Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Prøver litt bunnfiske🙂

2 Likes

DU får ikke mine :slight_smile:
Forhåpentligvis så gjør du en kanonkule…
Fredag den 13. blir din lykkedag!

Skulle tro de klarte selge selskapet for mer enn 1 kr pr aksje… Patenter/avtaler som er der mm.
Eller er det bare jeg som ikke skjønner at det er kjørt… :frowning: ?

Er vel bare de med pref aksjer som får noe hvis de selger det for 45-50 mill

Det stemmer. Men da fremstår det som om hele den kortsiktige finansieringen var strukturert for redde de som sitter med innside informasjon. Fishy business. Kriminelt. Det må være andre veier ut av dette rotet,

Men hvis det skjer så skjer det bare og det vil ikke få noen konsekvenser

Du skjønte ikke hva jeg mente @OzSurfer ??
Hvis de selger det for en sum så bare de med pref aksjer får betalt så vil det skje bare og det vil ikke få noen konsekvenser. Det er jo ikke kriminelt, eller mener du det er det? Det skjer jo mye stygt hele tiden som ikke får konsekvenser.

Styret er lovpålagt i å behandle alle aksjonærer likt. Aktørene skal slite med tilliten i neste runde når de har et prosjekt som trenger finansiell støtte.

preferanseaksjer skal ha 3x tegningskurs før noen andre får en eneste krone

Ser ikke helt hvorfor selskapet må dumpes eller slås konkurs for den saks skyld. Det er ikke akkurat tynget av gjeld.

Jeg protesterer ikke på at preferanseaksjene skal ha 3x tegningskurs. Det jeg protesterer på at selskapet skal dumpes til en pris slik at kun de med preferanseaksjer sitter igjen med noe. Det vil fremstå svært dårlig for de som for kort tid siden strukturerte emisjonen, og de største aksjonærene som sitter på innsideinformasjon.

1 Like

Jo mer jeg tenker på det jo mer sikker blir jeg på at selskapet har lurt aksjonærene trill rundt. Informasjon og launch av produktet/oppfinnelsen alt egentlig handler om har bare blitt utsatt og utsatt. De har ikke levert på guiding overhodet. Så investeringer har blitt gjort på feilaktig grunnlag grunnet misledende og løgnaktig informasjon fra selskapet. Og rare bytter av sjefer samtidig med alt dette.
De har lukket seg mer og mer inne av en grunn.

1 Like

Men hva har de å tjene på det?

Sa ikke du senest i går at det var en potensiell kjøper som hadde trukket seg?

Ikke det det er snakk om, men deres opptreden har ført til at aksjonærer har blitt lurt
De har ikke holdt løfter
Fortsatt er det ikke oppfinnelsen som er på markedet og ingen skjønner hvorfor. Det er snart 5 år siden den skulle lanseres

Man må vel hente ca. 130 MNOK for å sikre ca. 2 års drift med dagens cash burn. Det er 9,3 M preferanseaksjer aksjer a 14,-.

Et lån kan være et alternativ, men skeptisk til å stille seg i en posisjon hvor man risikerer å ikke innfri lånebetingelser.

Bør gå å hente inn? Men da må de vel åpne opp rundt det med produktutvikling, vise når det er sannsynlig med launch osv
Hvis produktutvikling og launch plan ser bra ut er det jo veldig rart om ikke en større aktør vil ta over

Preferanseaksjene har potensial til å gjøre de ordinære aksjene verdiløse dersom et brannsalg på 40-50 millioner, som tidligere har vært diskutert og avvist, skulle bli en realitet. Det reiser betydelige etiske spørsmål at både ledelsen og de største aksjonærene, som trolig var klar over denne risikoen, likevel har tillatt situasjonen å utvikle seg på denne måten. For oss som kun eier ordinære aksjer, slik som meg selv, kan dette innebære at vi har tapt hele vår investering, noe som kan oppleves som villedende og urettferdig.

Tviler veldig sterkt på at det skjer da de som sitter på flest av disse pref har investert så veldig mye større beløp i ordinære aksjer at det de får for pref aksjene blir bare et bittelite plaster på såret. Det er ikke det investorene er ute etter Oppsiden ligger i få på plass long term funding og få nanowire produktet klart.
Men hvis det av en eller annen grunn ikke lar seg gjøre så blir det noe annet. Men er selskapet verdt noe uten det nanowire produktet ? Gårsdagens melding og reaksjonene fra markedet tilsier vel at det blir tøft å hente nok penger. Men det er ikke over før det er over. Alt annet enn konkurs blir nærmest overraskende opptur nå.
Spent på hvordan de store aksjonærene tar dette og om de er villig til å gå inn med mer, de er jo selvfølgelig klar over at det høyrisiko. Men at de er kritiske til en rekke forhold er også sikkert. Selskapet har guidet som fulle sjømenn i årevis. Men i Juni fikk nok de store som gikk inn med mer veldig sterkt fornyet håp siden hele beslutningen om å gå inn med mer var basert på at selskapet sa de var i dialog og prosess med store industrielle aktører.

Lett å være etterpåklok, men selskapet skulle antakeligvis inngått partnerskap med en stor tung aktør for årevis siden. Da hadde det nok gått litt raskere og mer smooth med nanowire produktutviklingen. Drive dette frem alene som så liten i så mange år var nok ikke beste strategi.

Ja, men langt bedre med plaster på såret og dele all kapital enn ingenting til resten… Det er et skikkelig sleipt grep om de som av forskjellige grunner ikke kunne delta på emisjonen og har sittet lenge og latt seg forføre sitter igjen med ingenting. Landveisrøveri😌