Takk for oppklaring.
Supertechinf; Either you remember me wrongly, or you want to create doubts about my intentions and integrity.
First; I have never been banned.
Second; all my comments has been constructive, however critical when required; actually all of my fears/predictions have come more or less true
Your memory of TrondX, referring to “they/them” above must mean someone else, as he was acting on his own, consistently critiziing each and everyone saying against him.
He never expressed any negative comments/thought regarding the company, on the contrary; according to him all of their actions were professional, including the restricted information flow, allways keeping names, order size, plans, etc confidential, etc.
And always, as I said, criticizing his opponents, even trying to ban them.
The fact that he immediately deleted all his messages after the GF in question is not particularly confidence-inspiring.
There are many contributers here claiming that company management has acted criminal, I have never said that
On the contrary I have calmed the worst criticizers, by saying that “bad performance is not criminal”.
Det er vel lov å si at det er veldig stille fra selskapet på finansieringssituasjon. Har det kommet noe informasjon siste 30 dager jeg ikke har fått med meg knyttet til finansiering ut 2024?
@LarsErik64 The former CTO who became Sr MTS, just changed LI-profile with a new position today, to Chief Innovation Officer (CIO). It has been reflected on the web page this fall, but LI-profile changed just now.
In addition four other positions has ended. The Norway positions where most probably given severance package some time ago, but the positions in Taiwan might be fresh. One of the Norway position was backdated to ended sep 2023 last year in the same round last summer/fall, despite being “current” until now.
R&D Epitaxy Director (Taiwan, same office as the CTO who left this summer).
Sales manager APAC.
Engineering Project Manager (Norway)
Senior Applications Engineer (Norway)
So combination of stepping up to CIO and at the same time ending R&D position and sales position in Asia, sounds like a consolidation, market shift or possible M&A with an actor holding own distribution. Thats been my take in this the last year, but right now they specifically asked for the mandate to sell the company, so anything could happen.
La oss fokusere på selskapet i denne tråden, fokus på person fører sjelden noe godt med seg.
Hei,
jeg skjønner at det ikke er meg du snakker til i ditt svar (fint om du tagger den du svarer fremover), men på generelt grunnlag må jeg si at ditt svar på mange måter er interessant.
For det første er det kanskje litt sent å melde det du gjør etter titalls eller hundretalls med innlegg knyttet til personer knyttet til drift / informasjonsflyt fra selskapet.
For det andre vil det jo være pussig om en ikke kan mene noe om personer som drifter selskapet en sitter investert i, kanskje spesielt når informasjonsflyten fra selskapet er slik at aksjonærene må bli gravende journalister for å skaffe seg elementær kunnskap om driften og resultatet av denne.
For det tredje, og direkte knyttet til ditt svar, så tolker jeg Freeman`s svar dit at han prøver å fokusere på selskapet og oppdatere på hendelser selskapet da ikke har informert om som kan ha betydning for driften og resultatet av denne.
Hva er det du mener Freeman skriver som ikke vil “føre noe godt med seg”?
Tror det siktes til EgilJan og hans fokus på TrondX.
Jeg tagget ingen fordi det var et generelt råd som reflekterer første del av forumreglene våre:
Kritiserer argumenter, ikke andre TekInvestorer. Bruker ikke karakteristikker på personer eller grupper. Holder seg til trådens tema, og skriver i riktig tråd.
Selvføgelig kan man snakke om personer som er relevant for selskapet, men å kontinuerlig krangle med andre forummedlemmer får man heller ta med den det gjelder på privat melding. Det sier jeg på bakgrunn av å ha fulgt med i 2700 tråder og lest mange av våre 1,3M innlegg - det er en grunn til at vi har dette som en regel. Det sporer av tråden hver gang. Så ber jeg dere om å fortsette å flagge innlegg som ikke følger forumreglene.
I og med at meldingen kom rett bak Freeman var det lett å tenke at det gjeldt dette innlegget.
Takk for klargjøringen.
Det var en som jeg snakket med som har bedre greie på selskapet enn meg og kjenner noen som kjenner noen og så videre og som mente vi ville få en “Business Update: November 2024” i dag, slik vi fikk det den 15. oktober, dersom selskapet hadde noe positivt å melde, men mest sannsynlig ikke høre noe om det gikk i motsatt retning, enten dårligere enn før meldt eller Status Quo som for en måned siden, altså fullstendig i uvisse.
Dette er som sagt antagelse fra kun èn person og jeg kan ikke gå god for dennes meninger eller hva vedkommende vet eller ikke vet, det er hva det er, nemlig løst. Foreløpig i dag har vi i hvert fall ennå ikke hørt noe, men vi har fortsatt 8 timer igjen av døgnet, og meldinger har ofte kommet på kveldene før, så det er lov å håpe.
Jeg mener at det burde være sannsynlig å anta at selskapet ville si i fra så snart de har noe beroligende å melde sine aksjonærer, så derfor ser jeg ikke hans ord for å være helt utenkelig og at kilden kan være korrekt. Men jeg vet altså ikke mer enn noen annen, men jeg tenker vi alle nok tenker omtrent det samme om slik stillhet i en slik situasjon som ledelsen alt har tullet oss inn i.
Det høres veldig spesielt at det står og faller på en dato. Business update november kan vel like gjerne komme om 2 uker. Høres mer ut som spekulasjoner enn at han/hun har noen inngående kunnskap.
Du har sikkert rett. Tanken var nok at om selskapet hadde noe positivt om utviklingen å melde ville det senest skje i en månedsrapport som sist og at denne også ville komme den 15ende i måneden eller midt i måneden som den forrige gjorde det, altså at de kommer med en måneds mellomrom.
Uansett så er det en måned siden vi har hørt noe, og jeg liker det ikke, for som sagt skulle man tro at selskapet vil dele beroligende nytt om utviklingen så snart de har noe å meddele, så at “intet nytt er godt nytt” gjelder ikke her akkurat, dessverre. Mulig jeg bare er negativ grunnet inntrykket av ledelsen i selskapet som holdt tett om den dårlige situasjonen helt til den var prekær og full krise. Liten åpenhet gir frykt.
Hadde ikke selskapet mer eller mindre sikret finansiering ut året, eller husker jeg feil her?
Jo en eller annen ullen og kryptisk melding om en form for avtale med en bank.
Hvis dette går i dass så skal de som har styrt denne skuta på grunn få svare ordentlig for seg, det er sikkert.
Men ut året hjelper da ikke noe. Hvis det kun er snakk om ut året, så rekker de knapt emisjon før utpå nyåret selv om de starter med varsling og hele hikkemikket nå. Det er ikke mange børsdager igjen til jul, for ikke å snakke om i romjulen. Så hva skjer når året er omme, hvis den midlertidige finansieringen for å overleve som selskap kun gjelder til da?
Den midlertidige løsningen ble forresten kalt et “finansielt instrument”, men VET vi at det er lån det er snakk om og i så fall til hvilken rente og med hvilken sikkerhet og betingelser?
Så helt i “uvisse” er vi da ikke. Enig med deg at tiden begynner å bli noe knapp ja.
Jo Uthus er mer aktiv på LinkedIn enn noengang, driver og skryter masse av nordic semiconductor bla
Jeg ønsker å vite hva han brukte 150+ mill på i Crayonano på siden i fjor
Et stort antall aksjonærer har mistet alle pengene sine. Guidingen og lovnadene hang ikke på greip
På Q sist avsluttet han med sitt sedvanlige glis og med en kommentar som totalt illustrerer hvor lite kontakt han har med virkeligheten.
Hvilken kommentar var dette?
“The best UV-C LED components company “
Eller noe i den duren
Det var helt ille ihvertfall
Jeg har null tiltro til fyren.
Hvem er det egentlig som har solgt på nivåer mellom 1,50 kr og 0,30 kr siden katastrofen ble kjent? Er det store aksjonærer, noen kjente? eller småaksjonærer og “hvem som-helsten”? Er det noen av dem som kan innsikt i selskapet eller hva som foregår / har foregått mer enn oss andre?
At Jo har tid til å kommentere og poste alt ikke-selskapsrelatert vås på nettet irriterer også meg, akkurat som Bingo. Det er en hån mot alle som har tapt penger på den helt klart feilinformasjonen fra selskapet og noen av oss altså bare ører unna 30 kr / aksje, altså alt. At han tør fremstå slik, forstår jeg ikke. Jeg skal aldri mer sette penger i noe den gjengen der er involvert i noen gang mer.