Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Både Hergy og AquiSense er to uavhenige selskap som leverer samme type produkt, og som har konkludert at det er smart å få til et samarbeid med Crayonano.

Ja som sakt bare smuler å hente :+1:

JP Morgan SE har solgt noen få tusen i de siste ukene ser jeg

Litt rart at et fond som heter fornybar energi sitter i et UVC led selskap i utgangspunktet.

Disse to fondene hos DNB har forøvrig hatt elendig utvikling siden pre korona.

Interessante tall og vurderinger knyttet til en markedsrapport som er tilgjengelig for kjøp:

Kilde:

Utdrag fra åpen webside:

UV-C LED Market Research, 2032

## The global UV-C LED market was valued at $381.2 million in 2022, and is projected to reach $8.1 billion by 2032, growing at a CAGR of 36.6% from 2023 to 2032.

With the suitable UV intensity and exposure time, UV-C LED is proven to be effective to diminish viruses and bacteria including the pathogen of COVID-19, SARS-CoV-2. UV-C are smaller in size and flexible to adopt thereby attracting the attention of several industries for disinfection application. Disinfection times are very fast in UV-C technology. A typical disinfection cycle takes about 15 minutes. In this way, different rooms and areas are disinfected with a fast cycle time. Due to its simplicity, UV-C LED disinfection is extremely easy to understand. All surfaces within a certain distance will reach the guaranteed level of disinfection within the specified time, unless shaded. However, UV-C LED systems require very little maintenance due to their simple structure. These factors are thereby driving the growth of the UV-C LED Industry.

Top Impacting Factors

Due to a rise in the use of UV-C LEDs as effective disinfectants and a surge in their use for water purification applications, the market for this technology is to expand significantly over the years. Additionally, during the forecast period, UV-C LED market development is anticipated to benefit greatly from the integration of UV-C LED with consumer goods and household appliances. On the other hand, issues with thermal management throughout UV-C LED solutions are the growth inhibitor for the UV-C LED market during the anticipated time.

Historical Data & Information

The global UV-C LED market is highly competitive, owing to the strong presence of existing vendors. Vendors of the UV-C LED market with extensive technical and financial resources are expected to gain a competitive advantage over their competitors because they can cater to market demands. The competitive environment in this market is expected to worsen as technological innovations, product extensions, and different strategies adopted by key vendors increase.

Spesielt det siste punktet er interessant da det jo er her CNANO kommer inn i bildet.

Veldig lite fristende å kjøpe nå merker jeg, men man må slutte å skylde på småaksjonærer som kjøper og selger, skjønner de godt. Ingen andre kjøper, inkludert deg… Mener du alle skal sitte på henda i full lojalitet til selskapet? Dette er ubetinget selskapet som gjør en elendig jobb. Om noen av de store skal ut nå er hele caset ødelagt og all tillit brutt og kursen vil gruses. Dere kan synse så mye dere vil om avtaler som krever informasjons-struping og at de ikke bryr seg om NOTC sin kurs etc. Alle bryr seg om kursen, alt annet er bare helt hinsides. Dere kan ikke mene at alle aksjonærer som ble med tidlig og har sett kursen gå ned 90% fra ath bare skal sitte å dingle med føttene i lufta, mens resten av verdens børser suser avgårde i mellomtiden? De klarer ikke bygge noe tillit og kommuniserer ikke med sine aksjonærer på en tillitskapende måte.

Jeg trodde tidligere kanskje vi måtte overleve enn bunn på 3,- , det er best case i min verden om noen av de store begynner å selge.

Er det noe annerledes nå enn det var for 1-2-3-4 uker siden da
Det legges ut noen små bunker på 5 og 6 tallet
Det jeg er mest spent på nå er neste update og det med emi selvf

Om ingen bryr seg om kursen så spiller det vel ingen rolle hva den er eller? Samme om den er 30 eller 1? Den tankegangen minner om noe religiøst sekt opplegg…

Spørsmålet vi burde stille er: Hvorfor vil absolutt “ingen” kjøpe? Selv til den “lave” prisen? Ingen av oss og ingen andre. Det er jævlig skummelt…

Det bør værer helt andre takter neste update om ikke mister jeg den siste tilliten jeg har og trekker i pluggen.

Alle sitter og gjetter men ingen vet, den usikkerheten er det som ødelegger kursen, alt annet er dårlige unnskyldninger på vegne av et selskap som ikke evner å gjøre noe med det.

1 Like

De bygger sten for sten, det tar tid. Er også utålmodig. Håper ikke det dukker opp noe dårlig nytt. Jeg får ikke gjort noe uansett. Har satset og må bare sitte stille og håpe

1 Like

Om NOTC er så ille så er det soleklart at vi burde vært på børs, da det åpner for langt større volum av aksjonærer da NOTC er for spesielt int. Dette var jo en av grunnen til mange av oss kjøpte. Det hadde nok neppe gått dårligere enn det gjør her… Nok en ting som skaper mistillit til selskapet.

Ikke noe vits i gå på børs der selskapet er akkurat nå tenker jeg

Det har vi alle, men alle sitter bare nervøse som “flinke” aksjonærer i en låst håpløs situasjon uten exit. Worse case scenario for alle inkl selskapet.

Nå er det for sent.

Emisjonskursen blir lav, ingen vil ta tapet etter disse årene nå, selskapet må evne å skape verdier.

Emisjonskursen bør settes basert på en reel markedsverdi av selskapet. Hvis de får med strategiske investorer så vil nok emisjonskurs være omkring 14. Hvis det blir NTG &co så er det risiko for en emisjonskurs mellom 5 og 10.

I wish, men det tror jeg absolutt ikke noe på.

Det vet du ikke, det er noe du tror. Jeg tror ikke det.

Om du virkelig hadde trodd dette hadde du kjøpt for lenge siden. Emikurs over 5,- tror jeg vi skal være overlykkelige for. Om noen tilbyr å kjøpe 1 million aksjer nå for 5-6,- tipper jeg det hadde gått fort.

Tilliten til NTG er vel sånn passe…

1 Like

At dette selskapet skal prises til over 500 mill idag på kurs 14 ,- med dagens aksje antall er ønsketenking.