Dere med kun ordinære aksjer, hvor var dere når det var mulighet å handle preferanseaksjer? Ble vel kun solgt 200K av 1 milioner totalt (eller noe sånt).
Kan være mange grunner til hvorfor folk ikke ble med på den emisjonen vel? Hva er poenget ditt? At man skal til en hver tid bli truet til å delta på usolidariske emisjoner i blind tro på denne elendige ledelsen? Mange hadde vel aldri drømt om at det var en mulighet for en så tilbakestående behandling av aksjonærer og hadde vel allerede oversteget grensen på hva som ville vært en fornuftig investering i dette selskapet? Jeg har bestemt meg for å lekke alt jeg sitter på til pressen om det blir en ny runde med preferanseaksjer det er 100% sikkert.
Poenget er vel at selskapet ikke kan ta hensyn til alle og en hver småaksjonær. Det går ikke. At du ikke klarer å forsvare posisjonen din får du ta på egen kappe. Alle fikk mulighet til å tegne seg for preferansjeaksjer, og fordelingen var helt fair (ca 7%).
Hadde fint hatt midler til å forsvare posisjonen min jeg. Glad jeg ikke gjorde det i ettertid. Crayonano har aldri vært en stor del av min totale portefølje og jeg har tradet mye underveis, heldigvis vil jeg si i ettertid. Men dette handler om prinsipper og det er ting du ikke vet om bak kulissene som må opp og frem i lyset om det forsetter.
Alle fikk mulighet til å tegne seg for preferansjeaksjer, og fordelingen var helt fair (ca 7%).
Virker ikke slik mtp all den sytingen over disse preferansjeaksjene.
Poenget er at preferanseaksjer er en uting. Og det har nå ødelagt dette selskapet, så kan du mene hva du vil. Ingen vil investere i et selskap med preferanseaksjer og lysskye bakmenn… Lærepengen kommer nok ila kort tid er jeg redd…
Kan godt hende. Kan også godt hende jeg får dekket inn en del av tapet mitt ved å ha min del av preferansjeaksjene.
Overhodet ikke? Ledelsen står til stryk.
Tror vi gir oss her, og får være enige om å være uenige. Man kan ikke vannkjøre et selskap på denne måten med den guidingen, melde om børsnotering etc og plutselig melde at de ønsker preferanseaksjer… Mener jeg…
Vi diskuterte preferansjeaksjene gjorde vi ikke? Jeg mener denne emisjonen ble utført helt fair ovenfor absolutt alle aksjonærene. Har ikke nevnt noe annet? Hold deg til tema. Hva som ellers har foregått er et helt annet kapittel, og nei jeg er ikke imponert av det.
Dette oppleves som urettferdig, og vi ser tydelig at vi ikke er enige her. Det fremstår som en tvungen emisjon som gjennomføres på bakgrunn av tidligere feilvurderinger, hvor de som velger å delta blir prioritert, mens tidligere investeringer enten mister sin verdi eller reduseres betydelig ved et eventuelt salg. Dette er ikke sammenlignbart med en ordinær emisjon med en normal rabatt. Resultatet av dette vil vi snart se.
Flere store aktører jeg har vært i kontakt med har allerede takket nei, noe som kan føre til at selskapet ender i konkurs. Da kan boet kjøpes opp til en lav pris, og det vil bli interessant å se hvordan preferanseaksjene fungerer i praksis. Selv hvis det, mot alle odds, gjennomføres en ny emisjon på like vilkår, vil også de som har preferanseaksjer oppleve en betydelig utvanning, siden de nye preferanseaksjene vil sidestilles med de eksisterende.
Innføringen av en ny aksjeklasse kan i praksis anses som en måte å stenge muligheter for eksisterende aksjonærer, samtidig som det svekker selskapets fremtid. Jeg mener dette er noe man enkelt vil forstå i ettertid.
Det blir samme aksjeklasse som sist pref emi og alle som har aksjer får mulighet til å kjøpe. Sånn var det sist også. Ikke så rart for er det noe de trenger så er det penger. Men først må de få vite at de store er med
Det som er helt for jævlig er at det kan se ut som ordinære aksjer blir verdiløse. Med mindre det skjer et under.
Hva som foregår nå, hva de store tenker om planen som er lagt frem bare for de få inviterte aner jeg ikke
Hvem er «de store»? De største var vel ikke med i forrige pref. Emi?
De har tatt kontakt med de 15 største var det jeg hørte
Og gjennomført 1:1 møter
Har sett igjennom aksjonærlisten og det er helt sjukt hvor mange rikinger i Trøndelag de har fått med seg opp igjennom
Og grunnlaget for investeringen vet jeg ikke om kan illustreres gjennom dette ene eksemplet, men en jeg snakket med som gikk inn med 5 mill (tror jeg det var) sa at det var pga behov for rent drikkevann i verden. Ut over det hadde han null peiling. Dette er tydeligvis folk med mye risikokapital
Det kan vel ha noe med at Rinnan/Uthus ga tydelige signaler om at det ikke var behov for flere emisjoner og at produktlansering/salg var like om hjørnet.
Kommende triggere som de har lovet:
- Ny og bedre CrayoLed i løpet av Q4
- Avtaler med flere blue chip selskaper (ikke hørt noe siden mai)
Blir spennende å se om de klarer å levere på det de lover denne gangen…
Buying “picking up” now.
Somebody know something or somebody taking a risk-weighted bet?
Could be preparation for getting larger chunk of preferred shares in a potential repair emission.
Best case, would be somebody knows its close to being acquired and the NOTC price is free shares. Anyhow, we are still talking small sums these days.
NOK 18 000,-, means nothing at all!
Wooohooo 116%
Opp 6000% i morgen da snakker vi
Ja, nå må de faktisk levere på sine lovnader før jeg eventuelt går inn med noe mer kapital i dette selskapet.