Delisting hadde vært bedre enn å se kursen i 1,5. Crayonano ledelsen har enn stor jobb å gjøre, mye mer enn å bare sikre finansiering. På tide at CEO blir synlig.
Har bare fulgt med CrayoNano nå og da siste par årene, men fulgte med selskapet noe tettere i 2020 og 2021. Dette siden det var Covid og de hadde en fantastisk chip av grafen og nanotråder som tok 99,9% av bakterier i luft og vann.
Sommeren 2020 sa de at produktet skulle være på markedet i løpet av juni 2021. Dette var da rundt 11 måneder frem i tid.
Senere under høsten 2020 skulle de første kundene få tilsendt teknologien allerede i desember 2020, dette var da under 3 måneder frem i tid.
Samtidig ble de nedringt av store kjente aktører som lurte på når de kunne få og hvor mye. Og så skulle de børsnoteres i 2H 2021.
Men etterhvert mistet jeg troen på dem siden det ikke skjedde noe. Når selskaper totalt misser på guidinger/mål som er såpass kort frem i tid, så styrer jeg generelt unna. Ikke sikkert det alltid er riktig, kommer an på hvilken risikoprofil man ønsker som investor.
Når det er sagt har jeg ikke peiling på hva som skjer videre her nå.
Kan godt være de sitter på gull, som kanskje noen prøver å rane til seg for en billig penge etterhvert. Eller så kan de klare å skaffe nok penger inntil de får positiv drift evt bli oppkjøpt for en grei sum. Eller så kan de ha et problem med teknologien/produksjonen som ikke er kjent og da blir det verre.
Uansett lykke til for dere som har aksjer.
Der er det 5485 til salgs på 1 kr
Og der ble det solgt på 1 kr…83% ned
Hvorfor ble ikke selskapet tatt av børs ? Kunne ikke stole på de når det gjaldt det en gang…
Har disse gutta rett og slett drevet selskapet på dunken. Ødelagt veien videre for en fantastisk oppfinnelse.
Får man fradrag for tap for aksjer på unotert listen også ?
Så klart.
Prøver litt bunnfiske🙂
DU får ikke mine 
Forhåpentligvis så gjør du en kanonkule…
Fredag den 13. blir din lykkedag!
Skulle tro de klarte selge selskapet for mer enn 1 kr pr aksje… Patenter/avtaler som er der mm.
Eller er det bare jeg som ikke skjønner at det er kjørt…
?
Er vel bare de med pref aksjer som får noe hvis de selger det for 45-50 mill
Det stemmer. Men da fremstår det som om hele den kortsiktige finansieringen var strukturert for redde de som sitter med innside informasjon. Fishy business. Kriminelt. Det må være andre veier ut av dette rotet,
Men hvis det skjer så skjer det bare og det vil ikke få noen konsekvenser
Du skjønte ikke hva jeg mente @OzSurfer ??
Hvis de selger det for en sum så bare de med pref aksjer får betalt så vil det skje bare og det vil ikke få noen konsekvenser. Det er jo ikke kriminelt, eller mener du det er det? Det skjer jo mye stygt hele tiden som ikke får konsekvenser.
Styret er lovpålagt i å behandle alle aksjonærer likt. Aktørene skal slite med tilliten i neste runde når de har et prosjekt som trenger finansiell støtte.
preferanseaksjer skal ha 3x tegningskurs før noen andre får en eneste krone
Ser ikke helt hvorfor selskapet må dumpes eller slås konkurs for den saks skyld. Det er ikke akkurat tynget av gjeld.
Jeg protesterer ikke på at preferanseaksjene skal ha 3x tegningskurs. Det jeg protesterer på at selskapet skal dumpes til en pris slik at kun de med preferanseaksjer sitter igjen med noe. Det vil fremstå svært dårlig for de som for kort tid siden strukturerte emisjonen, og de største aksjonærene som sitter på innsideinformasjon.
Jo mer jeg tenker på det jo mer sikker blir jeg på at selskapet har lurt aksjonærene trill rundt. Informasjon og launch av produktet/oppfinnelsen alt egentlig handler om har bare blitt utsatt og utsatt. De har ikke levert på guiding overhodet. Så investeringer har blitt gjort på feilaktig grunnlag grunnet misledende og løgnaktig informasjon fra selskapet. Og rare bytter av sjefer samtidig med alt dette.
De har lukket seg mer og mer inne av en grunn.
Men hva har de å tjene på det?
Sa ikke du senest i går at det var en potensiell kjøper som hadde trukket seg?
Ikke det det er snakk om, men deres opptreden har ført til at aksjonærer har blitt lurt
De har ikke holdt løfter
Fortsatt er det ikke oppfinnelsen som er på markedet og ingen skjønner hvorfor. Det er snart 5 år siden den skulle lanseres
Man må vel hente ca. 130 MNOK for å sikre ca. 2 års drift med dagens cash burn. Det er 9,3 M preferanseaksjer aksjer a 14,-.
Et lån kan være et alternativ, men skeptisk til å stille seg i en posisjon hvor man risikerer å ikke innfri lånebetingelser.