Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

These numbers from gen2 are extremely revolutionary compared to the current cutting-edge of today. I cannot envision this amounting to zero, and thats what they stated just now, the values of it, and they would like the permission to sell.

3 Likes

Det stemmer ikke, styret ber om fullmakt til å utstede konvertibelt lån.

Og det er vel liten tvil om at konkurs er et reelt alternaitv - hvordan skal man ellers tolke styrets beskrivelse av situasjonen:

“It is highly uncertain if the above-mentioned activities will succeed and there is a risk that there is no basis for continued operation

Jeg er klar over at mine tidligere uttalelser kan ha skapt reaksjoner, men det var ikke min intensjon å fremkalle negative tilbakemeldinger. Tiden vil vise om noe ytterligere informasjon blir offentliggjort. Jeg burde ikke sagt noe, men klarte som sagt ikke holde det inne. Men at jeg har behov for negativ oppmerksomhet på dette forumet, etter å ha tapt penger selv er helt urimelig. Er som sagt forbannet, det blir dere og om det kommer ut.

Før jeg avslutter, vil jeg presisere at ingen av forslagene som har blitt diskutert her, relaterer til det jeg faktisk sitter på av info. Jeg forstår at det er ulike oppfatninger om verdien av den informasjonen jeg har delt, og respekterer at folk kan ha sine egne meninger. Tar tapet og håper å kvitte meg med siste rest denne uken, lykke til uansett, hvem vet hvordan det utspiller seg helt til slutt. Irriterende å tape penger, men heldigvis en meget liten del av min totale portefølje. Ønsker ikke oppmerksomhet, ei heller svare på beskyldninger etc. Kan ikke, og kommer ikke til å si noe mer om saken, tror heller ikke, som diskutert her tidligere at det det hadde spilt noen rolle for erstatning dessverre. Legger herved mitt Crayonano kapittel på hylla.

Tverilytt; sjekk betingelsene for konkurs; noen skal begjære den (kan også være selskapet selv), men da må de være insolvent, og ute av stand til å betale sine forpliktelser.
Så vidt jeg forstå er de uten gjeld, og en konkurs basert på et slikt grunnlag er vanskelig å begrunne.
Da er hensikten kun å slakte selskapet for egen vinning (les; kjøpe restene for en slikk og ingenting).
Du har selvsagt rett m h til lånemulighetene; overså det!

Foreslår du sjekker selv. Styret i et AS er ansvarlig for videre drift, og hvis den ikke er tilstede, så et det styrets ansvar å avvikle selskapet.

Selskapet er ikke uten gjeld, de har en kassakreditt, mener hos Sparebank1, på et tosifret millionbeløp. Nå virker alle finansielle rapporter å være fjernet fra selskapets nettsider. Det er i seg selv ganske betenkelig. Det gjør det vanskeligere å ettergå slike ting, men noen har vel lastet ned disse dokumentene og kan dele…

Fra proff.no for 2023

image

(Disclaimer: Got all the presentations, QAs, financials etc. Also a presentation before NOTC listing, the one for capital raise shortly before NOTC.)

The following has been presented around the main tech.
Here are two slides from the investor presentation from February 2022.
These are matters that need to be addressed directly to the board.

1. Describing the initial H-series to be delivered Q3 2022, which was launched as described.
  2. Describing the release of nanowires product in 2023 -

"qualified products delivered to customers in 2023"

"Technical Vehicle to ramp disruptive nanowires product into high volume production in 2023 and 2024"

1. The technology roadmap was released April 2023 - last year - as part of the roadshow with the capital raise spring 2023. It shows full nanowires architecture - that both gen2 and gen3 being currently in development, and looks like gen2 to be released Q1 2024.

The last thing heard is from Q1 presentation 2024 - that a product with 50% improve in cost-performance for an outperforming devices to be delivered Q4 2024 - with onboarding customers from summer 2024. It is not possible to obtain info if this is improvement of the current and initial CrayoLED H-series (thin-film) or the gen2 (nanowires+graphene).

Nothing besides the nanowires+graphene is interesting.

February 2022:

April 2023:

15th February 2024:

23 May 2024

Fint, kanskje du kan dele finansiell status…

Tverilytt; det du viser er sikkert korrekt, men mer et bilde av en normal situasjon for mange selskap og viser også at de definitivt ikke er et lånefinansiert, gjeldstynget selskap.
Det du sier om at ledelsen kan (og skal) vurdere om det er grunnlag for videre drift, er absolutt korrekt, og for alle som har eller har hatt eget firma, så er dette en standard formulering fra revisor i forbindelse med årsrapportene.
Det hadde vært interessant å sett revisors anmerkning for seneste årsberetning; tror ikke den er tilgjengelig via hjemmesiden?
Kan vel uansett fåes fra Brønnøysund mot betaling.
Uansett, så er det vanskelig å forstå at bunnen har falt ut i løpet av noen få sommeruker og dette på grunn av en kundes konkurs og enkelte forsinkede kundefordringer (av de mange som de har skrytt av!).
Det er litt uklart om dette dreier seg om et og samme selskap, og de har jo behendig nok aldri oppgitt navn på noen av sine kunder/partnere.
Om ledelsen skulle begjære oppbud, så må nok mye mer dokumentasjon på bordet, og det ville uansett stå i grell kontrast til alle de optimistiske utspill som har kommet jevnt og trutt; jeg kan ikke huske en eneste negativ uttalelse omkring verken markedet, kundetilgangen eller produktutviklingen.

2 Likes

Crayonano var et selskap med god likviditetsgrad ved årsskiftet. Lønnsomheten vet vi alle ikke er god.

If anything extraordinary will surface through any means, we have all PDFs, presentations and news messages from website. The annual reports are available in Norwegian Business Register also, and free to download for anyone.

2 Likes

If anything extraordinary arises, we have all PDFs, presentations, and news updates from the website. The annual reports are also available in the Norwegian Business Register and can be downloaded for free by anyone.

If something illegal has occurred, I am confident it will come to light—whether through former employees, partners, accountants, financial advisors, customers, or, most commonly, through friends and family. It usually does.

We know that company representatives are reading this thread.

The semiconductor industry is highly competitive, with a high degree of discretion, and balancing communication can be difficult. However, the company has been clumsy in its communication with its approximately 900 shareholders as of today.

I understand there are rumors that a process failed, and in most industries, the norm is not to disclose such failures due to market sentiment. However, the company could still manage to communicate the reasons behind their corporate actions more openly. There is one visible truth of their actions, but the communication angle often creates frustration. This lack of transparency is provoking many shareholders.

I recall a presentation in 2022 when the previous CEO, Jo Uthus, was asked about the release of CrayoLED, specifically regarding when the revolutionary nanowires and graphene products would be available. He responded, “Oh, you mean new products? Sometime in summer 2023,” in a dismissive tone, as if surprised people were interested in the new products.

Fast forward, the narrative shifted. When repeatedly asked about this, the response became: “We will sell CrayoLED as long as there is market demand.”

The paradox here is that this statement is both true and common in the semiconductor industry, particularly with controlled market-entry products. Many companies hold back new technology until they feel the market is “ready.”

These are valid business strategies, but they make the situation frustrating. What stood out, however, was CEO Jo Uthus’s downplaying of the core technology—seemingly unwilling to discuss it. Several competitors publish lab results of new improvements even before fully scaling volume production, but many keep their findings secret to prevent competitors from redirecting their R&D efforts. Sharing too much could erode a company’s advantage if a competitor with greater resources shifts focus. Crayonano might be using a similar strategy, despite the information shared with PR/media, the videos on their website, and the patents available online. Patents often reveal just enough to get approval but omit the “secret sauce” needed to replicate the technology. This is common in tech industries, which adds to shareholder frustration.

In my opinion, if the technology performs as stated, it would likely attract acquisition interest from leading competitors. There has even been talk of a “hypermaterials platform” to apply the same principles to other products beyond UV-C LEDs.

That said, perhaps they are attempting to grow the company organically toward commercial success. This is quite rare for deep-tech semiconductor startups, though. I see aspirations of becoming the next Nordic Semiconductor, but the norm is for companies with valuable technology to be acquired long before commercialization.

Fact: If the technology works, someone will buy it—the intellectual property, patents, know-how, and trade secrets.

If no buyers show for the tech: That would be something to write about.

Thought: Why are not international investors onboard with this fantastic tech (EIC doesnt count really, must be considered governmental grant):

a) Hard to obtain niche investors in semiconductor industry?
b) Would like to approach Norwegian shareholders with less competency in the field?
c) Have not approached competitors, because would like to try owning it all?

4 Likes

De har vel sagt at de må være forsiktige med å si for mye pga konkurransesituasjon
Men nå når de snart ikke har noe å tape er de nødt til å fortelle rasjonale bak guidingen og hva i alle dager det er som har skjedd. De har jo vist plansjer der de guider at teknologi som er bedre enn alt annet der ute skal introduseres for kunder og partnere i Q4 i år. Og så skal neste generasjoner komme på løpende bånd. I stedet kommer det en melding om at de er nære konkurs ?
På meg virker det som de ikke kan stå inne for guiding lengre (av uvisse grunner) Det er noe som har skjedd som de ikke har fortalt helt åpenbart. Kan jo umulig ha vært reinspikka løgn med den roadmapen hele veien.

1 Like

De er kanskje ikke så god på planlegging. :confused:

Husk å melde dere på

The General Meeting will be held by way of a digital meeting on Microsoft Teams. Shareholders who
wish to attend the General Meeting are therefore requested to notify the Company represented by
sending an e-mail to investor@crayonano.com of this no later than 1 October 2024 at 12:00
(Norwegian time).

Previously I made a timeline of available information from presentations and PR/media from 2017 and up until now. The post is long. Reposting a link to it again here for any interested parties:

3 Likes

Meanwhile on Finansavisen Forum.

“SouthInvest” aka “Cruelly” aka “Bullioncoins” aka @Caroline_Jensen showing a repeated need to repost to Finansavisen despite the posts being deleted by admins.

The “users” has fabricated discussion on Desert Control and Ocean Sun involving the same user.

https://www.finansavisen.no/forum/thread/167553/view

Noen som har noe tro på at de lykkes med å hente penger eller ta opp lån ? Hvis ikke så går det jo akkurat som denne skribenten lekser opp, eller ?

Ikke godt å si hva man skal tro eller håpe…

Noen som kan se om det er noe endring i listen over de største aksjonærene?