Det er så klart det beste. Men går de for preferanseaskjer håper jeg de gjør det som sist, som faktisk var ryddig og rettferdig for alle.
Ikke hvis det er preferanse-aksjer, da vil signalet være akkurat motsatt; mer som: “dere andre får ingenting, vi tar og reserverer alle verdiene i selskapet for oss selv.”.
Uenig. Den emisjonen var rettferdig og ryddig.
Er ikke rettferdig, vi “vanlige dødelige” har alt brukt mer enn vi har råd til på ordinære aksjer og har ikke råd eller lyst og tro til å investere ytterligere; preferanseaksjer er å gjøre disse ordinære aksjene våre verdiløse og oss til latter, egentlig. En utvist forakt for den vanlige aksjonær og småsparer. Ikke pent spill i det hele tatt.
Jeg er ordinær og dødelig. Fikk akkurat like stor tildeling som de store. Tips. Ikke gå inn med mer en dere har råd å tape, men det vet du vel?
Du misser poenget.
Den holdningen der er bare meget spesiell…
Vi får være enig om å være uenig vedrørende emisjonen med preferansekajser. Jeg mener den var helt fair. Dere mener noe annet.
Det hadde vært fair game hvis det hadde eksistert preferanseaksjer ved siden av ordinære aksjer helt fra start av, så hadde det vært den enkeltes valg. Å endre spillereglene underveis ved å tildele noen hva man samtidig og ved det fratar andre blir jo riv ruskende galt!
Her har selskapet valgt å splitte aksjonærene og deres interesser ved å lage et A-lag og et Å-lag, det faller aldri heldig ut.
Jeg sier at emisjonen ble utført rettferdig. Alle fikk mulighet til å tegne, å tildeling var mer eller mindre like stor for alle og en hver.
Ikke misforstå meg, selvfølgelig hadde en ordinær fortrinnsrettet emisjon vært å foretrekke, men dette er en helt annen diskusjon.
Men som jeg prøvde å si, så får vi bare være enig om å være uenig.
Tok ikke av etter den gode nyheten sist uke…
Hadde vert kjekt om det ble litt handel her.
Ikke nok tro på at ordinære aksjer blir verdt noe dessverre
Det er sant.
Så lenge selskapet kommer videre fra det de er nå, så virker det sannsynlig at aksjen er verd mer enn øre.
Men ser problemet med preferanse aksjer og ikke. Men om noen vil ha preferanse aksjer så er det vel eksisterende aksjonærer som får tilbud om det? Eller tilbys det for nye aksjonærer ? (Det var nevnt noe om at de hadde gått ut til store aksjonærer først)
Når det kommer en ny runde med preferanseaksjer, mest sannsynligvis enn mye større emi enn siste gang , så vil innslagspunktet hvor en vanlig aksje får en reel verdi bli veldig mye høyre. Hvis de henter 166M (10x forrige emi) gjennom preferanseaksjer til 14 så skal selskapet verdsettes godt over en halv mrd. før en vanlig aksje blir verdt 1 øre. Lavere kurs på aksjene gir ytterligere utvanning og enda høyere MCAP før en vanlig aksje får en verdi.
Blir visst lavere pris for pref aksjene nå, men poenget ditt gjelder uansett
De henter aldri i livet så mye penger nå. Jeg tror dette er snakk om småpenger for å gjennomføre et salg raskest mulig til lav pris dessverre. Tipper at maks 60-70 mill blir salgssum. Så da spørs det hvor frekke de er mot de av oss som sitter med ordinære aksjer. Tilliten er berettiget lik null…
In the latest annual report (10-K) SEC filing for SemiLEDS, it looks like the joint-license agreement with CrayoNano is ended, because each year that deal has been particularly stated with exact income numbers in the report. Now, there are no mentions of CrayoNano.
In the summer, Crayonano announced movement to new offices closer to partners etc. Previously we know that Crayonano shared some labs rented from SemiLEDs. This could be the reason for the move? Anyhow, two of the Taiwan employees from the group picture this summer has ended their positions.
Regarding the launch of the HE-series. The lifetime numbers and power of 150mW at 500mA are in top of the industry. Regardless of the nanowires etc and the awaited revolution.
You can see that the whole package has been replaced with a new one compared to the first H-series. Obviously switched packaging partner, and they mentioned the exploration of a new packing partner earlier last spring.
Another observation:
Usually all employees used to like and give reactions on everything the company posted on LinkedIn, now its still just the same smaller group reacting/sharing/reposting, and the major bunch of the LI-profiles still stating “current” position at CrayoNano do not like the companies posts and react to other content on LI. This could be policy, but doubt it when still the upper manaagment reacts to the content.
Another observation, former CTO and Sr MTS, no just changed LI-profile to Chief Innovation Officer, used to have LI- cover photo with graphics of the nanowires. Now she has removed the cover photo. However this might be for other personal reasons.
Posting about the new product series launch and also mentioning release of a new 265nm version next year, is probably something you dont do if you plan to file for bankruptcy before new years?
I think the short-term outcome is selling the company, and possible obtain some short-term money to facilitate that process.
Men selge selskapet,
får de i det hele tatt gjort det?
Jeg mener, det er jo opp til aksjonærene hvorvidt de takker ja eller nei til et tilbud, er det ikke?
Om alle med ordinære aksjer sier NEI hvis det ikke blir noe på dem, så ser jeg ikke at selskapet kan selges.
Så da må kjøper enten tilby mer, slik at vi også får noe, eller tilby oss å beholde aksjene våre eller få aksjer i nytt selskap som dannes ut fra CrayoNano.
Eller er jeg på bærtur?
De fikk vel igjennom noe om salg av assets på gf
Yes, they got all mandates for M&A, emission and loan.
The former CTO and now CIO, has done some overhauling with descriptions of the different positions held in CrayoNano, also with locations, Trondheim and Switzerland. Previously it was empty. Now the position has no location or description attached either and it was updated 4 months after it was supposed to start.
This is typical behavior when upcoming major events with current company or own personal work journey.
In light of the company and current/former employees has some misleading statements of the currents, I believe we will get major news anytime now.