Ønsketenkning, ingen blir straffet for slikt i norge. Dukker nok snart opp i styre og stell i et nytt selskap med nye millionlønninger.
Hvis man har misledet markedet og sagt at banebrytende teknologi er rett rundt hjørnet, mens det i virkelighet er langt unna så mener du det ikke skal få konsekvenser. Det er flere eksempler på toppsjefer som har blitt straffet hardt for sånt. Bla Trevor Milton i Nikola.
Og Nikola var i norge…?
Nå må vi ikke miste gangsynet her. Drøye påstander som stiller stor krav til bevisbyrde.
Poenget er at selskapet må gjenskape tillit, til investorer og ikke minst kunder. Derfor er det kanskje på sin plass å vurdere styret.
Vi har jo svart på hvitt roadmapen og quoten fra tidligere hvor han sa gen2 skulle introduseres i Q4. Er ikke det bra nok bevis ?
Ingen er strafferettslig ansvarlig for en forsinkelse med mindre markedet er misledet med overlegg. Den quoten er jeg usikker på hvor du har ifra, den har jeg ikke sett.
Hvordan kunne de i Q2 si at gen2 skulle bli klar for intro i Q4, når det viser seg at den er minst 15 mill USD og langt unna. Ingen aner hvor de egentlig er i løypa.
Er ikke det løgn og bedrag da ? Det er på en helt annen planet enn forsinkelser @OzSurfer
Jeg tror det er der alt røk med de store aktørene de sier de nesten hadde kroken også og det er alvorlig. Jeg tror de oppdaget at roadmapen ikke hadde rot i virkeligheten og dermed mistet tillit/respekt
Jeg har ikke sett referanse til gen. 2 i q2. Kan du dele den?
Jeg er helt enig i at selskapet skulle har vært mye mer åpne med hensyn på status på gen. 2. Det hadde skapt mye mer tillit. Kanskje håpet de at kun de som potensielt skulle kjøpe selskapet skulle bli kjent med forsinkelsen.
De store aktørene har naturligvis gjennomført DD, og er allerede kjent med status på gen.2
Actually we got some really bad statements.
20.04.2020:
– Er det mulig å komme i gang med produksjonen tidligere?
– En måned eller to er maks, og selv det vil koste penger. Vi må passere flere milepæler før vi kommer i produksjon, og de kan ikke skyves på, svarer Peil.
21.09.2020:
– Vi kommer til å levere teknologien til de første kundene allerede i desember i år, sier Rune Rinnan.
Its confusing already here, the article from April 2020 states chips for sale in June 2021.
Then a couple of months later in September 2020, suddenly the technology will be delivered even earlier, in December 2020, in 3 months.
Then, when December 2020 is due the messages instead from Uthus is as follows:
As part of the downtime in the R&D supply-chain, CrayoNano has experienced significant reduction of availability and access to equipment and resources. The company has therefore not taped-out the product demonstrator of our UV-C LED chip to strategic customers in December 2020 as previously planned
Everything changes right after listing on NOTC.
Fullfinansiert, klar for lansering og cash positiv i 23 faktisk. Ja, da snakker vi lureri.
Disse uttalelsene alene bør jo være nok til å få fyken i fra styret.
Ja
Jo Uthus:
– Neste år er vår plan å ha 20 millioner i inntekter. Vi skal være cash positive i 2023 med en omsetning på 200 millioner og et driftsresultat før avskrivninger på 48.
2020
Selskapet bruker verdens tynneste og sterkeste materiale, grafén, med nanotråder av ulike halvledere slik at det kan brukes i elektriske komponenter.
– Vi kommer til å levere teknologien til de første kundene allerede i desember i år, sier Rune Rinnan.
Det er såpass alvorlig dette her at det må skje noe. Eneste grunnen til å ikke sette seg ned med en journalist er at det da vil gå utover selskapets evt muligheter fra nå.
My guess is that the technology is fine, but they are struggling to produce next gen in a cost effective manner