Jeg eier aksjene via Pareto, og tegnet meg for 348 preferansaksjer. Pengene ble trukket for noen få dager siden.
Har dere andre mottatt preferanseaksjene deres? Tid kan vi forvente å få disse?
DNB her. Trukket, men ikke mottatt pref. aksjer.
Fra meldingen 4. juli:
Subject to timely payment of the Offer Shares subscribed for and allocated in the Subsequent Offering and registration of the share capital increase in the Norwegian Register of Business Enterprises, the issuance and delivery of the Offer Shares pertaining to the Subsequent Offering is expected to be completed on or about 15 July 2024.
Ser ut som at de leveres tidlig neste uke.
Dette blir spennende. Her vil nok en del produsenter falle ifra. Forhåpentligvis ikke Crayonano
Nå er preferanse aksjene inne på min vps.
Fikk også Mail om det fra vps.
Da er det bare å vente på at vi skal cashe inn på aksjene:+1:
Ja. I Condalign var det med pref aksjer alternativet til å gå konkurs. Pengene skal holde frem til de får solgt selskapet senere i år.
I Crayonano var det det som måtte til for å holde ut 6 mnd før mer langsiktig finansiering er på plass. Men hvorfor de måtte ty til det har jeg ennå ikke skjønt, det må jeg innrømme.
Hvis ikke de får til det de prøver på langsiktig så er løpet kjørt for Crayonano ?
Som han i Condalign sa, en modell med pref aksjer er ikke noe de gjør fordi de har lyst akkurat, det var eneste utvei…
Ikke meningen å være flåsete, men ja; om de ikke får til det de prøver på, så er løpet kjørt. Sånn er det jo med «alle» selskap?
Samtidig, så bør vi kunne stole på det de kommuniserer (tror man ikke på dette, bør man etter min mening ikke være investert), rundt langsiktig, strategisk funding.
Det er mye sammenligning med CondAlign her (jeg syns ikke det er unaturlig, bare for å ha det på det tørre), den emisjonen der, med tilhørende prosess, virket mer «kritisk» enn hva vi står ovenfor med Crayonano.
Vi er også i en posisjon hvor det stadig kommer nye avtaler - slik jeg ser det bygges det sten for sten og på sikt er ønsket at vi ser et cash positivt selskap med økende revenue og solid verdiskapning for oss aksjonærer.
Når det kommer til å «cashe in», så håper jeg fortsatt at vi får muligheten til å være med som langsiktige investorer, at ikke selskapet blir solgt i sin helhet - hadde vært gøy om dette blir den norske suksesshistorien flere av oss har sett for oss lenge, da er mitt ønske at det fortsatt vil være mulig med et delvis norsk eierskap (selvom det politisk sikkert ikke ligger til rette for det).
Enig i dine vurderinger. Jeg snakket med en stor investor. Han har investert i flere norske tech start ups gjennom mange år og dessverre vært med flere til skifteretten. Han sier at når man kommer fra Norge får man ikke sitte på gangen i gang, det er nesten umulig å nå opp.
Dette perspektivet mangler nok hos mange investorer som ikke har vært med en stund. Det er lett å tro veldig på gode ideer som børsnoteres her, men ute i den store verden så er det ikke lett å slå igjennom når man kommer fra Norge med produktet sitt.
Bare se på condalign, produktet er jo fantastisk, de og NTG har snakket lenge om masse leads og ordre, men hvor er omsetningen ? Og guidingen eksisterer ikke, jeg finner den ihvertfall ikke
Må bli kjøpt opp av en internasjonal kanon for å bli til noe.
Med Crayonano har jeg også mer tro. Får de til next gen så tror jeg det produktet vil skille seg ut og at dermed teknologien blir mye verdt. Ja, bare utrolig viktig nå at de ikke må selge seg for billig. Heldigvis er ikke dette et datterselskap av NTG
Ja, det er ingen tvil om at det er risiko knyttet til dette, det er vi helt enige om.
Tror neppe man kan forvente å få noe igjen om det blir skifteretten, nei. Spennende tider fremover nå (også ).
Medvind; enig i betraktningene, men du skriver; “Samtidig, så bør vi kunne stole på det de kommuniserer (tror man ikke på dette, bør man etter min mening ikke være investert), rundt langsiktig, strategisk funding.”
Problemet har jo vært at teknologien har blitt definert som absolutt verdensledende lenge, men kommunikasjonen de siste par årene har vært lik null som verdi for oss investorer. Ingen målbare planer med dokumentering av frontlinje på hvordan utviklingen går; f eks rundt next gen (bare at man er på plan!?), ingen guiding, annet enn at man skulle gå på børs innen x antall mnd eller nest halvår, osv.
Jeg har kritisert dette i mange innlegg og blitt klubbet ned som surmaget baisser, spesielt av personer som selv ikke har aksjer (!), men mener fremdeles at realisme er sunnest i lengden.
Etter strykning fra NOTC har vi ikke ett eneste halmstrå å klore oss fast i for å kreve informasjon og rapportering.
Sier jeg som fremdeles sitter på mine lodd!
Noen som har sett noen ranking lister/oversikter der Crayonano er med ?
https://www.directindustry.com/industrial-manufacturer/ultraviolet-led-108043.html
Nesten ute! Har mista troen, håper komme meg helt ut. Lykke til uansett!
Absolutt gode poenger du har @EgilJan - jeg forstår de. Jeg skulle også ønske at det var mer transparens i kommunikasjonen fra selskapet, mer målbart osv.
Jeg forsøker ikke å være blåøyd på noe vis, ei heller å hausse, jeg ser også på meg selv som en realist ift at jeg har et forhold til risikoen jeg tar her. Jeg tror oppesiden fortsatt er høy, men jeg utelukker ikke at jeg tar feil.
Bottom line er jeg inneforstått med at det tar (lengre) tid (en man tror) med både produktutvikling og selskapsbygging. Når jeg ser dette i kontekst med at selskapet nå begynner å levere revenue (jeg er spent på tallene de neste 6-12 mnd), så er jeg fortsatt optimistisk.
Hele NOTC-kursen syns jeg har vært disconnected fra substans i lang tid, så jeg er en av de som har puttet inn en slant her og der på vei ned. Sikkert handlet litt av @Apple
Holder også mine lodd.
NOTC er tungvint og omgås med når det gjelder omsetning, men det viktige der er at det er et sett med ganske rigide retningslinjer (ikke krav) for informasjon, rapportering, innsidehandel/likebehandling; generelt hvordan selskapets ledelse/styre/store eiere kan oppføre seg.
Det var jo også tross alt en offisiell kurs man kunne forholde seg til og handle etter, og det var jo ikke på grunn av NOTC at den falt så mye!
Nå vet vi ingenting.
Ja er nok verre å annonsere at de skal av børs. Beste kjøper 3.5 nå
Hadde vært litt av en måte å ønske god tur
videre på lykkeferden på
Hvordan i huleste er det bedre å avslutte børslivet med en elendig market cap enn og heller bli og satse på at skikkelige nyheter får opp kursen litt igjen
Det er NTG som klager på kursene på NOTC og Growth. Hva med og heller gå i seg selv og innse at kursene er lave inntil selskapene begynner å levere. Så langt gikk de faktisk på Capital Markets Day at de presenterte hva en ikke navngitt tredjepart(!) mener selskapene er verdt(3 gangern jevnt over var svaret), det må jo være helt i grenseland for hva som er tillatt.
Ja det lurer jeg og på? Noen som vet? Greit å vite siste handelsdag så tidlig som mulig. Kanskje det kommer noen flere kjøpere når man blir informert om fristen?
Eneste livstegn nå er at Camly og kollegaen hennes i Taiwan liker bransjeartikler på LinkedIn. Sånn går dagene
Ikke hørt et pip fra han nye CEOen ennå.
Ja har sett de der, første gang jeg har sett noen faktisk gå ut med at det er Crayonano. Dette er vel bare småtteri, men all reklame er god reklame. Hvor har det blitt av de engelskspråklige her som skrev lange innlegg om at det er oppkjøp rundt hjørnet osv. Blitt så stille her. Og Dr Dobbertin, har han tenkt til å presentere seg snart?