Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Jeg ser jo det de melder, men jeg kan bare ikke se for meg at en kar som Dobbertin, med hans bakgrunn og CV, entrer inn i et selskap med så uklar horisont. Jeg ville ikke gjort det, og da kan jeg ikke tenke meg annet enn at han må ha visst mer om “horisonten” enn hva som er meldt for å takke ja.

Det samme mener jeg må gjelder EIC også. Kan ikke tenke meg at de investerer uten at også en plausibel horisont / tydelig veikart er synliggjort.

Jeg er mer i tvil enn hva jeg har vært, men velger å fylle på med mere aksjer til 1,-

Han trodde vel også de skulle lande en avtale med en stor industriell aktør. De synes vel det så veldig bra ut sikkert. Og det med EIC skjedde jo for 3-4 år siden og de har ennå ikke kommet i mål med produktutviklingen. Men vi får se nå, det er ikke over før det er over, det er jeg enig i

Nei, det er ikke over før det er over.

Akkurat nå er selskapet verdt beskjedne 37 MNOK, det fremstår som uhyre billig om en ser på teknologien, investeringene og patentene.

Selve kjernen her, når blir selve oppfinnelsen klar(nanowires, graphene) hva er grunnen til at det tar så lang tid, hva har de møtt på av utfordringer ? Og hvordan står denne teknologien seg i dag, det er en helt annen konkurransesituasjon nå enn det var for noe år siden- Det er mye vi ikke vet noe om her fordi alt er så hemmelig. Det vi vet er at det er helt ekstremt mye som skjer på dette området i Kina bla og de produserer ekstremt billig

Ja, det ser ikke bra ut. Det som derimot ser bra ut er kjøpsprisen for den / de som kan ønske å kjøpe selskapet. Salgsviljen tikker nå fort under 1,- ned mot 0,1…

At noen skulle kunne legge bud på selskapet støttet av en salgskurs på 0,1 hadde jeg absolutt ikke sett for meg.

EDIT:
Heldigvis er salgsviljen på lave kurser fallende. Godt å se at fotfolket ser de underliggende verdier.

Når selskapet ligger listet parallelt med “dårlig nytt” gir det en reprising av selskapet… Nå kan den som ønsker det plukke et selskap med patenter, varelager, fremførbart underskudd, og kundebase for snaut 50 MNOK…

Med andre ord er fallende kurser pga frustrerte aksjonærer svært uheldig for eventuell exit-kurs

Hvis de hadde tatt selskapet av børs som de sa de skulle så hadde de ihvertfall sluppet denne situasjonen da evt en gribb kan benytte seg av den utpsyking kjøp/salgskurs på OTC nå gir.
Hvorfor i all verden er aksjen fortsatt på OTC når beslutning om de listing er tatt for lenge siden.
Snakk om skivebom på så mange plan, ikke opplevd makan

Its been speculated here earlier that the pending delisting from NOTC was due to awaiting other processes to be cleared out.

However, the daily largest sales/buys should now be guarded like a hawk, since the company still is being listed.

With Insider+ you will be able to see the largest sellers and buyers for each day.

If you see company insiders selling @ 1,-, that would be self explanatory. If not, positive sign.

1 Like

When Camly stops liking things on LinkedIn - then something might be imminent?

Slik jeg ser det er det litt ironisk at det er småaksjonærene selv som nå presser prisingen av selskapet til bunns gjennom å selge til stadig lavere pris.

Ja snakk om maltraktere seg selv. Jeg kjøpe dyrt på 1,5 i går, litt over 6000😀
Viktig å gå ned til bunns her med så lavt snitt som mulig :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Oppsiden er at omsetningen er så lav at om de laveste forsvinner kan den fort vippe opp på 10,- :slight_smile:

Det skjer nok ikke før selskapet evt melder at de har funnet en løsning. Før det er vi på 1-maks 3 kr

Vel, alt kan skje i denne aksjen fremover.

Ja men ikke før de kommer med evt løsning. Regner med du er enig i det?

1 Like

Svaret på det er todelt.

Omsetningen i aksjen er meget uforutsigbar, og det kan være ulike interesser som driver prisingen på NOTC begge veier. Med så små volum kan prisen lett gå høyt / lavt.

Informasjon fra selskapet er fraværende i påvente av en avklaring. Jeg tror selskapet er i flere dialoger, og prisingen av selskapet kikker lite på NOTC, men mere på historiske transaksjoner. Disse er jo fra 14,- og opp (slik jeg ser det). Korriger meg gjerne.

CNANO er som SpaceX, exitement guaranteed :slight_smile: Akkurat nå er oppsiden betydelig større enn nedsiden, og nedsiden garantert fratrekkbar på skatten :slight_smile:

2 Likes

Du skal få for den :+1:

(post deleted by author)

@Caroline_Jensen nice try! :joy:

Hvorfor dette evinnelige maset om at “de store” har fått så mange preferanseaksjer og stikker av med hele kaka? Alle aksjonærer fikk mulighet til å tegne og hvis man valgte å tegne får man sin del av kaken (hvis det blir noe kake å fordele).

For min del er det for lite å hente på å selge nå, så lever greit med vente på et evt fradrag.

Har ikke tenkt å flagge noe her, men greit å være obs på når man tolker det som skrives.

Ofte må man tolke ting motsatt på investorforum. Bais kan ha et motiv, akkurat som haus kan ha det. Hva dette er ment som vet bare “Caroline”

1 Like