Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

bra spread

Interesser

Volum Kjøper Selger Volum
15 000 0,25 7,5 96 600
20 000 0,1 10 500

Selskapet burde gå ut med en melding om at kortsiktig brofinansiering er i boks

Jeg tror nok du skyter pianisten og ikke komponisten her, Bingo.
Mitt klare inntrykk er at Rinnan sitter på leken og svarer så ullent han kan.
Jeg fyrte avgårde en del spørsmål, og fikk svar på noen, men ikke så konkret at jeg er fornøyd.
Rinnan svarte f eks at “de representerer alle aksjonærer og vil ikke gjøre noe som ikke alle er tjent med”, altså pissprat!
Dette som svar på mitt direkte spørsmål om eksisterende ledelse/styre eller deres nærstående kan kjøpe disse eiendelene dersom det kommer til salg (de vil jo da ha helt andre informasjoner enn oss andre).
Svarene rundt Gen 2 og generelt hvorfor de plutselig er så forsinket, var jo også “goddag mann, økseskaft”.
Men alt i alt ikke så svart som det var framstilt på forhånd, men det igjen var nok også ment for å skremme vettet av oss i den gemene hop, slik at vi skulle stemme for alt.
Jeg stemte forøvrig imot siste punkt.

I dette tilfelle har nok også Rinnan stolt på guiding i og med de har satset så friskt. Og det bar det som har med villedende guiding og pengebruk jeg snakker om. Rinnan hadde jo ikke gått inn med haugevis av mill hvis han visste at ikke guiding holdt mål. Så jeg holder Uthus ansvarlig

1 Like

Dobbertin virker som hel ved, og jeg er veldig happy med at han sitter i førersetet for drift og utvikling videre.

Det hadde vært veldig interessant å vite hvorfor de industrielle investorene trakk seg. Jeg antar at det er fordi gen. 2 drar ut i tid.

Det kommer en brofinanisering. Forhåpentligvis uten at den er alt for utvannende. Antakeligvis som en kombinasjon av preferanseaksjer og kredittfasilitet. Svaret på dette får vi vel senest i morgen.

Det er viktig at selskapet etter det snarest får på plass langsiktig kapital (300M +) slik at man har ro for å jobbe med gen. 2 og sikre seg markedsandeler. Det bør være en kombinasjon av emisjon og obligasjonslån.

Det er helt klart det. Tipper Dobbertin har blitt ganske sjokkert over hvordan de var drevet dette
Utrolig at Uthus er styreleder

2 Likes

Noen som kan oppsummere møtet?
Hva er planen videre for Crayonano?

• Alle punkt ble godkjent/stemt gjennom.
  • De har klar finansiering ut 2024
  • CEO omtalte at det er nytt produkt i enden av året. (2024) (ikke Gen2)
    (edit: Dette virket klart og tydelig - signerte volum etc var min hukommelse)

Hvilket år? 2024? Vi er allerede i q4, så hvis de står fast på det, så må de være rimelig close, og ingen usikkerhet.

1. Det samme som de har vist til på tidligere presentasjoner i år.

Det er nok fortsatt 1. gen. antar jeg, men antakeligvis med bedre ytelse og lavere pris.

Man kan jo håpe at produktet er såpass bra at det gjør noe med investeringslysten.

2 Likes

For those who were able to attend:

1) Any screenshots taken of any presentation slides?

2) Still confirming new product launch Q4/EO24 (ref previously stated industry outperforming device with 50% improvement in cost/performance).

Question #1: Any enlightenment of this new product being based on gen2 platform with nanowires, or are we still actually at no new info on nanowires despite actually talking about new product in a general assembly?

Question #2: If no, did any ask about this specifically?

3) What happened with a previously mentioned investor and something about Nasdaq?

4) What is status on delisting from NOTC, why is it still pending despite voted (is it connected to pt 3?)

My thoughts; The company now have all mandates to delist, raise money in any form and even be acquired. For all we know the plan is to be acquired, and anything can happen, anytime.

#1 No Information whether this product is based on gen. 2. Dobbertin seemed to be excited about this launch tho.

They admitted technical difficulties related to gen. 2 as an explenation to why they are delayed according to the roadmap.

1. My understanding is that there were at least two interested investors. The Nasdaq case was a merge

The company wants to invest more resources on R&D in Asia.

The product is to expensive for China yet…

1 Like

CoFounder did question the wide mandate regarding resolution 6.

Har snakket med flere ganske store aksjonærer i etterkant av EGM. En fikk ikke være med i dag fordi de var 2 min over tidsfristen. Felles for alle er at de har null tillit til selskapet. Det gjør det spesielt vanskelig at punkt 6 ble stemt igjennom. At dette kommer til å ende med noe som er svært lite hyggelig for vanlige aksjonærer føler jeg meg ganske sikker på dessverre. Og det tror jeg har med punkt 6 å gjøre.

For sen til å logge på eller for sen til påmelding på mandag?

Påmelding