What, det er jo helt vanvittig fordelaktig ja. Her er det noen som får ekstreme fordeler.
Du kan også få disse fordelene hvis du tegner aksjer i rep.emi.
Men vi vet ikke hvor mange vi evt blir tilbudt
Bedre med noe enn ingenting tenker jeg.
Ja ja men feks NTG får ekstreme fordeler som vi ikke er i nærheten av
Velkommen til finansverden.
Det er jo en grunn til at jeg tror at mange vil ut de kommende dagene.
Når de må gi så store fordeler i en emisjon så har ikke investorene blitt overbevist av det de har fått presentert. Enda verre er det at den største aksjonæren er heller ikke overbevist
Og strengt tatt ikke kun en nedsidebeskyttelse for det kan jo (forhåpentligvis for de som har investert) komme en dag hvor de betaler regulære utbytter og da skal (om ikke jeg misforstår) de først ha betalt sine 42 kroner og så når det beløpet er dekket så gjøres de om til ordinære aksjer.
En annen ting er også, hvorfor kalle noe 3 times 14 kroner i stedet for å skrive 42 kroner
Men så er det en pen del av meldingen om dette med samtaler med langsiktige strategiske investorer, det høres jo bra ut. Men det gjorde all praten om børsnotering også…
Hvis jeg har regnet riktig får resten tegne preferanseaksjer tilsvarende ca 3,7 % av beholdningen 31. mai.
Jeg regner med alle tegner seg for maksimalt antall aksjer i rep.emi da, ikke sant? Penger på gaten jo.
Hvis man tror på selskapet så høres det lurt ut. 3,7%, ikke rare greiene
Hvordan i huleste har Rinnan klart å deale til seg nesten 900.000 sånne aksjer
Problemet er når man først åpner boksen med preferanseaksjer så kan det senere også komme preferanseaksjer 2 og preferanseaksjer 3 osv som går foran disse i køen igjen, og noen ganger dessverre på fallende kurser (om ting tar tid).
Rettet emisjon. Fortrinnsvis emisjon utøves ikke i Norge, det er i alle fall langt mellom de (dessverre).
Nesten 20% har han fått
Vi får 3,7
Skjer mye urettferdig på Oslo Børs også. Ikke uvanlig dette. CrayoNano er et høyrisiko case.
Bare ikke dette ender han og noen få andre blir styrtrike, mens folk flest ikke sitter igjen med noe…
Om du mener dealen Rinnan har fikset for NTG er SÅ bra så får du jo heller kjøpe aksjer i NTG i stedet da
Jo jo men hvis høyrisikoen ikke ligger i og om de lykkes med produktene, men mer om at man risikerer å bli fintet ut av finansakrobater så er litt ille
Kursen der har vel en del annet i seg enn bare dette. Kan man mene noe annet enn at den er SÅ bra da, han får nesten like mange som de øvrige 86%