Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Og du har det motsatte, det må vel være lov?

“De nye aksjene ble priset til 14 kroner stykket, som verdsetter selskapet til rundt 520 millioner. Selskapet var før runden priset til 14,15 kroner per aksje på unotertlisten, NOTC.”

“Styret har også besluttet å utvide en opsjonsordning for nøkkelpersoner i selskapet slik at det ved innløsing vil bli en utvanning av aksjonærene på totalt 10 prosent av aksjene”

? Hva har det med saken å gjøre? Du etterspør eks på korrelasjon mellom emipris og NOTC.

Det skjønner alle.

Haha, tragisk oppførsel. Kjøp aksjer du. Snart sletter du vel alle meldinger og som sist? Håpløst…

Du ber om et eks. Får det og sutrer og slenger ut svada. Aner noe muffens med din rolle her.

Nå må vi ikke miste hode, snart påske ferie og litt fri fra aksjer :slight_smile:
Ha en topp dag.

Det styrker ikke caset eller din troverdighet, det er helt sikkert. Svar heller hva du tenker om linken jeg la ut du, som du etterspurte? Du hadde ikke tid til det?

Leifjord / TrondX ------> Kanskje det enkleste er å være enig om at her er man uenig, og legge den diskusjonen død?

2 Likes

En eller annen luring som har lagt ut en kjøpsordre på 50.000 til 2,5.
Prøver nok å friste en som sitter på en del og skal ut for enhver pris
Sånn går no dagan på NOTC. Passe sykt at det nå er fult mulig hvis man vil å senke kursen fra 5,9 til 2,5

1 Like

ja det hele er litt bingo nå

Takk for info, @TrondX - blir dog ikke overrasket, virker å være mye stress her.

Et godt råd vi alle har hørt før, er å ikke handle for mer enn man har råd til å tape :blush:

råd og råd fru blom :slight_smile:

2 Likes

Betryggende :woozy_face:

Vi er, som jeg tror dere er klar over, helt ytterst/langt ut på risikoskalaen - som aksjonærer i et unotert selskap.

Hvis man sitter her med belånt posisjon i en eller annen grad forstår jeg stresset - og graden av leting etter ny, bekreftende (ene eller andre veien) informasjon på daglig basis.

For min del er jeg klar over (og minner meg selv stadig på) risikoen (både her og i andre, tilsvarende posisjoner) . Jeg er hovedsaklig investert i fond - selskapet er noe jeg absolutt tror på - og handler gjerne på disse nivåene, men tror det er smart å ikke basere seg på at dette er en hovedstrategi, rent investeringsmessig.

Jeg vil ikke nødvendigvis si unntak, for det er absolutt en del av strategien min (“går dette bra, går det VELDIG bra”). Men jeg er definitivt overvektet i fond.

Hva med deg?

Skjønner. Takk for at du deler.

Har du fulgt med på Crayonano lenge?
Jeg har vært investert siden noen måneder etter de kom på OTC. Fulgt med siden.

Selskapet har ikke innfridd på alt (for å si det forsiktig), men det har heller ikke Yara i samme periode. :blush:

1 Like

Det er et godt poeng- hvorfor CrayoNano er registrert på OTC.
CrayoNano var et av porteføljeselskapene i ett av NIK-fondene. Dette fondet eide opprinnelig nær 50 % av Crayonano. Fondet hadde en stipulert levetid, men utviklingen i flere/alle porteføljeselskapene gikk tregere enn forespeilet slik at fondets levetid ble forlenget - i flere omganger. Jeg tror - og det er kun en personlig oppfatning - at CrayoNano og Condalign ble registrert på OTC fordi det var viktig for fondets forvalter å kunne vise til en exit-mulighet for de av porteføljeselskapene som var modent nok til å kunne forsvare en slik registrering. Dermed mistet også CrayoNano kontrollene med egen prising, dvs på emisjonskurser ved fremtidige kapitalinnhentinger. Frem til noteringen ble emisjoner i CrayoNano gjennomført ved at selskapet basert på egen verdivurdering fastsatte kursen, uten å måtte hensynta “markedets” oppfatning. Den siste emisjonskursen - før notering - var følgelig kr 16. Selskapet har hatt en formidabel utvikling sien den gang, mens aksjekursen iht OTC er mer enn halvert.

1 Like