Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Tja, prøv å legg ut 100.000+ på kjøp, så kommer nok selgerne fram kjapt.

Hahaha! Så du mener at vi på dette forumet er “FOR POSITIVE”?? :rofl:

Eh. Nei :joy:

Det er nok av de som er ensidige positive for å si det sånn :sunglasses:

Flere enn meg som tror representanter for selskapet er aktive her inne?

Dere kan ta Q & A sesjonen etter Q1 her :cowboy_hat_face:

1 Like

Har en følelse om at de kommer opp med noe positivt rundt finansiering før Q1 update. Men det kan være det ikke stemmer i det hele tatt

Du fanger raskt opp news fra Caryonano TrondX :slight_smile:

Gleder meg som en unge :star_struck:

Jeg er litt nysgjerrig på Dobbertin sin korte reise som CEO i TRUMPF Photonic Components. 2 måneder! Kan det være at han for 8 måneder siden ble tilbudt jobben i Crayonano, og at han i mellomtiden har vært i karantene? Og i og med at Jo Uthus allerede var klar over denne endringen ikke kunne si nei til muligheten for å ta jobben som CEO i Ascenium når den dukket opp? Og kan Dobbertin være den kommende strategiske investoren sin mann?

1 Like

Med ny sjef i huset ser jeg for meg flere mulige løp framover.

Hvis CN har holdt oss for narr så vil det på løpende bånd komme lik ut av skapet som kan plasseres på den gamle ledelsen. Jo lengre tid det går uten at likene ramler ut - dess sterkere er signalene på at ny CEO er overbevist om at dette er good shit.

Hvis ny CEO etter tid inne i huset ser at next gen ikke lar seg realisere, tror jeg han fortest mulig vil få dette avdekket, slik at dette blir klistret til tidligere ledelse. Alt som er negativt, og som kan klistres på gammel ledelse, bør nå begynne å komme ut etterhvert som ny CEO tar styringen og kommando.

På en måte kan man si at tiltredelse av ny CEO starter en form for detonator - enten av det negative eller positive slaget. Hvis vi om 4 måneder får melding om at CEO trekker seg av personlige grunner, er det kanskje det tydeligste røde flagget.

Håper tiden i CN blir lengre enn dette

Det er ikke uvanlig at nye CEOer kaster lik ut av skapet for å vise handlekraft fra dag 1. Men jeg ser ikke for meg at en karrierejeger ville ta denne jobben om selskapet ikke har noen framtid.

Kan se ut som han har eget konsulentselskap - Tenet Shift Pte, så kanskje han leier ut seg selv for “management consultancy services”. Det kan ha sine fordeler - han kommer inn uten historikk og hvis det blir for mye tull så er det takk og hei…

https://rocketreach.co/tenet-shift-pte-ltd-management_b761bdafc53d932c
https://www.sgpbusiness.com/company/Tenet-Shift-Pte-Ltd

Det er ikke slik det fungerer å være CEO…

Enig med deg TrondX.

Spekuleres og synses om alt mulig, snart får vi vite været i sommerferien også. :sun_with_face::sweat_smile:

Jeg tror på ingen måte at dette er noen scam. Jeg har besøkt selskapet i Trondheim, hilst og sett noen av folka, sett labben, ren-rommet og noe av utstyret de hadde, som vel er flyttet nå. Høyst reelle ting og folk.

Kan de ha lurt meg og analytikerne fra DnB som var der samtidig trill rundt? Tja, mulig, men ikke veldig sannsynlig. Det de har holdt på med har de veldig tro på selv, så scam er det definitivt ikke.

Men nå er en ny ceo på vei inn i huset. Han har ikke tenkt å la lik ligge å slenge i ganger eller skap, så om de finnes er det fra nå vi kan forvente at de ramler ut.

1 Like

Hei Trond,

håper jo du har rett i det, men når jeg husker siste seanse så var det en kort og intetsigende affære.
Jeg er jo av de som tror at det faktisk er en grunn til dette, og sitter av den grunn helt i ro i båten.

Noen som kjenner til størrelse / verdi / omsetning hos TRUMPF Photonic Components?

Årsrapporten er imponerende.

Den siste selskapspresentasjonen (videocall Q4 med Kielland) gav ikke meg mye informasjon eller forståelse, men som jeg skriver så tror jeg det har en årsak. Skal innrømme at jeg av den grunn ikke følger veldig mye med, annet enn litt her inne.

Ser ut som om TRUMPF konsernet har en omsetning på over NOK 60 mrd i året. Det inkluderer vel både maskiner og laserteknologi. 16 500 ansatte.