Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

slik jeg leser det legges de usolgte pref.aksjene ut for salg:

Further, the board of directors of the Company has resolved the final allocation of the Offer Shares based on valid subscription received under the Subsequent Offering, and has conditionally allocated 221,973 new preference shares…

…The allocation letters are expected to be sent on 5 July 2024.

Mulig det er jeg som leser dette feil, men slik forstår jeg det som er skrevet i den ovennevnte nyhetsmeldingen.

Jeg leser det som at de 221,973 new pref. shares tildeles de som har tegnet for disse i rep.emi /subsequent offering. Og at tildelingsbrev går ut i dag.

Helt etter boka.

OK. Da antok jeg feil :slight_smile:

I og med at det ikke var rom for overtegning, og en post på 200 000 ikke var tegnet i første runde, så antok jeg at det var disse som nå ble tildelt til de som tegnet i runde 1.

Det var nesten 1 million ubenyttede tegninger, ikke 200 tusen.

OK. Da har jeg tydeligvis ikke fått med meg all info nei :slight_smile:

Fikk tildelingsbrev tilsendt på e-post nettopp.

Ikke fått noe brev

Dukket opp e-post hos meg med info om trekk etc

Noen som vet hvor mye Crayonano må selges for for at det skal bli utbetaling for ordinære aksjer? Opp til et visst beløp er det jo bare pref aksjene man får noe for
Se siste innlegg i condalign tråden for scenario der
I et slikt scenario vil feks de som jobbet opp selskapet som ikke kan noe om finans etc ikke få noe som helst

50 mill

2 Likes

Ok da er det kanskje ikke samme krise scenario som i condalign. Der har jo NTG gjort om 17 mill i gjeld til pref aksjer og kan på den måten komme seg ut av likviditetskrisen.
En del av de som var med å bygge opp selskapet, NTNU osv, vet ikke en gang om dette og kaster seg ikke på noe pref aksjer osv
De er ikke finansfolk. De kan tape alt her slik jeg ser det.
I Crayonano er det kanskje ikke samme faren, vet ikke

Du henger deg litt for mye opp i NGT.

Koblingen her er at de har aksjer i Crayonano og vil tjene penger på det, som alle andre.

Samt styreverv og litt innside kunnskap.

Tenker du blander ngt for mye inn i denne ligningen, noe som ble kommenter for noen dager siden at det er på tide å la den ballen ligge.

God helg.

Ja, i Crayonano kan det kanskje ikke ende i tragedie for blant gründerne og andre med bare ordinære aksjer
Der konverteres 17 mill NTG har i gjeld til pref aksjer (!) og selskapet skal selges i løpet av året
I og med det er pref aksjer scenario i Crayonano også og NTG er involvert så er det høyst betimelig å belyse. Hvis ikke du eller dere synes det så er det rart. Men som sagt i Crayonano er det kanskje heldigvis ikke samme scenario i og med det ikke er datterselskap av NTG og ikke noe gjeld gjøres om til pref aksjer

1 Like

Da er det foretatt trekk i bank for preferanseaksjene (hos meg).

4 Likes

Kom på e-post, årsrapporten.

Og link til alle partnerene fra LinkedIn posten.

2 Likes

Det er første gang jeg har sett en ny avtale ikke blir lagt ut som egen nyhet på hjemmesiden
De kanskje dropper det fremover nå, ihvertfall når det gjelder distribusjonsavtaler el

1 Like

Håper på mange flere :slight_smile:

Noen som vet noe mer om når aksjen tas av «børs»?

https://bluetoad.com/publication/?m=59678&i=823757&p=14&ver=html5