Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Leifjord, jeg skjønner at du er overbevist negativ til aksjen, og at du mener aksjen har det best på NOTC. Jeg er balansert positiv da jeg kjenner igjen signalene fra selskapet i andre tilsvarende oppkjøpsprosesser (jeg er en halvgammel gubbe).

La oss være enig om at vi er uenig om hva signalene fra selskaepet betyr.

Det jeg derimot lurer litt på er dette utsagnet:

“blåst opp til elleville spekulasjoner her på alle mulige måter…”

Kunne du gjort meg tjenesten å gjengi noen av de elleville spekulasjonene du tenker på? Jeg kan ikke huske å ha sett mye ellevilt her inne de siste uker / måneder.

Siden det utelukkende blir fokusert på positive utfall, hva er de dårlige scenarioene?

1. Selskapet blir solgt for en langt lavere pris enn man ser for seg? typ 150-200mill? Hva lønner seg da?

2. Selskapet skal oppløses og likvideres? Hva er innboet verdt? Patenteter, ikke mye annet av verdi egentlig kanskje? Hva er de verdt? Hva lønner seg da?

3. Selskapet blir ikke solgt, men forsetter drift som idag, men det drar seg ut og tar tid. Nye penger må inn, nye emisjoner med preferanseaskjer? De som ikke har råd/lyst blir stadig utvannet. Hva lønner seg da?

4. Selskapet blir ikke solgt, men forsetter drift som idag, men det drar seg ut og tar tid og blir hverken fugl eller fisk, så da er man mer eller mindre låst på nåde av ledelsen.

Det er sunt å tenke i begge retninger. Kun best case er sjelden nyttig.

Det jeg lurte på var hvilke elleville spekulasjoner du mener har blitt delt her inne?

Jeg er ikke overbevist negativ til aksjen, men jeg er ikke utelukkende positiv, stor forskjell. Det er bare å bla opp siste uken her så bør du klare finne det selv. Det er vel jeg og et par andre som tørr å pirke litt i det som er ubehagelig her. Problemet er at selskapet skorter på troverdig kommunikasjon og gjennomføring, Må klare skape tillit.

1 Like

Det jeg lurte på var hvilke elleville spekulasjoner du mener har blitt delt her inne?

Dette med henvisning til det du skrev for ca 1 t siden.

Min tolkning av samlet kommunikasjon etter vi fikk nyhetene fra selskapet. Du kan mene noe annet. Men en ting vi burde klare bli enige om, er at alt er uvisst og usikkert, derfor bør det behandles deretter.

…, mne hva er ellevilt? Burde være lett å svare på all den tid du mener du har sett elleville spekulasjoner.

Det er lov å være negativ o g positiv til den prosessen vi ser :slight_smile:

Det er litt slitsomt med denne kjeklingen mellom et par stykker. Det er stort sett masse bra innspill og deling av synspunkt. Noen mer positiv enn andre eller mer negativ.

Det er åpenbart mye risiko her, og det er ikke bare å hoppe av i svingen om man vil ut heller. En ordre på 100.000 aksjer på 7,5 kan jo bli stående ut neste uke. Eller swish så er den borte. Det har lagt ute en stor ordre før og så var den vekk. Kanskje det er psykologi?

Det som gjør meg mest positiv til at dette ikke ender ned 0kr og totalt katastrofe er at det er en ny CEO på plass. Det gir ikke mye mening å ta inn noen for og senke skuten like etter.

Jeg er bekymret over at alt tar tid, men har et lite håp om at det er lys i tunellen enten mer oppkjøp eller notering på mer spennende børs inkludert annonsering av strategisk samarbeid eller ny investor.

1 Like

Tollis

mener du jeg kjekler? Jeg spurte kun om hvilke elleeville spekulasjoner som er delt, men uten å få svar . Er det kjekling?

Der jeg kommer fra responderer man på spørsmål rundt utsagn en har delt, dette uavhengig av fora. Tolker mangelen på respons dit at dette ikke gjelder her, og at en fritt kan komme med påstander uten å besvare / underbygge disse.

Man jager svar på hva noen sa eller ikke sa.
Blir litt mye til tider, usaklig.

Men åpenbart er jeg glad for at noen sier og mener noe om selskapet, siden jeg leser alt :upside_down_face:

Jeg tror du skjønner hva jeg mener uten å måtte går 100 poster opp i tråden og klippe og lime….

1 Like

Har svart, at det er min tolkning av samlet kommunikasjon. Sitter ikke å klippe og limer for deg fordi du syntes “ellevilt” var et for sterkt adjektiv og henger heller ikke ut noen uansett hva de har skrevet. Er ikke en rettssak dette.

Skjønner at Leifjord ikke har tenkt å underbygge hva forumdeltagere har delt som har vært “ellevilt”, og lar det bli med det.

Selv er jeg meget fokusert på å ikke dele / antyde noe som ikke kan underbygges / dokumenteres.

Med det er jeg ferdig med saken.

Svar heller på noe av det jeg spurte om du? Hva med andre scenarioer? Du som er balansert mener jeg.

Som sagt:

Med det er jeg ferdig med saken.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Tror du crayonano har fått ny monster ceo for og få i opplagt. .si meg hvor ute er det mulig og bli? Tror du de selger ut en teknologi som har vært forsket og brukt x antall milloner på og kan revlosjonere en helt billion bransje for nøtter ? Unnskyld min norsk mem jeg har dysleksi…bare si du Tror de setter inn en ny monster ceo men worstoo track record … bare og og slakte selskapet finnes fan ikke. . Du er totalt ute på bærtur pluss pluss, :v: nesten så det er komisk. Men that it . :joy::joy:

Du stoler blindt på ledelsen, det gjør ikke jeg. Poenget mitt var å illustrere at dette faktisk kan gå i begge retninger med ulik grad av alvorlighet. Det betyr ikke at jeg sier/tror/håper det nødvendigvis kommer til å skje. Jeg tror at når retail blir lurt, så er det i disse situasjonene hvor man bare stoler blindt på at dine interesser blir i varetatt og at alt bare er fryd og gammen.

Du virker som helt blind og fullstendig fanboy, det klarer jeg ikke ta alvorlig på noen som helst måte.

1 Like

Tror du dette Eic fund…hadde invester 50 mill nok i crayonano.com vist de ikke hadde vist teknologien funket. Har du egentlig fått med deg at crayonano.com fikk ca,30 mill i 2022 for og produsere disse nano chippene? Tror du de i etterkant ville investert 50 mill til vist ikke prosjekter var vellykket? Jeg mener hvor dum tror du folk kan,blir? Så de bare kaste cash på bålet just or fun. Kanskje på tide og våken opp hær ? Det du sier har INGEN logikk i allegwll i miff hode.

Ja da må caset være bombesikkert! :rofl: Dette har vært high gambling hele veien.