Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Takk. Får stikke innom copycat i morgen tidlig og fikse det👍

The CEO has now updated the description of his position, and it now has a very interesting piece of information:

He states: "Interim assignment as CFO and CTO."

This is obviously a specific service he offers after his time in Osram, through his personal company Tenet Shift Pte Ltd, offering: Business and Investor Consulting. Interim Management and Projects.

Kan du utdype hvorfor du er så negativ til pkt.6? Antar dette er en slags siste utvei, hvor man ikke har fått tak i investorer eller partnere.

Fordi de reelle verdiene i selskapet ligger i patentene, og jeg stoler ikke lenger på at styret nødvendigvis handler i alle aksjonærenes beste interesse (har brent meg på det før). Min frykt er et brannsalg av patentene til noen av de største aksjonærene for å sikre videre drift i Crayonano.
Da sitter selskapet igjennom som en LED produsent, mens teknologien og oppsiden ligger hos de som har overtatt patentene.

Jeg mener aksjonærene skal få stemme over et eventuelt salg av patentene igjennom en eventuelt ny EGF.

1 Like

Enig @OzSurfer

Jeg har fortsatt ikke fått svar i fra Crayonano hva som er record date i forhold til antall aksjer som kan registreres. Er det fem dager før GF som er vanlig praksis?

Er det ikke bare å legge inn det man eier ?

Det må være en record date som gjelder. Om jeg kjøper 100k aksjer i dag eller i morgen, så har jeg ikke stemmerett for dem.

Det er jo flere som har kjøpt og solgt, og alle må jo vite hva man forholder seg til av dato.

Hvis man da legger inn for mange så mister man da stemmeretten totalt ?

Noen som har vedtektene til Crayonano tilgjengelige?

@OzSurfer eller andre Vet dere om man må sende inn appendix 1 også
Eller om man kan stemme i selve møtet og da bare behøver å sende inn appendix 2?

Trenger ikke Appendix1 om du stiller og stemmer selv

1 Like

Registrerer at kun 4 972 aksjer står i veien for en 7X av mcap før EOGF

Tror 3.10 blir nok ett severdig kapittel.

Hvordan vurderer du dette @LarsErik64 ?

Og hva legger du i severdig ?

Klarer ikke å tro at ett fåtall av de større aksjonærene har tenkt å kapre verdiene foran nesen på EIC og fotfolkaksjonærene, men har jo, etter noen år på planeten, kommet til konklusjonen at noen alltid klarer å gjøre “Det ingen skulle tru at nokon kunne gjere” :slight_smile:

Vi får se hva som skjer, det blir severdig for de som er der. Jeg vurderer å ta turen.

Det er på teams bare, er det ikke ? Tror du EIC går inn i detaljene her, tenker mer de bare tar tapet

Ja, mente turen inn i direktesendt severdig underholdning :slight_smile:

De har sagt de skal snakke om dette

We will provide current status, address concerns and questions from shareholders participating in the EGM next week, including your input below + other questions raised directly in the past weeks, including constructive (and creative) feedback.

regards,

Jo Uthus

Så det må de leve opp til

Uten tvil. Har tiltro til Jo & Co, men er som alltid åpen for overraskelser av begge slag.

Hva bygger du den tiltroen på når de bevislig har misledet markedet på guiding ? Følger du dette særlig tett @LarsErik64 ? Høres ut som du har ganske få aksjer og at dette egentlig ikke betyr all verden