Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Ja, takk, her lander vi vel på om markedet stoler på selskapet. Jeg ønsker, men klarer ikke 100% dessverre. Det er derfor jeg stadig, og sikkert til irritasjon for noen, ber om tillitsskapende kommunikasjon som kan vippe meg og sikkert noen andre over i “kjøpsmodus igjen”.
Selskapet er nødt til å klare og kommunisere bedre enn de gjør idag når de ser tilliten forsvinner og usikkerheten øker i takt med at kursen stadig går nedover.

Har sett på disse tallene jeg og. Det jeg tenker er at selskapet må demonstrere mye høyere omsetningsvekst for å få markedet interessert. Men det begynner jo bra! Mange selskaper bruker jo lang tid for å få til et produkt som treffer markedet. Fint sted å sette pengene om man vi ha høy risiko og stor potensiell oppside

Det var det vi trodde vi gjorde på 38,- og…

5,8 igjen nå.

Tenk bare hvor absurd det er å bevege en kurs med 16% på en liten ordre (gjelder jo både opp og ned). NOTC i et nøtteskall. Håper vi snart er av denne handelsplattformen :slight_smile:

1 Like

Så bra, ja, vi skulle jo helst presset prisen til 14 nå før emisjonen :slight_smile:

Hvis noen tar litt tak så er det ikke store summene som skal til for å få denne opp til 14 :slight_smile:

2 Likes

Ok la inn et salg av noen andre aksjer, øker 20% til om de går idag.

2 Likes

Med tanke på at cash beholdning ved årsskiftet var 40 MNOK, og de forventer å brenne ca like mye i år som i fjor, som var negativ cash flow på -89 MNOK, så er det vel nærliggende å anta at de må hente penger i løpet av dette kvartalet…

Nåværende emisjonsfullmakt fra GF 2023 er relativt begrenset, ca 5,6 millioner aksjer. Men det lar seg vel greit ordne med ny GF / EGF.

Så ja, synes vi bør høre noe ved kommende kvartalsfremleggelse, er det 15. mai?

Det mest interessante blir omsetningsveksten. I Q4 var det “First product sales generated, with NOK 0.9m in sales revenue in 2023, and a minimum of NOK 13m contracted to be delivered in 2024”

Blir VELDIG interessant å se hvordan dette ser ut i Q2!

Ja, bør forvente rundt 3-4 MNOK salgsinntekter for Q1 da. Hva som er netto til CNANO, siden teknologien er lisensiert fra andre, har ikke selskapet opplyst om…Uansett er det småpenger ifht hva de brenner per kvertal. Tipper de prøver å hente minst 100 MNOK. Markedet for dette er ikke bedre enn i fjor, for “vekstselskaper” uten større inntekter å vise til.

Hvor lang tid tar det før det blir fyllt på 20.000 aksjer igjen til salgs på 5,8…

Der solgte noen på 5,2 igjen.

Ingen på kjøpssiden bortsett fra 100K til 1,-

Fikk ikke med meg at det gikk noe på 5,8 på fredag

Nå ligger det en ordre på 100.000 på 1 kr. Det fremstår jo ganske tullete.

Fint det er noe handel, så vi har noe å snakke om :slight_smile:

Det sa vi vel om nesten alle priser på vei ned; priser som hadde vært rene drømmen pr i dag!

Det finnes ingen likviditet i aksjen. Dagen kurs er helt ubetydelig. Skal du ut må du gi vekk aksjene, skal du inn er det bare smuler å hente.

1 Like

MEGET godt oppsummert :slight_smile:

1 Like

Dette er ikke nytt, men mulig det er noen som ikke har lest dette

Så det er flere som venter på «next gen» :sunglasses:

1 Like

Irriterende at vi ikke får vite det

Oi, wow! Er vi helt sikker på at dette er med Crayonano sin teknologi?

A range… Det virker jo sannsynlig at Crayonano er med her ja… Hadde uansett vært veldig kult om norsk teknologi ble brukt i den internasjonale romstasjonen. Er jo en stor nyhet om dette stemmer.

Så vidt jeg kan se ikke mulig å finne ut om de bruker Crayonano i micro systemet