Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Rumors suggest that a process went south, while explanations of customers not paying have impacted cash flow. The truth may be a combination of the two, as companies rarely disclose publicly when processes fall through. A long-term solution might have been close, given that the founder injected 600,000 NOK before summer, which they likely wouldn’t have done if everything looked grim or even average.

Regarding the company’s recent communications, we must remember the importance of fulfilling compliance and regulatory requirements on liquidity when being listed on NOTC, with NTG, the largest shareholder, also being publicly traded. With good corporate governance, I expect this unfortunate turn in communications to have been planned with some buffer and foresight. However, I won’t downplay the seriousness in the tone and content.

The company has already secured the necessary steps to hold an extraordinary general assembly. They are now practically asking for all authorizations to sell the company, either in whole or in parts, raise capital, or issue convertible debt. This will empower the board to act efficiently in dynamic negotiations since they will have decision-making power.

The board states that the value of the company’s IP and assets is much more significant than reflected in trading prices, and they clearly plan to explore every option. I believe the company would have folded long ago if there were no substance behind it.

Remember that the largest shareholders, since the start and around 2015/2017, hold shares at an average of 14-16 NOK per share, including investors like NTG, NIK, and others. This is the same level as the share issuance in spring last year and the short-term funding before summer.

I’ve always thought the company would eventually be sold to a competitor because raising capital for deep-tech novel inventions, especially in the semiconductor industry, is extremely difficult. It requires institutional investors with the right expertise and mandate. This is why most semiconductor companies with usable inventions are acquired long before commercial breakthroughs.

1 Like

Det må da vitterlig finnes noe mulighet for statlig støtte/bidrag/lån som støtter opp om norsk innovasjon og sikrer de i en overgangsfase fram til cash flow er tilstrekkelig til å stå på egne bein?

Når man vet hvor mye tull politikere kaster bort penger på…

Innovasjon Norge.

Send tips til CrayoNano-ledelsen, be om hurtig hjelp :slight_smile:

Men det er vel rammer for hva de kan bidra med, og jeg frykter kanskje er begrenset til et kvartals drift?

De er i hvert fall statlige, aner ikke noe om rammer, men CrayoNano passer som hånd i hanske i forhold til Innovasjon Norge sitt kjerneområde: Støtte til lokal idé og lokal oppfinnelse i Norge for salg i utlandet. Pro norsk eksport-industri.

Angående restverdi ved et konkursbo-tilfelle eller salg: At dette dreier seg om verdier over dagens kurs på 0,50 - 1, 00 kr kan nok være, men hvor mye vil det være igjen for de ordinære aksjene etter at de prioriterte preferanse-aksjene har stukket av med 42 kr hver seg først? DET er egentlig det store spørsmålet her for de fleste av oss aksjonærene.

Basert på den nåværende situasjonen, synes det å være en klar distanse mellom den allmenne forståelsen og de faktiske hendelsene. Jeg uttrykker et sterkt håp om at sannheten vil komme frem med tiden. På nåværende tidspunkt er jeg imidlertid ikke i posisjon til å dele ytterligere detaljer. Det kan imidlertid påpekes at vi alle har vært utsatt for betydelig feilinformasjon, og at dagens utfordringer i aller beste fall kan tilskrives ukloke og ubetenksomme beslutninger fra ledelsens side. Jeg er redd de aldri vil innrømme hva som har skjedd. Men det er ingenting som dette forumet har vært inne på foreløpig.

1 Like

Hvis du sitter på det du mener er viktig informasjon som allmenheten burde ha vist, så tenker jeg at det er på sin plass at du forteller det. Om ikke fremstår det kun som et forsøk på å skape enda mer usikkerhet.

Om det ikke er hans informasjon og opplysninger å dele, så er det ikke hans informasjon og opplysninger å dele. Det kan selvsagt være irriterende for andre, men korrekt av ham.

Hvis han ikke har noe fornuftig å bidra med så er det best å holde kjeft.

Med den holdningen håper jeg at du ser muligheten til å vurdere kjøp av rimelige aksjer, gjerne mine. Jeg har ingen intensjon om å skape usikkerhet uten grunn, men jeg må innrømme at jeg er frustrert, da jeg selv har ordinære aksjer i selskapet. Av og til kan man bare ikke dele info… Ikke fristende merker jeg heller. Lykke til!

Veldig rart at hverken e24, DN eller FA har plukket opp situasjonen med Crayonano ? Hva kan grunnen være ? De har skrevet om Rinnan & co før

Hvilken holdning? At jeg er kritisk til at du sitter å insinuerer ting, uten at du har noe konkret å komme med?

Ok, du ber meg holde kjeft rett over her. Lykke til!

Ja, når du ikke har noe å bidra med utover udokumenterte insinuasjoner, så kan du holde kjeft. For alt vi vet så er det kun et forsøk på å fiske etter billige aksjer.

Haha! Vi er på helt forskjellig planeter. Hadde ikke kjøpt for 0,1,- kr. Jeg har aksjer jeg ikke blir kvitt for salg. Kjøp siste resten min så blir du kvitt meg?

Kjøper nok ikke mer før etter refinansiering er på plass dessverre. Men med en fornuftig kapitalinnhenting i kombinasjon med obligasjonslån, så kan nok dagens inngang være gull.

Stille så langt på en fredag, ingen handler. Det hadde jeg ikke trodd når vi ser på handelen siste uke. Jeg hadde trodd vi skulle få se det verste nedsalget i dag av alle dem som ønsket ro i sjelen og fred for nervene i forestående helg, men det er vel mulig at siste melding fra selskapet gir noe trygghet om at det ikke skjer noe drastisk før ex. gen. holdes, og at vi heller får en masse nedsalg rett i forkant av den.

Eller kan det være at de som fikk panikk og uro i sjel og kropp nå faktisk er ute og at de som sitter igjen akter å sitte gjennom det hele?

Når en ønsker å si A, men ikke kan si B så skal en avholde seg fra å kommentere. Dette er et relativt gyldent prinsipp.

Hva gjelder det Apple skriver så tror jeg alle forstår at det her har skjedd / skjer ting som almennheten naturlig nok ikke er kjent med, og da sikkert hendelser av vareierende grad av kvalitet.

På generelt grunnlag i livet skal en avstå fra å latterliggjøre andre og deres meninger og / eller oppfatninger, og dette inkluderer tilsiktet bruk av emojier. Hold dialogen på et saklig og begrunnet nivå.

Hva gjelder CNANO så må selskapet de neste uker informere utad, og jeg velger å avvente dette heller enn å spekulere da de vil måtte melde konkrete grep knyttet til videre forvaltning av de verdier som faktisk ligger i selskapet.

1 Like

Tror dessverre ikke vi får vite stort om hvorfor det har gått så galt, det være seg strategiske valg, problemer i R&D osv
Døren vil bare bli lukket