Ser det samme i moderselskapet NTG. Begynte på 12, nå er den på 3. Betyr det at alle selskapene i NTG var ekstremt overpriset? Nei, ikke når volumet er såpass lavt. Det betyr bare at det ikke er nok kjøpsinteresse for øyeblikket
Med så svak kjøpsinteresse som alle deres selskaper har hatt frem til nå, vil jeg definere de som overpriset den gang ja. Hva vil du da si at selskapene er idag da om jeg tørr spørre? 90% underpriset, men ingen er “smarte” nok til å forstå det? Selskaper som blør penger og ikke kan vise til inntekter, ikke skape “kjøpsinteresse” er ikke lett å prise, men markedet har alltid rett. Bare tull å klage på at det er NOTC osv. Folk har ikke troen. Selskapet er de eneste som kan endre det.
Og hvem sin feil er det at det priset til det de er idag? Småsparere? Tøv. De lykkes hverken på børs eller NOTC. De tar selvkritikk på det, men uten at det hjelper det grann. De virker bortskjemte og har alt for mange baller i luften.
Selskapet refererte til at det var 14 de fikk sist da de fikk spørsmål om emi og typisk hva som kan bli kursen. Noe sier meg at det da blir tøffe forhandlinger med mulige investorer som sikkert nå vil bruke NOTC kurs kortet for alt det er verdt.
Hvor lavt må vi før folk er villige til å starte å kjøpe aksjer igjen? Jeg har sagt for min del at jeg nå venter til kursen faller til rundt 3,- Da er selskapet verdsatt til rundt 100mill. Hva med dere andre? Og bare så det er sagt, jeg ønsker IKKE flere aksjer i selskapet.
Og hva var selskapet verdsatt til ATH?
Tiden vil nok vise hva som er utfallet her, men bare basert på de siste børsmeldingene så ser det ihvertfall ut til at Hammertech kommer til å få en ganske bra vekst i omsetningen, og det markedet er jo ekstremt stort
Angående Crayonano er stillheten det mest påfallende. Vanskelig å tolke hva som egentlig skjer.
Enig det.
Å jada, det stemmer. 14,- er brukt som utgangspunkt for antall opsjoner, det har ikke noe med tegningskurs å gjøre. Tegningskurs “pålydende” står svart på hvitt i protokollen fra generalforsamlingen.
Fra innkallingen:
Antall RSUer til det enkelte styremedlem vil beregnes ved å dele kronebeløpet for kontant kompensasjon i 2022 til hvert enkelt styremedlem med NOK 14, som var tegningskursen i den sist gjennomførte emisjonen i Selskapet i april/mai 2023, rundet ned til nærmeste hele tall.
Overnevnte innebærer at i stedet for at styremedlemmene mottar styrehonorar for regnskapsåret 2023 i form av kontanter, vil Selskapet utstede RSUer til styremedlemmene.
Det foreslås at det totalt utstedes 50 712 RSUer, hvor hver RSU ved utøvelse vil gi rett til å tegne én ny aksje i Selskapet med tegningskurs tilsvarende pålydende NOK 0,02.
Hva tror dere blir emi prisen?
Men Tverilytt, dette er jo tildelte aksjer isteden for at selskapet skal betale styrehonorar. Hadde de delt på daværende aksjekurs så hadde de fått dobbelt så mange aksjer tildelt.
Du mener tydeligvis at styret skal betale for eget styrehonorar.
Emisjonen blir på intervallet 2————14kr
Lukter ubehagelig utvanning 🥹
Tverilytt skriver da at disse RSU’er er godtgjørelse for styret for 2023. Og så måtte han respondere på den feilaktige responsen til TrondX som påsto tegningskursen for disse RSU’ene var 14 kroner.
En RSU har aldri en tegningskurs slik som opsjoner. Max betaling er pålydende som her er 2 øre.
Sorry, jeg mixet de to i dialogen.
Det er jo naturlig at tegningskursen kun er symbolsk når det er betaling. Men det faktum at styret velger opsjoner isteden for betaling må jo bety en av to ting; enten er det ikke penger å hente i selskapet, ellers så tror styret på at de vil få betalt mye mer enn 14 kroner per aksje ved å velge opsjoner (de kunne ha tatt tilsvarende betaling med en gang). Hvis det ikke er penger i selskapet så hadde nok det vært avslørt nå.
Får satse på at de tenkte det var bedre butikk med aksjer tilsvarende 14 kr enn at de er verd 3 kr om x-tid.
Ref Polight emisjonen idag, 50% rabatt fra siste kurs ca… Håper virkelig ikke det skjer her og… Når tror dere vi får avklaringer om emisjonen i Crayonano? 15.mai?
Bare det er over 5,- tror jeg vi skal være fornøyde.
Tviler sterkt på kurs nært 5 kr.
Volumet fra sist emisjon til nå er ekstremt lavt, og at selskapet etter så kort tid skal være ned så mye med flere konkrete avtaler, pipeline med salg etc. så er det vel ikke grunn til så lav emisjonspris?
Da tipper jeg at alle de største aksjonærene er de eneste som får ta del i det?
Om folk virkelig hadde trodd emisjonskurs ville være i nærheten av 14,- hadde folk kjøpt nå vel? 22600 aksjer til 5,8 ville jo vært et kupp i såfall.
Jeg trodde dessverre det absolutte bunnpunktet var for lenge siden. Så lenge det sitter folk på relativt store poster som absolutt vil ut og det ikke finnes så mange kjøpere er det ikke godt å si. Men om selskapet legger kurs 5,- til grunn for emisjon og klarer og fulltegne den uten rabatt et jeg fornøyd og har tro på videre langsiktig oppgang. Det som er int. er utenom alle ideer om oppkjøp osv, hvordan bør selskapet prises om la oss si 2-3 år om de feks oppnår 50-100 mill i overskudd? Er det 10x, 20x, 30x. Jeg syntes det er trist å selge selskapet for tidlig for billig når de endelig etter alle disse årene blir en bedrift med overskudd og veldig mange spennende fremtidsutsikter. Det er vel og slik at selskapet ikke kan selges uten at vi aksjonærer for være med å bestemme for eller imot? Hvilken aksjepris ville folk vært villig å selge for pr nå? Husk, mange sitter med enorme papirtap her. Ganske trist feks å selge for 20,- aksjen om man har gav på 20,- etter disse årene.