Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Endring av vedtekter trenger vel 2/3 flertall av stemmene i generalforsamlingen. Derfor viktig at alle bruker stemmeretten sin.

Alternativet kan kan jo være konkurs og at det heller blir solgt gjennom konkursboet.

Jeg har tidligere sammenlignet CNANO sin utvikling med tilsvarende hos BCS, dels basert på potensiale, men like mye fordi selskapets ledelse har vært tilnærmet euforiske i sine perspektiver og guiding, noe som lenge førte til friske kurser, men også kritikk og nærgående spørsmål.
Forskjellen er/var at CNANO sin teknologi virket å være vesentlig mer framtidsrettet og ikke minst basert på solid, velrennomert forskning og utvikling.
En annen forskjell var også den at BCS i sine kvartalsrapporter, mv, viste fram konkrete planer slik at vi med evne til å observere og tenke selvstendig , kunne avsløre at utviklingen slett ikke gikk “som planlagt”, og hoppet av i tide.
På tross av at BCS aldri har levert (har ikke nevneverdig inntekt, beskriver status som “operational development”), så har de aldri hatt problemer med å hente inn penger, og mange av aksjonærene er trofaste og troende.
Dette kan synes som en litt “off” historie, men de to selskapenes oppstart, visjoner og voldsomme haussing fra ledelsen, er så lik at det er interessant å drodle litt over hvordan/hvorfor deres historie plutselig ikke er så lik lenger.
Inntil veldig nylig var uttalt optimisme stor hos CNANO, og (egen) vurdering av verdier og framtiden lyseblå.
BCS har vært mer trauste og puslet på med sine planer og gjort sitt beste for å overbevise sine investorer, alt under en ordnet børs-paraply, og lever relativt godt og trygt med det.
CNANO har derimot gjort sitt beste for å hemmeligholde hele sin utvikling (eller mangel på sådan), gjør ku-vending om børsnotering og hopper i stedet av fra den eneste lille kontroll-muligheten vi aksjonærer hadde (NOTC).
Basert på det vi (tror vi) vet om teknologien og produkt-utviklingen, så burde CNANO lett kunne fulgt samme opplegg som BCS og gitt oss alle et forutsigbart eierskap i lang tid.
Jeg kan ikke annet enn å tenke at vårt selskap sin ledelse enten er:

• komplett udugelige (sammen med tilretteleggerne de har benyttet),
  • eller at de har flere kjeltring-gener enn ærlige, aksjonærvennlige sådan.; og rett og slett lurt oss.
1 Like

Hvis vi har blitt offer for lureri så håper jeg det er flere enn meg som akter å følge opp det inn mot de ansvarlige, presse osv

2 Likes

Her bør aksjonærene ta grep.

1 Like

@snorre31 Hvordan da ?

Det må nesten dere aksjonærer finne ut av selv.
Dere bør organisere dere.

Jeg minner om at det dessverre ikke er ulovlig å være udugelig,

1 Like

Å være udugelig med vilje derimot, det kan være på feil side av lover og regler, men tilnærmet umulig å dokumentere.
Finanshistorien er full av slike, og som oftest blir deres umoralske handlinger fort glemt, og vendt til beundring når rikdommen blir stor nok.

Dette er egentlig ganske enkelt. Senest tidligere i år sa de gen2 med nanowires skulle komme i Q4 i år. Hvis roadmap de har bygget alt på ikke har hatt rot i virkeligheten har de holdt oss for narr. Og hele grunnlaget for investeringen har da vært falskt. De må også svare for hva de har brukt over 130 mill på siden i fjor

3 Likes

Ja Bingo, jeg er enig i at det burde være slik, men hva kan man si hvis de svarer noe sånt som at “vi tok feil, vi har støtt på problemer med testing/utvikling av Gen 2, osv”?
Lite man kan si til dette så lenge planene deres og rapportering mot disse har vært så lite konkrete; altså med visualiserte trinn og framdriftsstatus ( frontlinje).

De må være veldig nære i og med de senest i Q2 kunne si at gen2 skulle komme i Q4
Det er det de må åpne opp og fortelle om

2 Likes

Oppfordrer alle til å be om Proxy og stemme ved EGF, selv om dere ikke har tenkt å delta. Hvis EIC stemmer imot pkt. 6, så må NTG og Co samle minimum 8.144.310 aksjer for at resolution 6 skal gå igjennom (salg av patenter).

Hvis de av topp 13 som ikke deltok i siste emisjon (preferanseakser) også stemmer imot (Sparebank 1 SMN Invest, Bank Pictet, GH Holdeing, Verdipapitforndet DNB MiljøInvest og IFE Invest), må minimum 17.369.704 stemme for, for at resolution 6 skal gå igjennom.

Jeg har tidligere været med på å tapt avstemning med noen hundre stemmer, hvor mange av småaksjonærene ikke giddet å stemme fordi de antok at selskapet hadde alle nødvendige stemmer på forhånd.

2 Likes

Det var ingen ordre mellom 1.1 og 7.5, før en desperat skjel la ut 100k til 1.0. Hadde håpet på en fin oppgang før EGF.

Er meget høy risko å handle ordinære akjser nå etter min mening. Preferanseaksjer har kanskje noe verdi. Men å gamble på ordinære er for høy risiko.

Det kan slå ut begge veier, genialt eller dumt å kjøpe nå. Sitter dog med en følelse av at salgene er følelsesstyrt.

Fører man både preferanseaksjer og ordinære aksjer i en sum på Attendance slip eller deler dere opp?

Vi får se👍🏻 jeg solgte meg ut nå på 1,1,- ikke følelsesmessig fra min side. Uansett, masse lykke til videre! Håper dere får all informasjon og noen form for rettferdighet i ettertid.

A person named Even Nystu sold 100K shares last week through Nye Invest AS, from 400K to 300K.

Probably the same person selling now.

If able to obtain any info on this person on possible connection to the company or insiders, may surface interests, or not.

Investor. Nye Invest as. Cannot see any connections other than that.