Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Glemmer du kanskje at emisjonen er utført på en ganske mye høyere kurs enn nåværende på NOTC? Du har jo hatt mulighet å plukke aksjer på betydelig lavere kurser en god stund.

Men vi er jo enig om at det ligger noen ekstreme fordeler i disse til 14 kr. Ref det med 42 kr. Hvis dette var en vanlig emi på 14 og så videre tralt så hadde det vært noe annet, men dette er jo mye mer spekulativt og spesielt ekstremt gunstig for noen. For en deal, behøver å gå inn med så lite, men får nesten 900.000 sånn pref aksjer. Ikke rart han blir kalt retail kongen

Du får prøve å selge deg ut før den delistes.

Jeg skal ikke selge meg ut

Reference is further made to the announcement made by the Company on 13 May 2024 regarding the appointment of Dr. Thomas Dobbertin as CEO. The Company has resolved to distribute 1,125,734 options to Mr. Dobbertin. Each option gives the right to acquire one Preference Share at an exercise price of NOK 14 per option, however so that any preferred right to receive dividends or other proceeds from the Company or on the shares shall be limited to the exercise price per share. The options shall vest with 1/4 of the options becoming exercisable on each anniversary of the delivery date, being 2 May 2024. Further, the exercise price of the options shall be adjusted to correspond with the share price in any subsequent capital increase carried out by the Company on or before 31 December 2024.

Han får faktisk mulighet til å kjøpe flere enn NTG

Kommer inn et par hjørnestein investorer eller Osram alle noen av de andre store i uv led industry og tar 20 % av selskapet etter vi har fått signet noen kontrakter med blue chip company så skal du nok see at the blir børsnoterte og rocket igjen. Vist noen skal kjøpe absolutely hele selskapet kommer det nok ikke til og bli billig. Tipper mellom 1.5 til 2 milliarder for hele selskapet pr dags dato. Men det er selvsagt bare mine tanker . Et semiconductor selskapet som går ok og har framtidig veskt på 20% i året minst de neste 10 til 15 årene skal være verdsatt mange milliarder…CrayoNano blir sån . …spørsmålet er om vi får være med på reisen eller om vi blir kjøpt ut for 40 til 60 kr nu i år. Vist ikke blir det nok børsnoterte og CrayoNano skal langt over 100 kr og mere.

Flott forklaring. Takk

1 Like

Referanseaksjene fremstår for meg urimelig. Greit nok at NTG skal belønnes for å bidra med finansiering, men her sikrer de jo seg en førsterett på midlene i selskapet om ting går skeis, samtidig som de også sikrer seg førsterett og ekstra utbytte på over 40 MNOK før eksisterende aksjonærer får noe (sett bort fra rep emi). Det som er positivt er at NTG ikke er i nærheten av å ha aksjemajoritet. Spent på hvordan ESC og fondene stiller seg til dette.

Ja, det skal jo opp i GF. Vet de på forhånd at det vil bli stemt igjennom?

For smått for fondene til at de bryr seg?
Oppsiden ligger i om det blir jackpot uansett
Så NTG får det som de vil
Men nye CEOen får faktisk flere, bare han

Med det enorme potensiale som er så overrasker det meg at selskapet ender i en situasjon der de må by på alt dette bare for å få inn noen skarve mill(lommerusk )

1 Like

Tenker vel at du er inne på et interessant spor. Men hvorfor nyhetstørke akkurat i noen bestemte måneder? Nå melder de jo som bare det igjen og det er fortsatt uavklart

Interessant den siste teorien der. Mulig også de tenker at det kan være lurt å være klar med next gen først. At det prises for lavt nå uansett.

Absolutt. Men så lenge de ikke har vist at de kan levere nytt og overgang fra eksisterende design ins over til nanowires så er det stor oppside verdimessig sikkert hvis de venter med å selge. Men mulig de ikke trenger å vise det i kundecaser

Nå er det noen her som spår flukt siste dager på NOTC for å slippe å sitte inne uten mulighet til å komme ut. Det kan ikke være de som tror på noe oppkjøp akkurat i så fall. Men at det er mange småaksjonærer som selger over en lav sko har vi jo sett.

Men hvorfor i all verden tar de dette inn i såpass elleville greier (14x3) bare for å få inn disse få millionene nå. Dessuten retails med nesten ingen aksjer får jo ikke særlig mange pref aksjer og da blir det ikke så viktig å bli. Det er jo de som dumper evt

Men de store har jo masse aksjer og vil tjene enormt ved et salg uansett. Nå får de disse spektakulære fordelene bare ved å gå inn med litt til, det skjønner jeg ikke

1 Like

Der skal vel utstedes rundt 2 mill preferanseaksjer, pluss mulighet for 1,125 mill til CEO. Er aksjene til CEO en annen type preferanseaksjer?

“Each option gives the right to acquire one Preference Share at an exercise price of NOK 14 per option, however so that any preferred right to receive dividends or other proceeds from the Company or on the shares shall be limited to the exercise price per share.”

CEO kan kjøre selskapet i grøfta, og likevel ha rett på 50 MNOK av skallet før ekisterende alsjonærer får noe. Jeg hadde heller foretrukket at han hadde fått 3x så mange vanlige aksjer. Uansett en voldsom opsjon.

Forutsatt at fremtidsutsiktene til Crayonano er så gode så burde NTG være strålende fornøyd bare ved å få mulighet til tegne ekstra aksjer til 14. Tror heller ingen hadde reagert på om det ikke ble rep emi på den kursen.

De godtgjører seg selv med 40 MNOK ekstra, og det smaker dårlig i min munn.

Og det betyr at eksisterende aksjonærer må vente ekstra lenge før de får utbytte på sine aksjer. Først skal 80-90 mnok fordeles i bonus på NTG/CEO.