Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Selskapet artikkelen omhandler er verftet DSME (nå Hanwha Ocean).

Fra artikkelen i TU:

Det sør-koreanske verftet DSME bygget Sjøforsvarets største skip. Da de undertegnet kontrakten i 2013, forpliktet de seg samtidig til å handle for tilsvarende av kontraktssummen med norsk industri. Opprinnelig var fristen for dette i 2023.

Fortsatt har verftet over 2,1 milliarder i «gjenstående» forpliktelser. Det er på nivå med kontraktssummen. De har også fått en ny frist for når handleturen hos norsk næringsliv må være ferdig.

De har ihvertfall noe innen semiconductors også😀

Jeg mener disse gjenkjøpsavtalene er mellom land, og trenger nødvendigvis ikke være tilknyttet selskapet som fikk den opprinnelige kontrakten. Så får vi se ut over høsten om det er noen sammenheng…

Dette handler vel om at det norske forsvaret kjøper skip i fra Hanwha, mot at Hanwha forplikter seg til å handle fra norske leverandører i skipsindustrien. Jeg kan sette alle mine aksjer på spill på at Hanwha ikke kjøper Crayonano. Hanwha har forøvrig kjøpt US verftet til Phly for to uker siden, et annet selskap jeg sitter godt lastet i. Dette verftet handler allerede mye i fra Norge.

1 Like

Ja nå merker man at nervøsiteten stiger og realitetene siger inn!
Å kvitte seg med NOTC var kanskje ikke så bra for oss vanlige aksjonærer?
Og hvor har det blitt av superhausserne med TrondX i spissen, han som ikke tolererte andres saklige meninger og la ut om at alt var “normalt” basert på hans lange erfaring med selskapsovertagelser og investeringsselskapers metoder.
Egne aksjer hadde han ikke, men vårt ve og vel var åpenbart hans kall!
At han, så snart GF var over og alle beslutninger klubbet, lynraskt slettet alle sine innlegg slik at ingen kunne ettergå dette, er jo mer enn mistenkelig.
Og igjen; jeg sitter (fast!) med mine aksjer slik jeg har gjort siden høyt tyvetalls-kurs og må pent vente, håpe og se hva som skjer, men er som alle andre avskåret fra enhver informasjon.

2 Likes

JNorway; det du skriver er korrekt, tilbakekjøpsavtaler gjelder relativt vide begrep innen industrien; knytning mot skipsindustri kan være veldig perifert.
Men å knytte forhåninger til dette på vegne av Crayonano tror jeg er å koke suppe på en syltynn spiker!

1 Like

Ligger kjøpsordre på 13 212 til 6,- så helt låst er du ikke :slight_smile:

1 Like

“Partnering with CrayoNano and integrating their CrayoLED UV-C LED, with their outstanding product performance and quality, into our systems allows us to elevate our ongoing projects and designs needing higher UV-C output and higher driving currents,” said Pierre Petri, Sales Manager at UWAVE. “This collaboration will deliver reliable, safe, and efficient curing and disinfection system solutions, combining our expertise in system design and customization with CrayoNano’s robust and reliable UV-C LEDs. Together, we are committed to providing innovative, high-quality solutions that meet the diverse needs of our customers in France and Central Europe.”

Nok en bekreftelse på at produktet fungerer.

3 Likes

Avtale med blue chip aktør er nok rett om hjørnet. Får vi en liten sommergave før Crayonano tar ferie?

Tull. Jeg har aldri vært mer positiv enn nå.

5 Likes

Samme :fist_right::zap::fist_left:

Ingen som vil inn selv om beskjeden (design-in Partner) kom. Utrolig stille :sweat_smile:

1 Like

Hvilken beskjed ?

Han mener denne …

Litt pussig at NTG tryner så voldsomt

Bra, men vi har vel sett at ikke disse nyhetene har noe som helst effekt på kursen

1 Like

Stemmer nok de…men det legger seg step by step på bunnlinjen og blir pluss til slutt…da får pipen en annen lyd…klarer de også og verifisere kjærne technology …komme med en gen 2 chip…skal og må det bli eksplosjon…

Nå holder det vel med dette maset om NTG. Vær så snill

Jeg ser for meg at et potensielt selskap som overtar hele Crayonano, ikke ønsker å gjøre opp hele oppkjøpet med en gang. Sannsynligvis vil endelig betaling også avhenge av fremtidig suksess. Man kan f.eks. se for seg et salg berammet til inntil 2,5 mrd. betales over flere transaksjoner over flere år, hvor første transaksjon kan være 500 MNOK. Preferanseaksjene vil da ha veldig stor verdi kortsiktig, særlig for NTG som ser ut til å ha stort behov for å frigjøre kapital for andre case.

En transakjson på eksempelvis 500 MNOK vil da gi en første utbetaling på 53,29 per preferanseaksje og 11, 29 for en vanlig aksje. Preferanseaksjene gjøres opp i sin helhet i første transaksjon.

1 Like