Tilleggsopplysningen ? Har du en link ?
I den e-mailen hvor de annonserte sin Toronto-deltagelse, så følger det, under hovedteksten, en oversikt over det de kaller “Latest news from Crayonano”.
Jeg forstår ikke helt hva du mener med å etterspørre link, for du må jo ha sett det selv siden du bekrefter at "Read more-linken til denne “nyheten” i mailen er feil?
Ja det er oppsummering av siste nyheter, kanskje viktigste først, det er vel greit
Men det er en feil link der
Ja, vi er nok enige, snakker muligens litt forbi hverandre i vår iver og vårt håp om at CNANO skal kaste såpass av seg at vi i det minste får dekket det vi engang investerte
Vi må huske på at all vår informasjon om selskapets forehavender etter av-listing fra NOTC vil måtte komme fra dem selv og på deres premisser.
Etterrettelighet er derfor viktigere enn noen gang.
Tror vi må klare å skille på marketing (som gårsdagens nyhetsbrev var) og investor updates
Medvind; enig i det, men det er vel selskapets ansvar å gjøre det
Går sikkert på både sender og mottaker av kommunikasjonen det, jeg syns dette blir unødvendig pirkete å henge seg opp i.
For meg var det åpenbart markedsføring som kom på mail i går.
Suser opp nesten 17% i dag 🫢
En demo der altså
Spennings musikk og bitte liten oppløsing.
Men resultatet virket jo bra.
Og gøy å se esken og produktet
Ja, det er jo det de skal tjene penger på
Usikker på hva du mener med dette utklippet, Bingo?
Er det noe crayonano er involvert i, eller ønsker du å vise at andre også jobber med de samme løsningene
Var nok litt unødvendig å poste det. Er bare et eksempel på et helt ferskt oppkjøp innen bransjen og så at Camly hadde liket det
Noen som har tilgang til hele saken?
I samråd med styret og de største aksjonærene besluttet selskapet å sette børsprosessen på pause. Det er jeg tilfreds med, for alternativet ville vært å ha blitt dratt med ned i en potensielt negativ verdiutvikling, sier Jo Uthus, styreleder i Crayonano.
En sunnere fremtid – det er hva selskapet ønsker å få til ved å utvikle og selge halvledere basert på nanomaterialer.
Teknologien bygger på forskning fra NTNU, og resultatet er at virus og andre uhumskheter kan stekes i UV-lys som er ufarlig for mennesker, i hvert fall i små doser.
I løpet av 2021 gjorde selskapet seg klart for børsintroduksjon, og planen var å gå på Euronext Growth før sommeren 2022. Men Vladimir Putins ulovlige invasjon av Ukraina endret mye, også appetitten på børsintroduksjon.
– Vi oppfører oss som om vi er på børs. Vi kjører kvartalspresentasjoner og oppdaterer aksjonærene likt. Men når det gjelder tidspunktet for børsnotering er vi opportunistiske, sier Uthus.
– Fornuftig i vente
Crayonano-aksjen har i flere år vært tilgjengelig for handel gjennom Oslo Børs’ NOTC-liste.
– Stort sett alt av formaliteter er på plass, så det er opp til oss når vi vil trykke på knappen, sa Uthus i 2022.
– Dere begynner vel å bli litt slitne i den fingeren nå?
– Jeg skal svare som en politiker. Vi gjør det som er best for aksjonærene. Når man ser på hvordan aksjekursene har utviklet seg for de fleste selskapene på Euronext Growth, da tror jeg vi kan konkludere med at det har vært fornuftig å vente, svarer Uthus.
Uthus har over 20 års erfaring fra amerikansk og norsk halvlederbransje, og har tidligere jobbet i Atmel og Microchip.
– På vei ut av startgropa
I fjor hadde selskapet bare 4 millioner i driftsinntekter, og et underskudd på nesten 81 millioner kroner.
Regnskapet ble også innlevert med en merknad fra revisor. Den handlet om usikkerhet med hensyn til fortsatt drift.
Kommersielt er imidlertid selskapet på rett vei, mener Uthus.
– Vi er på vei ut av startgropen. Vi har gått fra å jobbe med noen få til å jobbe med mange kunder. Vi har inngått fem rammekontrakter til en samlet verdi på 13 millioner kroner. I tillegg har vi en salgs-pipeline som er betydelig. Vi samarbeider med rundt 50 kunder på design. Vi samarbeider med verdens største elektronikkdistributører, i tillegg til mange såkalte systemintegratorer for å sikre oss global dekning, sier han.
Daglig leder i Crayonano er Thomas Dobbertin, tysk statsborger med lederbakgrunn fra Osram.
– Bevisste på å nå ut
– Når skal dere tjene penger?
– Vi går i break-even når vi har rundt 150 millioner kroner i salg. Fremtiden vil vise når det skjer, og vi prøver å være forsiktige med tanke på tidfesting. Men vi er veldig nær noen store ordrer fra store kunder, men vi er bundet av konfidensialitet med tanke på kundenavn. De ønsker ikke å bli navngitt, svarer Uthus.