Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Håper folket her er fremme i skoene og stiller disse spørsmålene til selskapet selv også, det er jo DE som må svare for seg - hjelper lite at det sitter mange frustrerte retails her og skaper storm i vannglass om ikke spørsmålene stiles til de som (forhåpentligvis :clown_face:) sitter med svarene.

1 Like

Nettopp!

Jeg har skrevet mail med de tidligere, bare svada og surr tilbake. Som en telefonselger fra år 2000 som skal selge mobilabn.

Jeg burde ha skjønt det allerede her, men var blind av teknologien.

1 Like

Jeg stilte konkrete spørsmål i forkant av forrige Update, opplevde at mye av det ble besvart gjennom Q&A dokumentet som ble delt i etterkant. Kommuniserte med Jens via LinkedIn - opplevde å bli tatt seriøst og fikk respons (jeg er liten retail).

Det er ikke noe krav fra NOTC om kvartalsrapportering som det blir hevdet her inne. Dette er opp til hvert enkelt selskap, og varierer mye, det ser man kjapt hvis man sjekker noen av selskapene på listen og deres meldinger.

Fra NOTC “Hvordan fungerer meldingssystemet for selskapene?”:

Den avtalebaserte informasjonsplikten til OTC-selskapene skiller seg fra den lovbestemte Informasjonsplikten som de børsnoterte selskaper er underlagt. Informasjonsplikten er mer omfattende og spesifikk når det gjelder de børsnoterte selskaper. For eksempel har de børsnoterte selskaper plikt på seg til å utarbeide og offentliggjøre kvartalsregnskap. OTCselskapene har ikke plikt til å utarbeide kvartals- eller delårsrapporter, men dersom de gjør det så skal slike rapporter offentliggjøres.

Så ikke så bra med tanke på oss eller hva ?

Sliter med å tolke den posten din over ang den messen

Spøk til side; du sikter vel til at det burde vært rapportert avtaler med diss aktørene også (fra AquiSense?

Hva burde da selskapet prises til siden du er så tydelig på at 500 millioner er helt feil?

300mill kanskje

Meget bra. Misforsto litt bare. Når var denne messen ?

Vi må dit først. Vise inntekt og guiding man kan stole på.

Ja så klart. Men vi er ikke der nå.

Hva det er verdt hugget er umulig å si, men kanskje noe mer noe mindre.

Genuint interessert i å se hvordan du har regnet deg frem til det. Villig til å dele?

Det er min mening, men kan fort gå opp når de får trackrecord, men nå snakket vi om nå.

Nå har de lite penger og blør hvert kvartal.

Hva mener dere det er verdt? Vi vet som vanlig ingenting om avanse og kostnader etc.

Hele NTG er idag priset til 243mill.
Polight 356mill.

Men så har du feks Elliptic Laboratories som er litt lenger i løypa med pris på rett under 2milliarder med 68mill i omsetning i fjor, så sier ikke at det ikke er håp i fremtiden. Dog med noen emisjoner og utvanning på veien er jeg redd.

“To support our growth before we move to a cashflow positive position following scaling of revenue, we have a near-term funding requirement. We anticipate this to be the last required funding as we successfully execute on our plans.”

Bare å regne. Historisk cashflow og cashburn er allmen kjent.

Ja det er ikke første gang et selskap har hevdet at forventer at det blir siste emisjonsrunde. Men det tror du vel ikke på gjør du det?

Hva mener dere det er verdt pr nå?

Syntes det er mange som klager på at selskapet ikke informerer markedet (investorene), men når de gjør det er det visst galt det også :man_facepalming:

De antar at dette blir siste, de utelukker ikke flere. Men vi kan ihvertfall få en pekepinn på forventet omsetning basert på denne uttalelsen.

Syntes selv det er vanskelig å regne hjem fair markedsverdi på vekstselskaper. Det virket da som en god ide å høre med deg da du tydeligvis sitter på fasiten basert på at du kan konstantere at selskapet ikke er verdt 500MNOK.

1 Like