Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Kan virke som de er midt oppi et eller annet ja

Og nanomaterials er vel bare cnano?

Skulle gjerne visst hva som egentlig var grunnen til at Jo forlot CEO posisjonen i CrayoNano

2 Likes

Ja, ser Rinnan er styreleder i condalign nå

Meaning you then think they are going to shut down the whole office ?

Send him a message and ask why are you selling ? :grinning:
Edit : just did…

Answer:

company downsize. It works well

Det var Ascenium som kontaktet Jo Uthus og tilbød han stillingen som CEO. Ascenium er et kanskje vel så spennende selskap som CrayoNano. Markedsverdien er ca 1, 5 milliard. Selskapet er som CrayoNano i en utviklingsfase, men har allerede oppnådd svært lovende resultat og kan - om det lykkes helt inn - oppnå en verdi på flere titalls milliarder. Tidshorisonten for første store milepæl er heller ikke lang. Når Jo kunne fortsette som styreleder i CrayoNano i tillegg til å være CEO i Ascenium, kunne han kombinere en sentral rolle i to - og ikke bare ett - vekstselskap basert på disruptiv teknologi. Jeg har ingen problem med å se at han takket ja til denne kombinasjonen.

NTG skulle gi markedet en oppdatering på det operative, jfr at ingen av de øvrige selskap i gruppen, eks, CrayoNano, gir særskilt info til markedet. CrayoNano har nettopp holdt sin oppdatering - 15. februar - jeg antar at det var årsaken til at NTG ikke så behov for å gi noen egen oppdatering ad det operasjonelle.
Mht det finansielle har CrayoNano opplyst at det har behov for kapital i 2024 og at selskapet primært vil henvende seg mot strategiske investorer. Vi må anta at denne prosessen er igangsatt, og at det av naturlige grunner ikke opplyses noe til markedet nå hvor langt denne prosessen er kommet.

Jeg er videre overbevist om at den marginal omsetningen på OTC ikke vil være retningsgivende/avgjørende for en emisjonskurs gitt at strategiske investorer kommer inn som nye aksjonærer. CrayoNano ser neppe OTC kursen som å være i nærheten av “korrekt” prising av selskapet, hvoretter også NTG velger å benytte en annen modell i sin beregning av underliggende verdier i NTG.

2 Likes

Kan man kjøpe aksjer i Ascenium?

Takk for tipset. Hvorfor ikke?

Ja, via Pareto.

Jeg har hatt aksjer i 2 av NIK-fondene ja, som nå delvis er konvertert til aksjer i NTG.

Selskapene som omtales i NTG rapporten er datterselskaper
Det er ikke cnano

Ingen kjøpere, masse selgere, ikke tvil om strategien ikke kommer til gode for den allminnelige aksjonæren i hverken NTG og spesielt Crayonano. Jeg tror kursen blir 3-4 før sommeren om ikke de kommer med store og robuste nyheter til markedet snart. Hjelper ikke å synse her inne og tro om alt mulig. Da blir det HELT likt case som Polight som er knust sønder og sammen på børs. Vi aksjonærer fortjener info om egen tek og gen.2.

5.60

På generelt grunnlag har det lite eller ingen betydning hva noen er villig til å selge en liten post for. Ønsker noen å lkøpe selskapet så er det helt andre grunnlag som ligger til grunn enn en kar som legger ut ett skambud på 1,- og finner en som må selge 10 000 aksjer for å betale restskatt :slight_smile:

Her må en bare lene seg tilbake, og avvente informasjon fra selskapet.

1 Like

Hvorfor folk selger er umulig å si, men at det ikke en enorm tro på selskapet akkurat slik status er nå er naturlig.

Å konkludere med at det ikke er tro på selskapet basert på noen studentposter som er vel litt tynt. Minner om at det for under et år siden var flere store (bla EIC) som puttet millioner inn i selskapet.

Det meste er tynt her… Derfor vi trenger informasjon.

Du har tro, men vil ikke kjøpe aksjer og er samtidig den mest positive her inne og har veldig positive antagelser basert på lite informasjon som ikke kan valideres . Sier vel det meste om selskapet og status egentlig.

Tilbake på 6
4860 aksjer igjen til salgs på 6
Neste er 7,8

1 Like