Takk, satt dypt inne, men mener det er rett.
Når (omtrentlig) ble dette informert om til de som fikk vite?
I sommer om jeg skal gjette, men kan være før og etter. Kanskje noen andre vet mer om det? Jeg fikk vite det for noen mnd siden.
Takk for at du deler det du sitter på.
Har du konfrontert selskapet med det du vet?
Hvor troverdige kilder vil du si dette kommer fra - har du hørt det direkte fra noen i selskapet eller fra andre investorer?
Lenge side jeg ga opp kommunikasjon med selskapet. Kommer fra andre investorer, men er meget sikker på det, men detaljer kan jo avvike. Så klart best med en avklaring fra selskapet.
Da dette ryktet om rykter startet for en tid tilbake, så var det mange som bekreftet at de hadde hørt det samme som Apple, men den gang uten å turde materialisere det i mer matnyttig info for oss andre (gikk visstnok kun på PM).
På tide at dere tør å stå fram slik at Apple slipper å ta stormen alene!
Hvis dette stemmer, så er vel politi og anmeldelse et steg i prosessen.
Hvis en ekstern part har stjålet noe gjennom en DD prosess så håper jeg at det er nda og avtaler som sier noe om opphavsrett og det som gjelder.
For et kaos…
Jeg kjenner ikke til alle detaljene i saken, og håper at flere som har bedre innsikt vil bidra til å kaste lys over dette. Det er kjent blant flere at det kan ha vært en illojal aktør involvert, og det er viktig å finne ut hva som faktisk har skjedd, hvilke konsekvenser dette har, og hvordan ledelsen har håndtert situasjonen.
Timingen i dette er spesielt interessant, særlig med tanke på emisjonen av preferanseaksjer. Dersom dette skjedde før preferanseaksje-emisjonen og det allerede da var kjent at selskapet stod overfor en rask avvikling eller “brannsalg,” kan dette reise alvorlige spørsmål. Hvis det i realiteten ikke var noen plan for videre drift, noe mye kan tyde på, er situasjonen kritisk. Når det nå i tillegg gjennomføres en ny preferanse-emisjon, fremstår det i mine øyne enda verre. Det kan oppleves som at de som ikke deltok i den forrige, svært spesielle emisjonen under merkelige omstendigheter, nå i praksis blir ekskludert.
Dette bør absolutt granskes nøye. Beslutningen om ikke å ta selskapet på børs og forlate NOTC kan tolkes som et forsøk på å begrense innsyn og unngå kravene til informasjonsdeling. At selskapet samtidig sletter informasjon fra nettsiden styrker inntrykket av at noe er uregelmessig. Denne situasjonen fortjener virkelig å bli undersøkt med lupe for å sikre åpenhet og ansvarlighet.
Takk for at du deler. Dette var helt nytt for meg også. Jeg er ikke på topp-lista, men har jo vært med en stund. Har også møtt Jo ved et par anledninger, uten at det har vært tid til å prate i lengden.
Ja, men vi vet jo ikke akkurat hva det er som er stjålet, trenger ikke være krise… Men vi savner informasjon på hva som egentlig har skjedd her generelt. Hvordan kan dette ha gått så galt? Vi fortjener sannheten, mens vi ser aksjene våre bli verdiløse foran øynene våre.
Dette høres ut som en skikkelig røverhistorie. Hvis det var tilfellet kan ikke ledelsen unnlate å svare på dette på nåværende tidspunkt om det tas opp med dem.
Jeg tror faktisk at CrayoNano er troendes til hva som helst, inkludert å blånekte til tross for at det er sant. Men kanskje en herfra likevel bør spørre, med referanse til at dette nå har lekket ut på forumet på TekInvestor og at selskapet således har anledning til å svare på èn henvendelse med en uttalelse som blir offentliggjort for alle her eller så risikere å få mange titalls henvendelser i stedet om det samme direkte fra hver enkelt forumbruker, dog vil det ideelle og eneste riktige selvsagt være en presse-/børsmelding som går likt ut til samtlige om de er på dette forumet eller ei, men nå er ikke dette selskapet kjent for å gjøre noenting riktig.
Men dessverre treffer det ikke Crayonano ?
Er det faktisk noen her som (no bullshit) SKAL ha nyopptrykkede preferanseaksjer?
Med den kommentaren så utelukker du at de klarer å selge verdier som er i selskapet?
Er nok veldig ulikt hva aksjonærene velger å gjøre her.
Utelukker ingen ting, jeg.
Men altså, hvem her inne tenker å kjøpe nyutstedte preferanseaksjer i henhold til muligheten.
Tror som du, at det er veldig forskjellig hva den enkelte tenker og velger å gjøre, og derfor jeg var interessert i å høre om noen hadde gjort seg opp en mening de akter å følge opp også i praksis.
Med “(no bullshit)” i mitt forrige innlegg mente jeg at jeg var interessert i å høre om faktiske forhold fra seriøse her inne og ikke fra dem som troller og ljuger.
Jeg føler meg litt pot-connected, så vurderer stadig å bli med.
Interessant om noen har konfrontert og bedt selskapet om en avkreftelse på om de nevnte ryktene stemmer?
Jeg har svart på e-posten deres, med noen spørsmål, som jeg sikkert ikke får svar på. (Det har ikke noe med rykter, bare ref planer og resultater)
Jeg kjøper ikke nye preferanse aksjer uten å få vite mer om hvor de står og hva som skjer.
Opplever at det meste de har kommunisert ikke er troverdig. Masse store ord, lite resultat.
Jeg har et spørsmål:
Det har blitt mistenkt og også på en rekke områder påvist klanderverdige forhold hos CrayoNano over et bredt spekter for ikke å si “over hele fjøla”, og i flere tilfeller kan alvorlige ulovligheter ha funnet sted.
Dersom det nå skulle komme frem og bli etterforsket, vil nok all handel i selskapet stoppes og det hele fryses. Jeg vet om tilfeller der slikt har tatt ikke bare måneder men opptil 2-3 år før “dom” avsies, men da har det ikke vært snakk om aksjeselskaper.
Jeg vil anta at så lenge enkeltpersoner i styre/ledelse/administrasjon i hvert fall eller selskapet som helhet etterforskes og inntil domsavsigelse finner sted, vil aksjene våre være låst dersom handelen stoppes, og selv om det ikke er mange pengene tapt fra kurs 0,01 kr til ingenting, så er det frykten rundt at tapet fra ca. 30 kr aksjen til 0,01 kr eller deromkring ikke kan fratrekkes på skatten før det hele er over. For inntil det i tenkt tilfelle foreligger en dom vil ingen vite hvilke verdier selskapet besitter som kan tilfalle aksjonærene ved en konkurs.
I så fall kan det fort bli en større felle her enn hva jeg først fryktet; både tap og flere år kanskje forlenget tid før tapet kan trekkes fra.
Jo, jeg hadde forresten aksjer i et selskap for mange år siden hvor avvikling drøyde lenge etter at selskapets drift ble stanset og all handel var stoppet, jeg tror det var hele 3 år før noe oppgjør og endelig konkurs forelå - da var det en eller flere storaksjonærer som kverulerte med selskapet som gjorde at det drøyde, og da fikk jeg i hvert fall ikke fratrukket noe på skatten før hele krangelen var over. Mener å huske at krangelen gjaldt retten til videre bruk av navnet og rundt salget av maskinutstyr o.s.v., hvorvidt det skulle selges på det åpne markedet eller innsidere bare forsynte seg.