Det blir for generelt. Og «eneste norske tech håpet» osv. Og det er klart de er offensive i alle kanaler helt til siste slutt. Jeg har lest meldingen flere ganger og jeg synes det virker merkelig. Ikke fått betaling osv. Jeg tror problemet er at det nesten ikke er ordrer å snakke om. Hvor mange shipments i juli?, ref den positive meldingen som kom om rekordmange. Betale lisenspenger skriver de, hvilken størrelsesorden er det snakk om her?
Hva med blue chip bestillingene som VincentFreeman nevner
Og det der med konsolideringer osv er visvas
Det er noe de har skjult og det er hvordan det går med selve produktet alt egentlig handler om. De har sagt de skulle oppdatere markedet på Q updates, men har ikke gjort det. Føler det er noe som har skjeddd her som vi ikke vet om. Stemmer det fortsatt at det kommer i Q4? de har guidet det
Selskapet må fortelle hvordan og når de skal få NTNU oppfinnelsen klar, altså hvordan det går med nanowires produktet. To fra pwc har til og med spurt åpent på LinkedIn, men ikke fått svar
Kan det være usikker standing med selve produktet, utsettelse, evt problemer er det som hindrer store avtaler i å skje. For at det skal være liv laga fremover må nanowires produktet vise seg levedyktig og like sterkt konkurransemessig som de har sagt. Har de feilet fatalt i ivaretakelse av en fantastisk oppfinnelse lurer jeg på
Ref. delisting. Det hadde nok ikke noe med preferanseaksjene å gjøre, men dealen som falt i fisk. Condalign har vel også preferanseaksjer, uten at selskapet delistes av den grunn.
Jeg stiller med bak Vincent og Freeman over. Fornuftige innlegg.
De store aksjonærene ønsker nok å få vite mer om dealen som falt i fisk og når nanowires produktet kommer på markedet før de går inn med mer
Also sensing a narrative change in the last update hinting on consolidation (m&a) as a possible solution.
Companies will never reveal failed investment processes, first because of NDA not even able to confirm existence of such. In addition its bad for company image and future discussions, so its also normal to put blame on external factors.
However the severe phrasing about the “risk of no basis for continued operation” could be a legal or regulatory necessity. Companies are often required to inform investors of all potential risks, especially when liquidity is in question. Even though CrayoNano is listed on an OTC platform rather than a fully regulated stock exchange, they are still subject to certain regulatory requirements. These rules may include the obligation to disclose material risks, even if the company is pursuing funding options. By issuing such a stark warning, they may be ensuring compliance with these requirements, while also managing expectations.
The participants in the last round is probably under NDA and know it was connected to a specific process. They might put in more short-term, lets hope that. However, more funding from other current shareholders could be more difficult balancing revealing company secrets and status.
Remember: The founder and patent creator and inventor put in 600K NOK, he wouldnt do that for securing “another 3 months of runway” if no possibilities on the table. The pending OTC delisting was obviously connected to other process to be secured.
This is from 6th August, just weeks ago (!):
Investor Confidence: We have confirmed buy-in from major investors who have already signed their participation. This financing round positions us to implement our commercial strategies effectively and prepare for the next funding round at a valuation no less than the previous one.
But @SuperTechInfo that founder also believed what NTG said about large industrial player(s) about to go in long term(or maybe even aquire I don’t know) His decision of buying more shares was based on exactly the same note as for all of the other large investors when they signed up.
Helge Weman is the prime insider in the company and is 100% certain involved in due diligence processes and technology assessment with potential investors/buyers. He was CTO and board member for many years, and is still involved. He also attends all general assembly in person. He knows whats going on.
When the company is pursing financing/m&a, due diligence under strict NDA is a full requirement for this. Their technology and patents will always be central in this. Based on such processes and the founder putting in private capital, this should be a good sign.
However, when in liquidity challenge, the negotiation dynamics can be hard, because you never know the real intentions of the other actor.
I don’t think he is involved at all when it comes to this. It’s made out of his idea, but he has no role in the company.
Jo Uthus got questions on this specifically during Q&A call , asked if Helge Weman is till involved. Uthus confirmed he is very well still involved.
He is also posing on pictures and his LinkedIn says “part-time”, this is last year in the Trondheim office:
Ok, if it’s correct that he was involved in this process with large industrial player it says a lot about how close it was
Then they need to figure out why it went south and what possibilities they now have
The actors walking away from deals happens more then you would think, and they are not obliged to disclose to the other party the reason. Sometimes they do not have intentions of investing. Some term sheets have “walk-away” clauses, which drafts one-time fees if the actors cancel ongoing process, especially if the exclusivity. We dont know in this case.
Crayonano will not disclose being in such process at all which is normal, and they would say something else.
Jeg har holdt meg taus relativt lenge nå, delvis fordi jeg har vært opptatt i hele sommer, feriert litt men også fordi det har vært veldig lite (oppløftende) nyheter.
Tidligere har jeg vært rimelig tydelig, tildels krass, i mine uttalelser og fortolkninger av hva selskapet bedriver; spesielt når det gjelder planer og visualisering av disse.
Den gang da den såkalte TrondX fikk lov til å hausse vilt, noe som stoppet brått da GF besluttet de-listing, mv, så ble jeg nærmest idiotforklart og mistenkeliggjort.
Jeg lanserte vel også tanken om at de beredet for et management buy-out eller noe lignende, og hylekoret med TrondX i spissen var unisont.
Det Trond x drev med tydet på at han hadde en oppgave for selskapet, og, om riktig, langt ut over det lovlige, selv i NOTC.
Slik det nå ser ut, så annonseres en redusering av verdiene og at kanten av stupet er nær, så til de grader at vi vanlige aksjonærer vil kaste oss på det første og beste (!?) tilbudet, noe som f eks kan komme i form av et oppkjøpsforslag fra snever krets (bestående av aksjonærer/ ledelse) som har alle kort på bordet (les; innsidere!).
De vil da kunne sikre seg alle selskapets assets for en slikk og ingenting.
Lite vi kan gjøre; vi er jo temmelig fast i myra.
Could this infamous linkedin post had been a message targeted to the acquirer, which was negotiating knowing that the company only had secured short term funding?
Generally, negotiations with limited runway is often misused by actors. Its unfortunately normal in all industries. Stalling processes to corner companies is also not unusual. So the card at hand is important, but what the potential buyer thinks is the driver in the process.
When DD is done, all stones will be turned, and the financial status is part of this yes.
Folk kjøper ikke en gang aksjer på 1,99 nå
Det sier dessverre en del
Bare de mest positive og håpefulle aksjonærene som ikke tolker gårsdagens melding som slutten på eventyret ?
Her har det ikke vært mange som kjøper på lang tid, så ikke rart det ikke selges på de nivåene.
Min klare forventning til styret er at de nå gjør jobben. Helt meningsløst at caset skal dø, dersom teknologien virker (et premiss vi må ta for gitt, all den tid vi ikke har innsikt).
Nå får de vise seg verdige posisjonene sine. Forventer at de åpner mer opp nå, for jeg tror stadig at investeringsviljen er tilstede (blant retail og profesjonelle), så lenge man kan være tydelige og transparente på hva de har.
At caset skal dø nå fordi de skal holde ting hemmelig - fordi dette er bransjestandard - DET vil være provoserende. Alle menn, kvinner og doktorer til pumpene nå, team-Crayonano!
Delisting hadde vært bedre enn å se kursen i 1,5. Crayonano ledelsen har enn stor jobb å gjøre, mye mer enn å bare sikre finansiering. På tide at CEO blir synlig.
Har bare fulgt med CrayoNano nå og da siste par årene, men fulgte med selskapet noe tettere i 2020 og 2021. Dette siden det var Covid og de hadde en fantastisk chip av grafen og nanotråder som tok 99,9% av bakterier i luft og vann.
Sommeren 2020 sa de at produktet skulle være på markedet i løpet av juni 2021. Dette var da rundt 11 måneder frem i tid.
Senere under høsten 2020 skulle de første kundene få tilsendt teknologien allerede i desember 2020, dette var da under 3 måneder frem i tid.
Samtidig ble de nedringt av store kjente aktører som lurte på når de kunne få og hvor mye. Og så skulle de børsnoteres i 2H 2021.
Men etterhvert mistet jeg troen på dem siden det ikke skjedde noe. Når selskaper totalt misser på guidinger/mål som er såpass kort frem i tid, så styrer jeg generelt unna. Ikke sikkert det alltid er riktig, kommer an på hvilken risikoprofil man ønsker som investor.
Når det er sagt har jeg ikke peiling på hva som skjer videre her nå.
Kan godt være de sitter på gull, som kanskje noen prøver å rane til seg for en billig penge etterhvert. Eller så kan de klare å skaffe nok penger inntil de får positiv drift evt bli oppkjøpt for en grei sum. Eller så kan de ha et problem med teknologien/produksjonen som ikke er kjent og da blir det verre.
Uansett lykke til for dere som har aksjer.
Der er det 5485 til salgs på 1 kr
Og der ble det solgt på 1 kr…83% ned
Hvorfor ble ikke selskapet tatt av børs ? Kunne ikke stole på de når det gjaldt det en gang…
Har disse gutta rett og slett drevet selskapet på dunken. Ødelagt veien videre for en fantastisk oppfinnelse.
Får man fradrag for tap for aksjer på unotert listen også ?
Så klart.