Videoopptak fra Capital Markets Day er ikke lagt ut på hjemmesiden til NTG ennå
Bare den fra 2023 er der
Veldig spent på å se videoen
Hvilken forsikring får NTG med alle pref aksjene de får? Altså hvis selskapet blir oppløst el
Det er vel beskrevet i meldingen fra selskapet hva preferanse aksjene gir.
Interessert i hvor beskyttet de blir på nedsiden
For preferanseaksjene i CondAlign står salg spesifisert, rart om det ikke skulle være likt i CrayoNano:
"The preference shares are a new class of shares, and each share grants the holder the right, in the event of distributions from the company (including sale of the company), to first receive an amount equal to the subscription price of each preference share, in addition to their proportionate portion of the total remaining distribution
amounts. "
Det er vel inntil 40M til sammen for alle som har kjøpt preferanseaksjer i første runde. Vi vet vel ikke hvor mye NTG er tildelt, og det kan fort være begrenset til halvparten.
Jeg tror alle blir likebehandlet
Et salg vil nok bli håndtert på samme måte som utbytte.
Hvis Crayonano ikke skulle få det til så taper vel NTG enorme summer totalt uansett pref aksjer eller ikke ?
Det gjelder vel alle som har aksjer
Ja da bare klør meg i hodet over disse pref aksjene
Først og fremst interessert i hvordan NTG kommer ut av det, hva slags nedsideforsikring de evt har skaffet seg
I bunn og grunn prøver jeg bare å forstå motivasjonen og det intrikate set upet som ble lagt på bordet nå bare for å hente kortsiktige penger. Om det ene og alene fortsatt kun er fokus på oppsiden eller om det kan ligge en forsikring til grunn, altså at de med pref aksjene kommer unna det hele på en helt annen måte enn bare med ordinære dersom selskapet ikke klarer å hente mer penger feks
Ja men hvorfor ikke bare en vanlig emi. Det hadde vel ikke vært noe problem.
Må jo være for at de strategiske de har på hånden er så håndfaste at de bare trengte litt for å holde ut til det da. Men hvorfor på denne måten
Og hvor tomme er de for cash ? Edit de har ca 13 mill på bok
Høres rimelig ut, men for utenforstående virke det helt crazy å få disse vanvittige fordelene nå plutselig bare for å hjelpe til med en del av cash behovet i 6 mnd. Får ikke det til å rime at det skulle være nødvendig å gjøre det på denne måten. De er jo ekstremt investert fra før, NTG, så de og andre har alle grunner for å støtte i vanlig emi også. Og hvorfor hentet ikke selskapet penger i Januar eller noe i stedet på en rolig måte
Selskapet rådfører seg nok enormt mye med de da finans ikke er core fokus i cnano og ganske langt fra det også
Når NTG presenterer Condalign feks så sier de «vi»
Det er bra. Får håpe det blir kanon for alle til slutt.
Hensikten bak preferanseaksjene vil nok bli tydelig om/når strategisk investor tildeles vanlige aksjer i H2. Da vil de mest lojale aksjonærene, inkludert oss som får delta i rep emi, dra god nytte av preferanseaksjene.
Det ble omsatt noe opp mot 42-46 tror jeg.
Og da før Eic fondet kom inn, så færre aksjer enn i dag.
Men hva mcap var da har jeg ikke tall på. Men mulig mer enn ditt estimat. For det er kanskje på dagens antall?
Det tror jeg nødvendigvis ikke de gjør. En langsiktig strategisk investor klarer å se forbi den kortsiktige gevinsten som faller til en liten andel aksjonærer som har vært med i fra starten om man har tro på produktet. Hvis det derimot ikke er en strategisk investor men en aktør som regner kun avkastning på dette caset, så vil de nok kreve preferanseaksjer.