Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Dette var overraskende, skuffende og provoserende.

Foreslår at noen her kontakter styreleder og ber han “trykke på børsknappen”, siden han har blitt sitert på at han er klar for det. Her bør man kjenne på sitt ansvar som styreleder og de juridiske forpliktelser denne rollen innebærer.

2 Likes

What is shocking is that a bunch of companies with no real tech, no patents and no contracts at all are able to get alot of funding (despite bad pricing), and CrayoNano cannot?

This is a company continuously being communicating and showing commercialization, stated some weeks ago the company is ready for stock exchange and previous chairman Rune Rinnan stated before summer “it is very fun that we managed to start a semiconductor company from Norway and we are working with strategic player and constellations with a footprint in the market.”

Maybe a potential process went south, and they must get more short-term funding (as many here has predicted), but they have to “align stakeholders” with this message first.

According to the shareholders list provided from the company to participant in here, it showed the founder of the company put in 500 000 NOK in funding round before summer. It wasnt decisive for the outcome of the funding process, so some viewed it as a bull signal, but now it looks like securing a potential downside with 3x liquidation. Hope not.

2 Likes

Hvis noen har lyst til å få tilbake 5465 kr så er det en på kjøp på 1 kr

Har det ikke vært kjent stoff lenge at NTG avskriver sin andel i Cnano som “tapt”?

Nei, det var NTNU det, som skrev av verdier internt.

5 weeks ago, the last alternative is IPO then?

Børskandidaten Crayonano falt ikke for fristelsen med å gå på børs under corona. – Det har vært fornuftig å vente, sier Jo Uthus.

Ikke bra. Er det planlagt å se ut som et brannsalg for at man ikke klarer å oppnå den prisen man har signalisert? Med dagens melding vil et salg til 400 MNOK fremstå veldig bra, og de største investorene får tilbake det meste de har investert gjennom preferanseaksjene.

Hvor er han som var så bull, men ikke eide aksjer og sablet ned alle som var kritiske? For en forbanna skurk. Noen som vet hvem det var? Var han forbundet med selskapet er det rimelig spes. Ledelsen og Rinnan burde man ta i med ildtang som diskutert her tidligere. Jeg burde stolt på magefølelsen… må vel bare ta tapet og lærdommen…

1 Like

Dette høres slett ikke lovende ut nei, men man har nok ingenting å tape på å avvente til endelig utfall er avklart og spikret.

Slike “going concern” meldinger som i siste setning er vel standard fraser som man er pålagt, men det føles idiotisk at man skal la det skli så langt før man henter penger.

En stor ripe i lakken for styreleder og CEO.

Man må få med seg Kverva på eiersiden om det er vanskelig å finne kapital. En dråpe i havet for de, og teknologien må vel være relevant for lakseindustrien?

Litt lettere å forstå hvorfor ingen i NTG, styreleder i Crayonano osv har svart på tlf den siste tiden nå

Det må være noe med next gen produktet (selve graphene oppfinnelsen) som har gått at skogen. De har sagt det går etter planen i R&D, men de i virkeligheten har de nok holdt masse problemer skjult med håp om at det skulle ordne seg. Det er spekulasjoner, men kan ikke skjønne at selskapet går konk hvis next gen er rett ved launch og skal være så i særklasse konkurransemessig. Skal det bare ebbe ut nå helt uten at noen der forklarer hva som har gått galt ? For noe av de største investorene må det jo være mer lønnsomt og evt hjelpe dette produktet videre enn å tape hele investeringen ? Hvis det er hold i produktet da…

1 Like

Mulig jeg er litt overivrig nå, men er det noen her med juridisk kompetanse (aksjonærrettigheter, opplysningsplikt og styreleder ansvar)?

Gitt denne utviklingen er det urovekkende at selskapet over tid har informert aksjonærer mindre og ikke minst fjernet presentasjoner fra egen web. Virker umiddelbart på meg å være unndratt for å ikke kunne bli satt til veggs?

Hva konkret mener du er fjernet av presentasjoner? Jeg tror ikke det er noe galt med produktet, jeg tror bare det er et trangt marked med lite kunder fortsatt.

Jeg mener slik som her: https://crayonano.com/news/crayonano-q1-2024-investor-update

Presentation is available here.

Preferanseaksjene. Alle disse bør ha vesentlig bedre kontroll på selskapets situasjon enn oss, og de har valgt å plassere tildels store summer i selskapet for kort tid siden. Vanskelig å se sammenhengen opp mot dagens melding. Finansieringsbehovet har jo vært kjent siden mai, og de må vel ha blitt gitt noen betryggende indikasjoner på at det forelå en god plan. Er problemet nå at man er tatt på senga fordi noen ikke har betalt sine regninger?

NTG 392 858, 7,3 %
Cofounder AS 142 857, 12,7 %.
Petrock II AS 100 000, 8,9 %.
Skips AS Tudor 88 000, 4,2 %.
PRO AS 75 000, 8,7 %.
Molver AS 60 000, 6,8%.
S. Munkhaugen AS 42 858, 7,5 %.
Weman 40 000, 3,6 %
Julmas AS 35 715, 12,5 %
Lucellum AS 17 045, 6,9 %

1 Like

Ja, jeg ser det samme nå på flere presentasjoner. Får håpe noen har vært fornuftig nok til å laste de ned.

Konkursene og konsolideringene gir et godt bilde av hvor umodent UV-C markedet er. Her gjelder det å overleve mens de andre konkurrentene tryner.