Nånå.
Trond; jeg krangler altså ikke, men jeg forsøker å legge inn tanker som alle burde gjøre i forbindelse med sine investeringer og spesielt slike hendelser som dette; ensidig haussing og skulderklapping er den verste strategi man kan legge til grunn for sine investeringer.
Å beskylde meg for ikke å kunne faget er smålig av flere grunner; hvilket fag skal legges til grunn her, du vet ingenting om min bakgrunn og erfaringer, og det er generelt en umoden argumentasjonsform.
I mine øyne er det ingen tvil om at det jobbes med et eventuelt salg av selskapet.
“CrayoNano currently has ongoing discussions with potential strategic investors with the aim of raising longer-term equity capital. Strategic investors could be companies within the wider related industry with complementary operative- or strategic activities, or other synergy potential …”
" The Company has explored various financing structures with prospective investors and debt financing to solve its short-term liquidity need to fund ongoing operations and to allow for continuing the process of exploring solutions for its long-term financing. Based on the outcome of these discussions, and in light of the Company’s short term liquidity need and support a more flexible process with the aim of securing long term financing …"
Knakende godt oppsummert!
På generelt grunnlag er preferansesaken blåst ut av proporsjoner. Det preferanseaksjene likevel faktisk sier meg er at de hovedbegunstigede faktisk gjør dette da de tror de vil få uttelling på dette. Det betyr at de mener å vite at dette er både en god løsning, men også en løsning de vil tjene på parallelt med kapitaltilførselen.
Kun slik jeg leser dette, og det er lov å være uenig. Jeg mener ikke å ha fasit.
Å ligge helt i andre enden av skalaen er ikke nødvendigvis en bedre strategi.
Trond; du må gjerne gå tilbake å finne steder hvor jeg har beskyldt deg for å ikke kunne faget/ikke høre på folk som kan det, osv.
I tillegg å oppfordre andre på forumet til å flagge meg bare fordi jeg kommer med saklige argumenter og andre sider å se det fra, er veldig betenkelig.
Jeg er og forblir aksjonær, og nettopp av den grunn finner jeg det viktig å se dette fra flere sider.
Du er (har i hvert fall ikke vært) aksjonær, og ser dette ensidig fra en (over-)positiv side.
Din motivasjon for dette kjenner vi ikke.
Har også undret meg over det voldsomme engasjementet til @TrondX all den tid han ikke er aksjonær. Jeg, som mange andre, vet ikke helt hva jeg skal tro nå, det blir ubehagelig å ikke være på en handelsplattform, det er sikkert.
Her må jeg si meg uenig, Bingo.
Det er vel ikke kun aksjonærer som har anledning til å melde knyttet til ett forum rettet mot en enkeltaksje?
Sekundært er jeg også uenig i det at NOTC faller bort. Dette vil kunne bli avløst av ett av to aletrnativer innen relativt kort tid (ref. emisjonen):
- ny notering ved en forhåpentligvis r e l e v a n t børs i Europa
- rent salg av selskap til større global aktør (hvor jeg har en favoritt) hvor vi vil løses ut som aksjonærer. Her tror jeg da vi snakker om > 35,- (= 1,3 mrd eller mer)
Ja Bingo, ditto…luftet noen tanker tidligere:
Trond; du er utrolig; hvordan kan du tolke mine tanker til at jeg tror selskapet blir solgt for en kjip sum?
Det burde være enkelt å forstå at alternativ a) er det jeg tror er mest sannsynlig. Jeg skriver at man må anta at kompensasjonen sikrer preferanse-investorene sin tredobling, noe som implisitt betyr at tilbudet minst er det tredobbelte av 14 pr aksje, noe vi alle vil nyte godt av; det er ikke en kjip ris slik jeg ser det.
Hvor har du det fra at jeg antyder dumping av prisen til NOK 3,- ?
Mine innlegg er ikke negative, kun spørrende og analyserende, men du gjør ditt beste for å sverte meg, kanskje i håp om å stoppe mine innlegg.
Som han egentlig gjør med enhver form for kritiske synspunkter…Ganske merkelig oppførsel.
Ja, det får man vel jaggu si at du er hovedbidragsyter til, skriver og skriver dag og natt…
Men du må gjerne forklare hvorfor du bruker så mye tid på å skrive her. Som jeg forstår er du en del av investorgruppe, hva er årsaken til at du/dere er så engasjert i Crayonano ?
Kjempe merkelig…
DA foreslår jeg at vi heller fokuserer på aksjen. Se forbi uenigheter og ordkløyving, agree to disagree.
Morsomt å se at det nå kun er 30 000,- i omsetning før aksjen teoretisk mer enn 4-dobler seg…/(da med forbehold om at ikke flere legger salgsordrer under 25,-)
Noe som har gode spekulasjoner på hvem mest sannsynlige kjøper av selskapet er?
LarsErik; apropos hvem som kan tenkes å overta/kjøpe seg stort inn , så vil jeg ikke bli veldig overrasket om det skulle være noen i tilknytning til Osram.
Litt synd at kunde for den seneste ordren ikke er navngitt; kunne kanskje gitt noen spor.
Og for den som måtte være i tvil, jeg har ikke solgt en eneste aksje, har sittet i flere år.
Først og fremst spent på om det blir rift om å komme seg inn før det forsvinner fra NOTC
Vet vi noe om når det vil skje ?
Bingo; etter GF (om vedtatt).
Men er det en prosess som tar tid - altså strykningen, noen som vet det?
Interessant å vite ift ytterligere posisjoneringsmuligheter (for egen og andres del).
Hei EJ,
Osram burde jo ha både interesse og kapitalen, men er det det utstrakt dialog / handel mellom Osram og Capsol i dag?
Jeg holder også aksjene, og vurderer as we speak å plukke det som ligger for salg under 25,-