Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Denne de skrev sammen er jo interessant da

By Andrea Martinez, AquiSense Technologies and Dr. Kirsty Roy, CrayoNano

Ja, jeg spekulerte i Nikkiso den 3. januar:

Skulle akkurat til å kommentere en annen nyhet knyttet til Aquisense, den der CNANO og nevnte selskap inngår en avtale:

Trondheim, Norway / Kentucky, USA—04 Aug 2023— CrayoNano AS is pleased to announce the signing of a commercial frame contract between CrayoNano and AquiSense Technologies, for sales of UV-C LED components valued at about 4 million NOK over the next 12 months. The frame contract offers additional opportunities to increase the value beyond the minimum amount.

Nevnte Aquisense er den største aktøren globalt, men ble selv kjøpt av Nikkosi America.

Nikkosi America er igjen eid av Nikkosi Co. Ltd. i Japan. Drister meg til å si at dette kan være en aktuell kjøper av CNANO.

Nikkosi har en signifikant del av det globale markedet ut fra hva jeg kan se, teknologien er / var kostbar basert på arbeidet til Nobelprisvinnere, så her er det noe å tape om de havner bakpå.

Kan Nikkosi være den…? :slight_smile:

1 Like

Slik jeg så & ser det er det en strategisk fornuftig vinkling for Nikkiso å ta >34% i Cnano sett opp mot historikk og utvikling i de respektive selskap.

2 Likes

Rå observasjon !
Ser også at både Jo og Jens har liket posten fra AquiSense på LinkedIn.

Generelt meget bra “gravejournalistikk” av flere her nå, all ære og stor takk til dere!
Det som jeg setter mest pris på er at sakligheten og relevansen er på et høyere nivå enn det ofte var ved tidligere “breaking news”.
Troverdigheten og sannsynligheten for sammenheng og realitet er følbar.
Jeg har sikkert irritert flere av dere med min skepsis til selskapets ledelse og kommunikasjon, noe jeg fremdeles mener, men jeg har også sett flere av disse “dryppene” fra selskaper de har avtaler med, og det er jo gode grunner for at jeg fremdeles sitter med mine aksjer (på tross av snitt 26+!).
Dog hevder jeg fremdeles at selskapet har forpliktelser overfor sine investorer når det gjelder konkrete statusoppdateringer (ikke; “vi er på plan” osv, ).
Jeg forstår heller ikke hvorfor de ikke skal rapportere om viktige milepæler som noe av dette med AquiSense ville representere og jeg ser ingen grunn til at slikt skulle være belagt med noen form for sekretesse, basert på evt pågående oppkjøpsprosesser.
Den eneste mulige årsaken måtte være at AquiSense ikke ønsker at andre (konkurrenter) skal få øynene opp for Crayonano, men det ønsker definitivt Crayonano selv!
Å forvente konfidensialitet skal definitivt koste milevis mer enn en kontrakt verd skarve 4 mill.

2 Likes

Den posten som blir lagt ut på nytt daglig 5,8,- med varierende volum, men alltid over 20.000stk. Vet vi noe om den? Hvorfor ikke bare la den ligge en mnd feks? Jeg kvier meg litt for at det er den kjempeposten som ble diskutert her tidligere, og selger bare tenker fylle på til det er tomt. Var jo snakk om mange 100.000 aksjer.

Er dette produktet og Crayonano?

Alle produktene til AquiSense kan potensielt være CrayoLed, men de sier vel at de står fritt til å bruke det produktet de til enhver som er best

Jeg er selvsagt klar over at en potensiell partner/oppkjøper gjerne vil legge inn eksklusivitet i større eller mindre grad, men i CNANO sitt tilfelle og sin situasjon bør de definitivt ha satt en meget solid pris på dette fordi;

• De trenger penger NÅ;
  • Den bebudede emisjonen har ingen hensikt hvis de blir kjøpt opp snart
  • Oppkjøpsprosesser varer vanligvis ikke så lenge; det ville binde selgende selskap alt for mye for lenge; selgende selskap har mest å tape på det og lite/ingen fall-back mulighet.
1 Like

Hvorfor reklamerer de for Crayonano da?

Som nevnt over så er Nikkosi eier i AquiSense. De har egen UVC-led satsing, men deres led er ikke i nærheten av hva CrayoLed leverer. Nikkosi produserer også utstyr til sykehus, og dette er jo en industri hvor desinfisering er et veldig stort marked.

Tja, tipper du får fill ganske raskt hvis du leeger ut kjøp av 100.000 på 5-7…

Tverilytt; Kan ikke se at AquiSense reklamerer for CNANO; de er vel ganske tause om hvem sine produkter de benytter

Det er ikke reklame, men en pressemelding om selve samarbeidsavtalen. De har ikke reklamert noe

Man kan kalle det hva man vil, poenget var å illustrere at AquiSense ikke ser ut til at de “ikke ønsker at andre (konkurrenter) skal få øynene opp for Crayonano, men det ønsker definitivt Crayonano selv!” som ble nevnt ovenfor.

Det som er unikt med CrayoLed (100mW teknologi) er at den kan desinfisere med høy effekt på kort tid. Der er de best i klassen av de produktene jeg har kontroll på (Bolb, Osram, Phanasonic, Nikkiso, Stanley, Phillips, Vishay). En slik egenskap er viktig når en stor vannmengde skal gjennom et rør på kort tid. Ikke så viktig i f.eks. et kjøleskap hvor man har god tid på å desinfisere.

Fra artikkelen

AquiSense Technologies, the world leader in ultraviolet (UV) LED water disinfection systems, is proud to announce that the company’s UV-C LED technology has been successfully integrated into NASA’s Potable Water Dispenser aboard the International Space Station (ISS) and has been operational since August 2023.

Dette er interessant da samarbeidsavtalen med crayonano ble annonsert 4.august…

Dere får si ifra når vi skal begynne å kjøpe litt alle sammen :slight_smile: Få den skuta opp å gå igjen. Jeg skal bare ha noen tusen til dessverre, men avventer til det kommer nyheter eller volumet tar seg opp.

1 Like