Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Det jeg ca så tidligere utregning her på. Virker som det stemte bra.

Endelig % vil avhenge av hvor stor andel eksiterende aksjonærer som allerede har fått tilbud i opprinnelig emi. Dess større andel som allerede har fått tilbud, dess større pott på resterende.

Veldig bra, men dette er vel informasjon de vil gå ut med samtidig til samtlige aksjonærer ?

1 Like

Ja, men først etter generalforsamling vil jeg anta.

Ja det må bli etter vel, må jo vedtas først

Merkelig at ingen vil kjøpe. Knapt noen på 4,- og at noen vil selge på 7,5,- om fremtidsutsiktene er så god som mange her mener. Skjønner det er mye risiko og usikkerhet, men hadde forventet litt mer fart før avnotering.

Er ikke noe hastverk. Skal først opp på gf

1 Like

Ingen hastverk for det er ingen vei ut heller :sweat_smile: Så her er alle i samme båt, så får det briste eller bære. Men om ikke det er snarlig salg/ny notering/ny strategisk partner med langsiktig finansiering på plass etter disse preferanseaksjene er det meget spesielt…

Det er vel sannsynlig at dette skjer raskt, ref. likviditeten i selskapet kontra kostnadsnivå per mnd.

For min del tror jeg det er snakk om oppkjøp med oppgjør til aksjonærer hvor CNANO vil inngå i akkvirerende selskaps IP. Klarer ikke å se noen god grunn til å børsnotere på nytt om de skal inkorporere teknologien i eksisterende produktporteføljer.

1 Like

Leirfjord; Du er nok inne på det helt essensielle her, og hvordan vi enn snur og vender på det, så henger det mange uavklarte spørsmål i lufta.
Det er langt over min fatte-evne at noen kan mene at det er positivt for oss “vanlige” aksjonærer at selskapet skal tas ut av den eneste lille offentlige plattformen vi har; som flere har sagt, så er NOTC ikke til hinder for noen annen type notering, og selv om NOTC er litt plundrete og omstendelig for omsetning, så blir det ti ggr verre utenfor, i tillegg til at vår mulighet for påvirkning er enda nærmere null.
Det er ikke lett å få øye på noen andre gode grunner enn at selskapet har behov for mer armslag for å foreta dramatiske endringer uten å trenge ekstraordinære GF og og masse støy for sine beslutninger.
Avtaler om overtagelse av et tilstrekkelig antall aksjer/stemmer burde være overkommelig i dagens situasjon, kanskje allerede gjort, husk vi aner ingenting om hvem som er valgt ut til å bidra med disse første preferanseaksjene!
Om det blir saken, så er det beste vi kan håpe på er en god nok pris.
Den himmelstormende ferden videre vil vi aldri få med oss uansett.
Det vi nå fantaserer om, er jo faktisk “best case”; “worst case” så kan jo selskapet ende opp med å begjære oppbud om kassa er tom og tilliten i markedet borte.
Da kan det jo ligge en grisebillig “management buy-out” i kassa. som ville være langt over streken av å forlede aksjonærene.
Mellom disse alternativene (i sannsynlighet!) ville det være om de blir notert på en (eller) annen børs, men som flere skriver, senest LarsErik ovenfor, så finnes det ingen synlige grunner til å gå av NOTC før dett gjøres.

1 Like

Helt hinsides å være 100% bull på dette. Enig liker det ikke. Vi får samle kreftene om det går mot fullt mislighold av aksjonærenes interesser. Stoler ikke på ledelsen for 5 øre dessverre, legger all lit til at teknologien skal redde oss.

Dere virker veldig negative. De har stor pipeline allerede ift markedsverdi og det kommer snart next gen med nanowires

1 Like

Ja det er vel riktig at vi er, hjelper ikke med blind naivitet heller. Greit å være litt var her nå.

Var? Er man inne så er man vel inne fordi man tror på det? Eller lever du i bakvendt land ?

Tro på produkt, ikke ledelse, som jeg har sagt hele veien. Dette kan like så godt gå veldig dårlig som veldig bra. Men det vet vi jo alle med denne aksjen, men ikke gøy evnt.

Det der høres ut som ren angst bare. Det er lov

Btw NTG stiger bra i dag

Har bare 13.000 igjen. Ikke krise men.

Du kan ha misforstått meg litt, EgilJan. Fort gjort det :slight_smile:

Det jeg sier er at jeg ikke tror selskapet kommer på børs igjen etter delisting fra NOTC.

2 Likes

1980 askjer på 4 kr.
De har mindre handel enn crayonano.
Så det er ikke mye å juble for.

De er jo inne i selskapene fordi de tror de skal lykkes. Kommer jo ikke noe volum før det evt skjer da, det skjønner jo alle, men ikke negativt at kursen stiger litt i påvente uansett