Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Sikkert ikke uvanlig FED, men dersom man låner penger skal man vel tilbakebetale?
Jeg eller noen andre skrev heller ingenting om at Jo Uthus er tjent med at verdiene går til 0, men om man har penger utestående så er det kanskje en tid nå hvor man kan vurdere å få de inn for å få litt mer runway.

Han sitter vel stadig på 232 500 aksjer, men Annual Reports er fjernet fra files, så ser ikke verdien av lånet.

Note: det må bekreftes at det stadig er et lån, dette var noe som jeg kom på å ha lest, så det må bekreftes av dokumenter før vi behandler det som facts.

Problemet her er jo at selskapet har masse til gode hos ham samtidig som han har kjørt selskapet dithen at det må ta opp lån til høye renter eller utvannes gjennom en emisjon, og også truet med salg av patenter og oppdeling av selskapet eller salg av hele grunnet mangel på penger også sitter han der med penger som er selskapets sitt i en tid som dette.

Ja litt av et lån hvis eneste nedsiden er at han ikke tjener noe på det

Så klart skal man tilbakebetale gjeld. Men jeg påpeker bare at han ikke har vært tjent på å ha dette lånet. Nå har ikke jeg lest betingelsene for tilbakebetaling heller, har dere?

Et gratis lån uten nedside?

Nei, har ikke lest, så tar forbehold om det. Men jaggu ikke lett å finne informasjon heller, der har de vært gode.

Hvis det går konk eller blir løst opp etter salg av assets så slipper han vel unna å betale gjelden sin
Så da er det bare oppside og ikke noe nedside i så fall da

Fortsatt ikke tjent et øre på det.

Men ikke tapt noe heller

For et gjeng. Når skal lånet tilbakebetales da?

Vet ikke. Men jeg skulle jo ønske at det kunne betales tilbake når selskapet er av et stort behov for cash, men det er bare et håp og et ønske (skin in the game osv). Det foreligger sikkert en OK låneavtale, jeg insinuerer ingenting annet.

(Vet ikke sum heller, så kan godt være både oppgjort og helt tilbake til NOTC noteringen for alt jeg vet - da er det sikkert ikke store beløpet)

Nettopp.

Nei, men det har vi aksjonærene, vi taper på at han har det når vi må ta opp lån til høye renter fordi at selskapets penger er fastlåst i hans lån når vi trenger dem som mest, takket være hans vanstyre antageligvis, og dermed setter selskapet og oss i tidenes verste situasjon som jeg noen gang har opplevd som aksjonær i et selskap.

Har han enda dette lånet per dags dato da?

Han har vel ikke gjort opp for det lånet
Koster jo over 3 mill

Finnes det noe dokumentasjon på det du sier da?

Hva da ?

På at Uthus enda har utestående lån.

Har ikke peiling

Hvordan kan du da påstå at Uthus skylder selskapet 3 millioner?

Les deg opp over her. Medvind skrev om lånet. Jeg visste ikke om det en gang.
Jeg bare mener at det ikke er sannsynlig at han har cashet det ut med over 3 mill
Men dette skal jo være synlige i bøkene til dette selskapet, men det har de skjult nå?