annen modell i sin beregning av underliggende verdier i NTG.

2 Likes

Kan man kjøpe aksjer i Ascenium?

Takk for tipset. Hvorfor ikke?