Ingen endring blant topp 50 hittil, men det gikk en post på 86500 aksjer på fredag. Vi for se hvem det var om et par dager. Kan fortsatt være utenfor topp 50. Den på femtiende plass har 130 000 aksjer.
Var kanskje disse aksjene som gikk for 60 øre (d v s drøye 50 000 NOK)?
Dette er i hvert fall det som oppgis som seneste omsatt- kurs hos meg i DNB
Jeg betalte i sin tid flere ganger dette beløpet for mine skarve aksjer, så dette må vel nærmest kalles “knapper og glansbilder”.
Sånne volumer er ofte et resultat av samtaler/forhandlinger med litt større aktører, enten direkte eller via megler, og er neppe uten en viss plan.
Om noen får fortsette slik, så kan de fort komme i en posisjon for å by på selskapet.
Det er vel ikke mer enn drøye 0,2 % av selskapet, så volumene må betraktelig opp hvis det skal monne.
Både selgeren og kjøperen er blant topp 50. Utifra listene er det ingenting som tyder på at det er et resultat av samtaler/forhandlinger. Selgeren solgte 100K , og har fortsatt 300K aksjer. Kjøperen har etter kjøpet 186K.
Selgeren har solgt 86 550 til kr 0,5, og 13 550 til 0,6.
Selgeren har sluttet å selge selvom det er kjøpere på både, 0,6, 0,55 og 0,5
Så aksjonær i topp50 kjøper på dette tidspukt 100K?? Det kan jeg jo like all den tid jeg selv bunnfisket sist uke
Selgeren på #24 solgte 100K
Kjøper ny i liste på #38 kjøpte 86 550
Noen som snittet ned ganske brutalt da…
Lurer på om selskapet jobber aktivt frem mot gf med å finne en løsning nå eller om de har inntatt en passiv holdning nå og egentlig gitt opp? Det står ingenting i meldingen om det
Er gf bare en formalitet for å få avviklet alt sammen?
Hvis det er det så må det ha inntruffet noe som er så ødeleggende at det ikke er grunnlag for videre drift
Dagens venteprodukt CrayoLED har fått for stor konkurranse, kundene svikter, går konk osv
Da må det handle om at guidingen om nanowires produktene snart på markedet ikke stemmer med virkeligheten da?
En åpenbar effekt av de negative signalene som de strør om seg med nå, er jo at alt salg strupes relativt umiddelbart; ingen vil jo basere sine produkter på leverandører som ikke kan levere!
Fort gjort at det kommer nyheter om at rammeavtale blir sagt opp.
Dette hjelper ikke situasjonen på noen måte.
Men om produktene leverer på det de skal og volum øker hos kunder som kan betale for seg så er dette løst.
Men det er vel mangel på både volum ordrer og betalende kunder. og troverdige oppdateringer fra ledelsen og styret.
Det er høyst uklart (i det minste for meg) hvor mange ordre de egentlig har mottatt; inntrykket var at det var en hel del og fra flere kunder.
Slik de guider/oppdaterer nå, så kan det virke som om antallet kunder ikke er så stort, da en (?) kundes betalingsproblemer og eller konkurs truer med å velte hele lasset.
Om de har/hadde sjekket kundene sine slik man normalt skal gjøre, så burde det være et absolutt fåtall, og tilnærmet engangstilfelle at de har slik utur.
Motsatt, så er det naturlig at både potensielle og eksisterende kunder har leveringssikkerhet som første prioritet (over pris!), og da er det jo selvmord det de nå guider.
Hører at folk ikke får tilbakemelding fra selskapet på påmelding til EGM (eller begravelsen vil kanskje noen hevde )
Sikkert et dumt spørsmål, men har de sendt med signert påmeldingsslipp, eller bare tekst med at de melder seg på?
Står at det bare er å sende en mail for å melde seg på
Ikke noe problem for meg:
Dear XX. XXX
Thank you for your interest in attending the EGM on the 3rd of October 2024.
We have noted down your attendance and would kindly ask you to fill in the attached attendance slip and proxy form, and return it back to this email until October 1st.
In the days prior to the EGM we will be sending you the details of the call in order to participate.
Please feel free to contact us, should you have any questions.
Jeg fikk bekreftelse i dag.
Jeg skrev på det skjemaet i innkallingen.
Samme her
De skal vel bare stemme igjennom de 3 punktene og det får de jo til
Tilsagn om å kunne hente penger med pref akser modell
Tilsagn til å kunne ta opp lån
Tilsagn til å kunne selge assets
Det er vel en slags risiko for “kupping” av selskapet og verdier vi bør være oppmerksomme på her. Har liten lyst til å bli fintet ut her og har selv ikke noe erfaring med risikobilde i en slik situasjon og hva vi egentlig står ovenfor her.
Det er ihvertfall helt sikkert at noen aksjonærer (i særdelshet NTG) vet alt som har skjedd og skjer her og styrer mye.
Er det ikke ytterst merkelig at en vanlig aksjonær(som er det NTG er) styrer så mye av det som skjer i selskapet og vet alt som har skjedd med dialoger med industrielle aktører osv ?
I recently discovered that an employee is no longer working at CrayoNano, despite having claimed to be employed there all along. Last week she was stating CrayoNano as current position.
This came to light through a patent application filed by CrayoNano in March of this year, which listed her home address in Munich.
Upon checking her LinkedIn profile today, I noticed that she now just updated it to reflect her employment at Nexperia in Munich. However, it states working there since January 2023 but did not update her LinkedIn until now.
She previously worked at the Trondheim lab (which relocated to Taiwan), and given that she had lived in Germany before, this could explain the situation. However, the fact that she didn’t update her LinkedIn while actively using it raises some questions, particularly regarding other employees at CrayoNano.
With the employee count having dropped from 40 to 20 since summer 2023 (according to the Norwegian Business Register), it makes you wonder who still works there. It’s unlikely that the 20 remaining employees includes the Taiwan branch, and it’s worth noting that receiving vacation pay in Norway can classify you as an “active employee” in the business register. Yes, it has a bit of a conspiratorial tone, but it does make one think.
En i går som ringte det Trondheim nr de oppgir i alle meldinger kom frem til HR sjefen:)
Bingo; litt vanskelig å forstå hva du mener i det siste avsnittet ditt (om NTG)?
Tenker du Rinnan er på farten (igjen) med fantestreker?