Det innkalles herved til ordinær generalforsamling i CrayoNano AS (“Selskapet”) den 14. juni 2024 kl. 10:00 norsk tid.
Generalforsamlingen avholdes ved digitalt møte på Microsoft Teams. Aksjonærer som ønsker å delta på den ordinære generalforsamlingen bes derfor melde dette til Selskapet v/CFO Jens Kielland (Jens.kielland@crayonano.com) senest 13. Juni 2024 kl. 12:00 (norsk tid). Selskapet vil deretter sende ut møteinvitasjoner til de deltagende aksjonærene.
Hva betyr egentlig dette ?
mener styret at det er i Selskapets og dets aksjonærers beste interesse å stryke de ordinære aksjene fra N-OTC.
«stryke de ordinære aksjene fra N-OTC» ?
Det betyr at aksjene tas av børs.
Kjenner dessverre at jeg blir litt forbanna over dette her. Her har selskapet fristet med at det skal bli børsnotering og fått med veldig mange småaksjonærer. Og så tar de heller selskapet helt av all form for børs og man kommer seg ikke noe sted, må bare sitte stille og håpe det blir solgt.
Jeg har motsatt oppfatning. Syntes det er positivt at aksjene endelig tas av NOTC. Har selskapet utelukket en eventuell børsnotering i fremtiden da?
Hvis de planlegger en framtidig børsnotering så er det nok fornuftig å ta en pause fr notc først og starte med blanke ark hva angår kurs
NOTC kan vise seg å ha vært gull for oss som har fått tilgang på billige aksjer
Enig i at det ikke er ideelt sted å være, men jeg liker å kunne selge/kjøpe. Hvis/når ordrene begynner å renne inn så hadde det blitt rally på NOTC også, det kan vi glemme nå. Tror ikke det er NOTC som er problemet, men mer at selskapet ikke omsetter noe ennå, de må få revenue. Hadde vært like ille på growth, kanskje verre. De har ikke utelukket børsnotering, men det er i det blå, kommuniseres ikke
Du vet at verdipapirer kan stige i verdi selvom de ikke er notert? Dette vil gjenspeiles i noteringskurs i en evnt. fremtidig listing. Ønsker man å bedrive aktiv trading må man heller satse på noe som er mer likvid.
Aktiv og aktiv, det er bra å kunne utnytte ulike momentum på en handelsplattform
Da er dessverre NOTC helt feil plattform.
Når de betaler 14 kr for disse preferanseaksjene så kan man jo ikke drive sammenligne det direkte med NOTC kursen siden de jo har en solid nedsidebeskyttelse her som jo selvsagt er verdt en del.
Med kanonnyheter kunne det lett dukket opp store kjøpsposter langt over dagens kurs. For lett å skylde på NOTC
Tror du ikke dette “momentumet” vil gjenspeile seg i oppkjøpskurs eller eventuelt ved listing når den tid kommer?
Går det an å regne på det i det hele tatt, hva den reelle verdien per pref aksje ? Må innrømme at jeg ikke skjønner det særlig godt. Ser at NTG får enorme mengder selv om de bare eier 14%, hvorfor ?
Aner ikke. Et selskap jeg jobbet i for lenge siden har hatt vanvittig bra vekst og går som en kule, men det er ikke solgt av den grunn. Der sitter eierne bare og er investorer.
Og hever gode utbytter vil jeg tro.
Ikke akkurat uvanlig at private selskaper bytter eiere.
Jeg er enig i at preferanseaksjer er noe herk regne på og sånn generelt synes jeg når man må til med sånne så er det et lite tegn på at man ikke har all verden interesse.
Akkurat dette tilfellet om jeg leser det rett så er nedsidebskyttelsen av dersom man f.eks blir nødt selge innmaten og bare deler ut provenyet i utbytte så skal preferanseaksjene ha 42 kroner først pr aksje før man så deler resterende kake (om det er noe mer igjen) med vanlige og preferanseaksjer likt.
Mulig, jeg liker bare ikke at det blir slutt på å være på handelsplattform.