Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Jeg er nær å påstå at det kan jeg for sikkert si at de ikke kommer til å gjøre og at vi ikke engang kommer til å høre et pip mer om det.

…altså helt i tråd med hvordan føringer og lovnader til nå har rent ut i sanden og med elendig kommunikasjon til oss aksjonærene og påstander etterpå om at det har selskapet aldri sagt.

Alle skal tydeligvis ut av selskapet før nyttår, undertegnede inkludert. Jeg håpet på å komme ut til bedre kurs, altså over 50 øre i det minste for aksjene jeg kjøpte til rundt 30 kr stykket, men det har i stedet gått akkurat motsatt vei, så det var dumt av meg. Mine aksjer begynner jeg å legge ut fra mandag av. Opphørssalg kalles dette. Og det kunne vært unngått med andre i ledelsen her.

800k på kjøp nå, så her er en ypperlig mulighet for all som ønsker å redusere skatt neste år.

Da tar man for gitt at den eneste muligheten her er at de med pref aksjer får igjen litt ved evt salg av assets
Hvis det blir sånn er det fristende å få igjen penger på skatten neste år, men jeg får meg ikke til å gi bort aksjene uansett. Da venter jeg heller litt lengre på skattepenger.

1 Like

Noen som tørr å estimere salgssum slik selskapet står pr nå? Feks: 30, 60,100,200 mill? Er vel priset til 62mill nå ca med dagens kurs, inkl preferanseaksjer?

Kommer mer ser det ut som? Ny produktlinje.

“We are excited to announce the planned addition of a 265 nm product line to the CrayoLED HE-series, set to launch in Q2 2025.

1 Like

Det var på tide! Men veldig godt tegn. kan vel tyde på at noen kanskje visste dette igår men…

Man MÅ ikke ut før nyttår for å få skattefradrag. Realisert aksjetap kan brukes ved at man endrer skattetrekk/forskuddsskatt og får lavere skattebelastning gjennom resterende del av salgsåret. Så hvis man selger i januar 2025 med tap, kan man redusere skatten fra februar til desember.

2 Likes

Ja foretrekker denne metoden selv.

1 Like

Blir spennende å se om det er noen som plukker opp aksjer idag, den er jo totalt utbombet, så kan vel få seg et lite løft?

Må opp på 0,80 nå😅

Med video av produktet.

1 Like

Hvis Dobbertin klarer å snu dette her nå så blir jeg imponert :grinning:

2 Likes

0,80

:star2: Game-Changer Alert! :star2:
As Global Sales Director, I couldn’t be prouder to introduce CrayoNano’s new HE-series UV-C LEDs—a true leap forward in disinfection technology!
The HE-series delivers:
:white_check_mark: Superior germicidal efficiency at 275nm (265nm on the way!)
:white_check_mark: Robust design for long-lasting performance under demanding conditions
:white_check_mark: Cost-effectiveness with no compromise on quality
:white_check_mark: Seamless integration for water, air, and surface applications
This is more than just a product launch—it’s a step toward a sustainable, mercury-free future in disinfection solutions. :rocket:
Let’s talk about how the HE-series can empower your applications. Reach out today!

1 Like

Fortsatt H series, og er denne egentlig vesentlig bedre enn den de har?

5 % improved output og L70=15 000 timer (!) er bra, men det er vel produksjonskostnad og pris som er barrieren som må løses før dette blir butikk.

Uansett så har de svart på en av to triggere som jeg nevnte i går.

Var vel kosteffektivitet som var hovedfokuset hos kundene, og her har CrayoNano gjort gode fremskritt ser det ut som.

“The HE-series is engineered for performance to price ratio (PPR), delivering over a 30% improvement over its lifetime.”

Kostnaden den samme, men levetiden lenger, altså bedre PPR. Uansett så oppfatter jeg at litt av utfordringen er at det er vesentlig rimeligere alternativer på markedet.

Ordrebildet pr. nå er helt ned i 0,02 kr / aksje, altså 2 øre pr. aksje. 100.000 stk ønskes kjøpt.

Regnestykket er nok noe mer komplisert enn kun innkjøpspris.