Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Noen som har svar på dette: Den siste store emisjonen skulle bla. bruker på å bygge opp stor nok produksjon i Taiwan. Nå skiftet de plutselig lokasjon i Taiwan i høst (bare kontor?), og den nyeste LED er bygd på et nytt design. Hvilke eiendeler sitter egentlig selskapet med i Taiwan?

Liten tvil om at selskapet opp gjennom årene har kommunisert alt for dårlig med markedet og spesielt aksjonærene, èn ting er rundt en fiasko av produktsatsing, en annen ting er nettopp finansdelen og eiendom. Denne lab’en i Taiwan, eller produksjons- og pakkefabrikken, fikk jeg definitivt inntrykk av ble spesialbygget flunkende ny av selskapet selv, ikke selve bygningen, men alt innenfor de fire yttervegger.

Skikkelige finansielle rapporter og oversikter har selskapet aldri levert, og det er dessverre her en stor ulempe, fordi det er vanskelig for oss å ettergå det. Mye skrot på NOTC, og CrayoNano viste seg å være et klassisk eksempel på det.

Det må da finnes investorer som ønsker å ta oppfinnelsen(nanowire/graphen) hele veien ? Med det produktet på markedet vil ingen andre i verden kunne matche det og selskapet vil bli verdt 10 talls milliarder. Dobbertin mente det ville koste rundt 150 mill.
Crayonano har jo for det meste fokusert på et produkt som ikke de fikk solgt fordi det finnes masse billige alternativer på markedet som er ca like bra.

Du peker på det som er og har vært kanskje det mest klanderverdige av selskapets oppførsel (og det sier ikke lite!), nemlig at de i de senere år aldri har levert skikkelige rapporter om status, framdrift, økonomi og målbare planer.
Selv under NOTC er det regler for slikt, men de har omgått dette reglementet (egentlig en anbefaling, ikke lovpålagt) bl a ved hele tiden å svare at “de er på plan”, noe som ikke kan kontrolleres da det ikke foreligger noen synlig plan.
Nå går de altså igjen ut med et ønske om kapital, dette gjennom verktøy som er så infløkt at det i seg selv legger begrensninger på hva som er aktuelle investorer.
Det som blir situasjonen for oss “vanlige” investorer er et umulig dilemma styrt av at mange av oss har kjøpt preferanseaksjer i første runde, og føler oss nesten tvunget til å delta igjen.
Jeg kaller oss “vanlige” investorer m anførselstegn, for det som hele tiden skiller oss fra de store, er at disse nødvendigvis (gjennom sin styredeltagelse, lederhverv, mm) naturlig nok vet mye mer enn oss andre om situasjonen; d v s spesielt om produktutvikling.
Dette er ikke det som kan klassifiseres som ulovlig innsideinfo, men kun som en naturlig del av deres posisjon(er).
Når man går ut med en emisjon som denne, så burde det forelegges inviterte investorer (herunder oss) et prospekt med likeverdige informasjoner til alle og som gir de inviterte investorer et reelt grunnlag for å vite hva man skal investere i.
Nå får vi intet.

2 Likes

Hvor mange her har hørt rykter om en utro tjener i selskapet og hva har dere evnt. hørt? På tide å komme til bunns i dette.

0,05,- ny ATL…

…and to be continued. :-/

Er det her det du satt på av info?

Jeg sitter på noe ja, men vil helst at andre deltar med det de sitter på. Vet iallfall om 3-4 stykker her inne som vet det samme fra egne kilder.

Kan bekrefte at undertegnede kjente til deler av det samme som Apple, men ikke like mange detaljer rundt det.

Aksjen konker fullstendig ut nå, selskapet nærmer seg ikke mange kronene i verdi nå.

Alle skal ut av den i god tid til jul.

Sånn er det bare.

Jeg har skrevet det før her: Kan sistemann vennligst slukke lyset etter seg, så ikke aksjonærene får strømregningskrav i posten?

Selskapet kjemper en kamp nå for å få inn min 15 mill

Hørt noe om hvordan det går?

Fint om dere deler det dere vet. Kan ikke se at det strider mot noen aksjonærinteresser, som vi er opptatt av å ivareta her.

Skal det, men venter til evnt flere spytter inn det de vet, så vi kan få det fra flest mulig forskjellige kilder og mest mulig detaljer.

Kjenner ikke til noe som helst. Men… :popcorn::cup_with_straw:

Fint med info før fredag da.

Jeg aner ingenting om påståtte rykter, men om det skulle dreie seg om utro tjener, så menes det jo vanligvis underslag, noe jeg ikke synes virker sannsynlig; altså må det dreie seg om noe annet!?
Kanskje lekkasje til Kina, lekkasje til potensiell kjøper/konkurrenter, you name it, men hva slags lekkasje det evt dreier seg om er for meg i det blå.
Uansett ville dette normalt være en hendelse som skal rapporteres, selv under NOTC.
Jeg foreslår at dere som vet noe, slutter å gå rundt grøten (før nissen spiser den opp!) og ikke venter på hverandre, det blir for dumt.

Ryktene sier at en sjef som deltok i det som skulle bli et salg av Crayonano stakk avgårde med bedriftshemmeligheter til Kina, enten til selskapet som skulle kjøpe eller konkurrent. Jeg ønsker flere kilder og mest mulig detaljer. Det andre som er sikkert er at ledelsen har lekket dette til flere av sine aksjonærer, men ikke alle. Det er ulovlig. Og worse case er dette selvfølgelig helt krise for fremtiden til selskapet. Alle burde sende de mail og tvinge de til å kommentere og avklare dette. Nå sitter alle på samme info, slik det skal være.

Bra Apple (altså at du tar bladet fra munnen!)!
Regner med at flere våger nå.