#1 No Information whether this product is based on gen. 2. Dobbertin seemed to be excited about this launch tho.
They admitted technical difficulties related to gen. 2 as an explenation to why they are delayed according to the roadmap.
#1 No Information whether this product is based on gen. 2. Dobbertin seemed to be excited about this launch tho.
They admitted technical difficulties related to gen. 2 as an explenation to why they are delayed according to the roadmap.
The company wants to invest more resources on R&D in Asia.
The product is to expensive for China yet…
CoFounder did question the wide mandate regarding resolution 6.
Har snakket med flere ganske store aksjonærer i etterkant av EGM. En fikk ikke være med i dag fordi de var 2 min over tidsfristen. Felles for alle er at de har null tillit til selskapet. Det gjør det spesielt vanskelig at punkt 6 ble stemt igjennom. At dette kommer til å ende med noe som er svært lite hyggelig for vanlige aksjonærer føler jeg meg ganske sikker på dessverre. Og det tror jeg har med punkt 6 å gjøre.
For sen til å logge på eller for sen til påmelding på mandag?
Påmelding
Helt på linje med det som er skrevet. Kjenner på en følelse jeg ikke har kjent på med noen andre investeringer. Utrolig provoserende å bli lurt og den stilen Jo Uthus inntar her er nesten ikke til å holde ut. Han har ikke ønsket å gå i dialog på lang tid, lar Rune Rinnan tar seg av det heller. Jo Uthus har slik jeg ser det basert seg på løgn og bedrag over lang tid nå. Finnes det en måte dette kan då følger på for han ?
Det virker som vi har fått på plass riktig mann som daglig leder, dog ikke mye å dømme han på enda. Jeg vil ha flere fagfolk som han i styre og ledelse.
Er det ikke feil å ha tidligere CEO som styreleder? I tillegg til å glatte over de feilene som er gjort, vil han potensielt kunne frata ny CEO mulighet til å uttale seg fritt om feiltrinn som er gjort tidligere.
Tired of this non straight communication, with smokescreening and obfusicating.
It is hard for the reputation. They really need to publish something, numbers, results, whatever.
On a sidenote with the former R&D and program lead, she wrote about:
> Successfully led the NPI program for AlGaN nanowire-based UVC LEDs, securing research funding and enhancing product development through strategic partnerships.
In the semiconductor industry, NPI stand for New Product Introduction and she says it was successfully, and further she states:
> Led technical projects that contributed to a twofold increase in efficiency of AlGaN semiconductor LEDs.
So there is something about the tech, and its hard to conclude what is the real reason for no information on roadmap.
Jeg tenker det vi ihvertfall kan gjøre hver og en av oss er å sende Dobbertin en mail med sterke anbefalinger om å få på plass en ny styreleder.
Only way Dobbertin can “demand” it, is to threaten to leave the position if chairman is not stepping down. This is something either the investors or the sitting board must demand.
Vel hvis mange sender en mail til både Uthus og Dobbertin så kanskje han(Jo) skjønner det selv.
Mange sånne emails gjør nok noe med lysten til å fortsette. Min mail skal handle om villedende løgnaktig guiding og unnvikelse.
Skal også høre med et par ganske store aksjonærer om de også kan foreta seg noe.
Styre og styreleder velges av aksjonærer, ikke CEO. Styret ansetter CEO, og derfor min kommentarer over. Det blir de største aksjonærene sitt ansvar å eventuelt stille krav om det.
Han har vel lov til å gå av av fri vilje ? Det med guidingen osv, havariet pga det bla(masse i den historien) må være noe for pressen også
Ønsketenkning, ingen blir straffet for slikt i norge. Dukker nok snart opp i styre og stell i et nytt selskap med nye millionlønninger.
Hvis man har misledet markedet og sagt at banebrytende teknologi er rett rundt hjørnet, mens det i virkelighet er langt unna så mener du det ikke skal få konsekvenser. Det er flere eksempler på toppsjefer som har blitt straffet hardt for sånt. Bla Trevor Milton i Nikola.
Og Nikola var i norge…?
Nå må vi ikke miste gangsynet her. Drøye påstander som stiller stor krav til bevisbyrde.
Poenget er at selskapet må gjenskape tillit, til investorer og ikke minst kunder. Derfor er det kanskje på sin plass å vurdere styret.